جامع خبر(جامع نیوز):هوآوی با عرضه گوشی های سری Mate 10 نسل جدیدی گوشی های هوشمند را به بازار عرضه کرده است. سخت افزار و نرم افزاری گوشی های این سری با توجه به مزیت اصلی رقابتی در این سری، یعنی هوش مصنوعی یا AI طراحی شده اند. گوشی های سری Mate 10 اولین گوشی هایی […]

جامع خبر(جامع نیوز):هوآوی با عرضه گوشی های سری Mate 10 نسل جدیدی گوشی های هوشمند را به بازار عرضه کرده است. سخت افزار و نرم افزاری گوشی های این سری با توجه به مزیت اصلی رقابتی در این سری، یعنی هوش مصنوعی یا AI طراحی شده اند. گوشی های سری Mate 10 اولین گوشی هایی هستند که به پردازنده هوش مصنوعی کایرین مجهز شده اند. به علاوه این گوشی ها سریع ترین گوشی های جهان در سرعت دانلود تحت شبکه ۴.۵G هستند. در کنار همه این موارد باتری های پر ظرفیت ۴۰۰۰ mAh و استاندارد IP67 برای مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر مشخصات این سری می باشد.

با تلفیق نرم افزارهای پیشرفته با سخت افزارهای قدرتمند HUAWEI Mate 10 قابلیت هایی در بخش دوربین وعکاسی به کاربران عرضه کرده که قبلاً نظیر آنها وجود نداشته است. پردازنده هوش مصنوعی کایرین در این گوشی ها از معماری ساخت با بهره وری بالایی در مصرف انرژی برخوردار هستند و در عین حال از یک واحد پردازش عصبی اختصاصی یا NPU هم بهره می برند که در زمینه تشخیص تصاویر بازدهی ۲۵ برابری در کنار بهره وری ۵۰ برابری را برای کاربران به ارمغان می آورد.

دوربین دوگانه ای برای اولین بار با اندازه دیافراگم f/1.6
Huawei Mate 10 از یک دوربین با دو لنز لایکا، ۲۰ مگاپیکسل سیاه و سفید و ۱۲ مگاپیکسل رنگی برخوردار است. این دوربین مجدداً حاصل همکاری هواوی با Leica در تولید لنزهای دوگانه است. این دوربین ها همچنین از بازترین اندازه دیافراگمی که در دوربین گوشی های موبایل تاکنون وجود داشته یعنی f/1.6 بهره می برد. به علاوه این دوربین از افکت بوکه و زوم دیجیتال قدرتمند با بهره گیری از هوش مصنوعی بهره می برد.

این اندازه یعنی f/1.6 موجب می شود که میزان نورگیری لنز حتی در محیط های کم نور بدون نیاز به فلاش در حدی باشد که تصاویری با کیفیت بسیار خوب در اختیار کاربران قرار گیرد.

تاکنون بزرگترین اندازه گشودگی دیافراگم در دنیای دوربین های تلفن همراه ۱.۷ بوده است و هوآوی برای اولین بار دوربینی با F-Number به میزان ۱.۶ عرضه کرده است. شاید این تفاوت به میزان ۰.۱ زیاد به نظر نرسد ولی برای نیل به این عدد تاکنون هیچ شرکتی در دنیای تلفن همراه موفق نبوده است و هوآوی با همراهی Leica برای اولین برای موفق به عرضه این دستاورد در گوشی های Mate 10 برای کاربران خود شده است.
علاوه بر مزیت ذکر شده، وجود ISP DUAL یا پردازش سیگنال های تصویر دوگانه در این سری موجب شده سرعت پاسخ دهی و همچنین سرعت فوکوس در این گوشی ها به شدت سریع باشند.

هوش مصنوعی در دوربین
وجود AI یا هوش مصنوعی در Mate 10 موجب شده دوربین های این سری از قابلیت تشخیص ماهیت سوژه ها بهره مند باشند. دوربین میت ۱۰ قادر است ۱۳ نوع صحنه و سوژه متفاوت را تشخیص دهد و بر مبنای آن به صورت خودکار افکت ها و تنظیمات لازم را برای عکاسی بهینه در این حالت ها را تخصیص می دهد.