جامع خبر(جامع نیوز) : رئیس اداره کل امور موظفین تأمین بخشی از نیازهای تسهیلاتی مشمولین نظام وظیفه، پس از پایان خدمت وظیفه را از مزایای طرح سرباز وطن برشمرد. به گزارش جامع خبر ، میرزایی کوتنایی درخصوص طرح تشویقی سرباز وطن گفت: در حال حاضر افراد مشمول خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای […]

جامع خبر(جامع نیوز) : رئیس اداره کل امور موظفین تأمین بخشی از نیازهای تسهیلاتی مشمولین نظام وظیفه، پس از پایان خدمت وظیفه را از مزایای طرح سرباز وطن برشمرد.

به گزارش جامع خبر ، میرزایی کوتنایی درخصوص طرح تشویقی سرباز وطن گفت: در حال حاضر افراد مشمول خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل و دریافت دفترچه اعزام به خدمت الزاماً می بایست در بانک سپه یک حساب افتتاح نمایند و به سازمان نظام وظیفه اعلام تا در دفترچه اعزام برای واریز و پرداخت حقوق در حین خدمت وظیفه درج گردد.
وی اظهار داشت: شعب بانک سپه باید ضمن اطلاع رسانی به مشمولین درخصوص این طرح به افتتاح حساب در منوی مخصوص در سیستم شعب اقدام نمایند.
وی درباره مزیت این طرح برای سربازان اظهار داشت: با ورود مشمولین به این طرح بخشی از نیازهای تسهیلاتی این افراد پس از پایان خدمت وظیفه به نسبت سپرده گذاری تأمین می شود.

* شرایط بهره مندی از تسهیلات توسط مشمولین نظام وظیفه
رئیس اداره کل امور موظفین تأکید کرد: با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قید شده در بخشنامه طرح سرباز وطن هیچگونه محدودیتی به منظور افتتاح حساب و دریافت تسهیلات برای مشمولین وجود ندارد و سربازان می توانند پس از پایان دوران خدمت وظیفه و پیوستن به بازار کار به صورت مدیریت شده و بهینه از تسهیلات متعلقه استفاده نمایند.
میرزایی کوتنایی درباره شرایط استفاده از این طرح و تسهیلات آن گفت: افتتاح حساب می بایست از طریق منوی مخصوص طرح (حساب های قرض الحسنه پس انداز، جاری بدون دسته چک، سرمایه گذاری کوتاه مدت) انجام پذیرد و میزان تسهیلات متعلقه بر مبنای میانگین حداقل موجودی حساب و امتیاز کسب شده در طی دوره سپرده گذاری به صورت سیستمی محاسبه می شود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل مدت زمان سپرده گذاری برای اخذ تسهیلات بانکی ۲۱ ماه (معادل زمان خدمت نظام وظیفه) و محاسبه امتیاز دریافت تسهیلات برای هر حساب حداکثر ۶۰ ماه پس از زمان سپرده گذاری توسط سیستم انجام شده و پس از آن امتیاز برای آن حساب منظور نخواهد شد.
رئیس اداره کل امور موظفین ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ سود تسهیلات جاری و با شرایط مندرج در جدول زیر صورت می پذیرد.