جامع خبر(جامع نیوز):رئیس سازمان مالیاتی گفت: اگرچه دیجیتالی شدن فعالیت های اقتصادی همه ابعاد کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده اما ماهیت مجازی آن، چالش های مالیاتی نیز پدید آورده که مهمترین آن مفهوم «مقر دائم» این کسبب و کارها است. به گزارش جامع خبر؛ سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در آئین […]

جامع خبر(جامع نیوز):رئیس سازمان مالیاتی گفت: اگرچه دیجیتالی شدن فعالیت های اقتصادی همه ابعاد کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده اما ماهیت مجازی آن، چالش های مالیاتی نیز پدید آورده که مهمترین آن مفهوم «مقر دائم» این کسبب و کارها است.

به گزارش جامع خبر؛ سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در آئین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس فنی سالیانه مجمع مقامهای مالیاتی کشورهای اسلامی با اشاره به موضوع «اقتصاد و خدمات دیجیتال» افزود: ایران مانند سایر کشورها با این پدیده روبروست و دیجیتالی شدن در حال گسترش بوده و همه ابعاد کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: اگرچه در نگاه اول این موضوع یک پدیده تکنیکی و فنی است اما ماهیت مجازی آن چالش های مالیاتی را نیز موجب شده که شناسایی فعالان اقتصادی فضای مجازی و تبیین مشمولیت مالیاتی آنها با توجه به مفهوم «مقر دائم»از جمله این چالش ها است.
وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری دستگاه ها و مراجع ذیربط اقدام های موثری را برای شناسایی مودیان فضای مجازی آغاز کرده اما تعیین مشمولیت مالیاتی کسب و کارهای مجازی و تعیین مقر آنها به ویژه کسب و کارهای بین المللی با توجه به ابعاد کسب و کارهای مجازی مانند مکان استقرار سرور، محل اداره و پشتیبانی وب سایت، محل پرداخت و دریافت وجه) حساب بانکی محل تولید کالای دیجیتال و نظایر آن با مشکل مواجه هستیم.
رئیس دوره ای کنفرانس سالانه مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی تاکید کرد که آسییب شناسی برنامه ها و سیاست های جاری و گذشته سازمان های مالیاتی و تطبیق آن با تجربیات موفق کشورهای عضو سایر کشورهای دنیا بسیار سازنده و راهگشا خواهد بود.
چهاردهمین کنفرانس فنی سالانه مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی تا ۲۲ آذر ماه در تهران برپاست.
در این کنفرانس که به شکل سالیانه برگزار می شود، نمایندگان مالیاتی از کشورهایی چون مالزی، پاکستان، لبنان ، عراق و سوریه حضور دارند.