جامع خبر(جامع نیوز):مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: حدود ۳۰ اجرای جدید در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در تالار رودکی به صحنه می رود. به گزارش جامع خبر؛ امیر مردانه روز شنبه در نشست خبری دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی افزود: دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از ۱۷ تا ۲۴ آذر ماه […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: حدود ۳۰ اجرای جدید در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در تالار رودکی به صحنه می رود.

به گزارش جامع خبر؛ امیر مردانه روز شنبه در نشست خبری دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی افزود: دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از ۱۷ تا ۲۴ آذر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ با اجرای ۳۰ برنامه در تالار رودکی برگزار می شود.
وی، مهمترین ویژگی این جشنواره را بخش پژوهشی آن دانست و ادامه داد: از فعالان حوزه پژوهش موسیقی طی فراخوانی برای حضور در این جشنواره دعوت شده و مقالاتی توسط دانشجویان و اساتید موسیقی ارائه می شود.
مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و پژوهشی برگزار می‌شود که در بخش پژوهشی ارائه مقالات خواهیم داشت و ۹ مقاله در سه نشست تخصصی ارائه می شود.
به گفته مردانه، تحلیل موسیقی، مکاتب آوازی و بررسی آثار مهدی‌قلی هدایت از جمله موضوعات ارائه مقالات است.
وی افزود: بخش صحنه ای در فرم های تک ‌نوازی، دو نوازی، سه‌نوازی، ساز و آواز و گروه‌نوازی برگزار می‌شود که این اجراها در ۹ سانس هستند.
مردانه حضور فعال گروه های شهرستانی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره دانست و تصریح کرد: گروه های موسیقی از شهرهای مختلف از جمله بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه و تبریز در این رویداد حضور دارند.
مدیر اجرایی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اظهار کرد: سعی کرده ایم که گروه‌ها بتوانند اجرای عمومی داشته باشند اما یکی از نکاتی که روی آن متمرکز شده‌ایم، برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله نشست‌های آسیب‌ شناسی است که این نشست‌ها در طول سال انجام و نتیجه آن برگزاری سومین دوره از جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی باشد.
مدیر اجرایی دومین جشنواره موسییفی کلاسیک ایرانی خاطرنشان کرد: روند برگزاری اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در سال گذشته مثبت بوده و سعی داریم در دوره دوم نیز خوب عمل کنیم.
نماینده شورای پژوهشی دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی نیز در این نشست گفت: بخش پژوهشی در این جشنواره از اهمیت زیادی برخوردار است و سعی بر آن شده تا از انواع موسیقی کلاسیک با برگزاری نشست ها و ارائه مقالات صحبت شود.
بابک خضرایی، موسیقی کلاسیک ایرانی را دارای سازهای خاصی دانست که از اشعار ایرانی نیز در آن استفاده می شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مقالات و پژوهش های انجام شده در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی در دانشگاه ها خاک می خورد، اظهار کرد: بسیاری از دانشکده ها از اهمیت این نوع موسیقی مغفول هستند و امیدواریم که اساتید و مسوولان حوزه موسیقی مجال بیشتری برای عرضه موسیقی کلاسیک ایرانی در جامعه پیدا کنند.
نماینده شورای هنری دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی نیز در این نشست گفت: حضور افراد و گروه های مومسیقی در بخش اجرایی جشنواره بر اساس بررسی ها و تحقیقات گسترده انجام شده است.
نسترن هاشمی افزود: پایبندی به موسیقی کلاسیک ایرانی و داشتن زرومه کاری در حوزه موسیقی از شرایط حضور در جشنواره است و هدف آن بوده تا پتانسیل های موجود جامعه را در این بخش معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: مهمترین تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره های موسیقی آن است از نوازندگانی دعوت شده که کمتر در جشنواره های دیگر حضور داشتند.
در پایان این نشست خبری از پوستر دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی رونمایی شد.