جامع خبر(جامع نیوز):مدیر هتل بین المللی هرمز بندرعباس معتقد است بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند رونق گردشگری در کشور ایجاد نماید و منوط به ورود دولت بصورت جدی است که پای رونق و گسترش گردشگری کشور بایستد. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر ، عبدالوهاب قاضی مدیر هتل بین المللی هرمز بندرعباس در نشست […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر هتل بین المللی هرمز بندرعباس معتقد است بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند رونق گردشگری در کشور ایجاد نماید و منوط به ورود دولت بصورت جدی است که پای رونق و گسترش گردشگری کشور بایستد.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر ، عبدالوهاب قاضی مدیر هتل بین المللی هرمز بندرعباس در نشست خبری گفت: اگر می خواهیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری باشیم، باید همه دستگاههای کشور در این حوزه مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه همکاری مدیران استان هرمزگان برای رونق گردشگری و توسعه صنعت هتلداری خوب بوده است، افزود: توجه و توسعه به زیر ساخت های گردشگری از مهمترین زمینه های توسعه این صنعت در کشور و به خصوص استان هرمزگان است.
قاضی گفت: تمام نهادها و ارگان ها باید بدانند که صنعت گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است، زیرا یک روزی داستان سوخت فسیلی به پایان می رسد و کشور تنها از این صنعت می تواند به درآمدزایی و اشتغالزایی بالا دست یابد.
وی با اشاره به این که، روزی خواهد رسید که صنعت گردشگری باید هزینه های دولت را تامین کند، افزود: اگر در حال حاضر دولت از طریق فروش نفت حقوق کارمندان و هزینه های خود را تامین می کند، روزی می رسد که تنها راه درآمدزایی و اشتغالزایی دولت، صنعت گردشگری خواهد بود.
دولت وارد حوزه گردشگری شود و پای رونق و گسترش آن بایستد.
مدیر هتل بین المللی هرمز با بیان این که، بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی رونق گردشگری کشور باشد، گفت: دولت هم باید در این راه همسو و همراه بخش خصوصی باشد و از همه مهمتر اینکه دولت باید نگاهی که دنیا نسبت به ایران دارد را عوض کند.
وی افزود: گردشگران خارجی که به ایران آمده اند، اعتراف می کنند که قبل از سفرشان تصور دیگری از کشورمان داشتند و بعد با دیدن امنیت، برخورد مردم و هتلداران نگاهشان به ایران عوض شده است، اما در نهایت تبلیغ برای رونق گردشگری باید توسط دولت و نهادهای دولتی در داخل و خارج انجام شود.
قاضی با اشاره به توجه دولت به گردشگری داخلی نیز گفت: دولت باید برای گردشگری داخلی و خارجی سوبسید در نظر بگیرد، زیرا ارائه چنین امتیازهایی انگیزه سفر را برای هر دو گردشگر بالا می برد.
وی با بیان این که، نهادهایی دولتی باید بدانند که رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست، تاکید کرد: اگر نرخ اشتغال هتل هرمز از ۲۰ به ۵۰ برسد، تعداد افرادی که در همین هتل مشغول به کار خواهند شد از ۲۷۰ به ۴۲۰ نفر افزایش می یابد، در حالی که سرمایه گذاری جدیدی انجام نشده، اما ظرفیت اشغال بالا رفته است.
قاضی در پاسخ به اینکه برای فصل سفر و ایام نوروز چه برنامه هایی برای توسعه گردشگری استان هرمزگان دارید، گفت: در قدم اول با آژانس ها و سایت های اینترنتی قرار داد بسته ایم که بسته های سفر را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه به گردشگران ارایه دهند تا از این فروش هم هتل و هم آژانس ها درآمدزایی شود.
او ادامه داد: همچنین برنامه هایی برای مواقع خاص، مانند تعطیلات چند روزه و مشتریانی که بیشتر از خدمات هتل هرمز استفاده کرده اند، در نظر گرفته شده که از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می شود