جامع خبر(جامع نیوز):نهمین جشنواره ملی بهره وری ایران در تاریخ ۲۴ دی‌ ماه ۹۶ در هتل پارسیان آزادی برگزار می شود. به گزارش خبرنگار جامع خبر دبیر جشنواره ملی بهره وری ایران با اشاره به اینکه این جشنواره درراستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری است گفت: برای تحقق چشم انداز ۲۰ […]

جامع خبر(جامع نیوز):نهمین جشنواره ملی بهره وری ایران در تاریخ ۲۴ دی‌ ماه ۹۶ در هتل پارسیان آزادی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جامع خبر دبیر جشنواره ملی بهره وری ایران با اشاره به اینکه این جشنواره درراستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری است گفت: برای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله نظام و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره‌وری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی، هر ساله برگزار این جشنواره برگزار می‌شود و در یکم خرداد ماه سال جاری، هشتمین دوره برگزاری آن به پایان می‌رسد و نهمین دوره آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.

فرشید شکرخدایی در این باره افزود: از نخستین روز برپایی این جشنواره اهدافی نظیر توسعه نظام جامع سنجش و اندازه‌گیری بهره‌وری مد نظر قرار داشته و طی ۸ دوره گذشته اندازه گیری شاخص های بهره وری به صورت رایگان انجام شده و شرکت‌ها توانسته‌اند که میزان بهره‌وری خود را با دیگر رقبای خود و میانگین صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

وی در خصوص ثبت ملی شدن این جشنواره نیز گفت:‌ جشنواره ملی بهره‌وری در اداره کل مالکیت معنوی به ثبت رسیده است و شامل ۵ مسابقه است.

به گفته وی مراسم نهمین مسابقه ملی بهره‌وری با ارزیابی شاخص های بهره وری بیش از ۲۰۰۰ شرکت انجام می شود؛ در این دوره، پس از مشخص شدن نامزدهای هر صنعت، با توجه به فرآیند داوری این مسابقه از تاریخ ۱۲ الی ۱۸ دی‌ماه توسط بیش از ۷۵۰۰داور که از متخصصین صنعت مربوطه است به‌ صورت آنلاین انجام‌ می‌شود.

وی گفت: پس از برگزاری نشست کمیته علمی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه نتایج نهایی مشخص و از بنگاه‌های برتر به تفکیک هر صنعت در ۲۴ دی‌ماه تجلیل به عمل می‌آید.

دبیر جشنواره ملی بهره وری ایران تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی جشنواره ملی بهره‌وری رایگان بودن مرحله اول جشنواره است؛ چراکه هر بنگاه اقتصادی که صورت مالی تأییدشده داشته باشد و ترازنامه و سود و زیان‌، یادداشت های پیوستش به تایید حسابرسی معتبر رسیده باشد بدون هیچ محدودیتی می‌تواند در آن حضورداشته باشد. بهره‌وری‌ این بنگاه‌ها به‌صورت رایگان محاسبه و کارنامه بهره‌وری آن بنگاه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه جشنواره آئین مراسم روز ملی بهره‌وری و اختتامیه نهمین جشنواره ملی بهره‌وری، در اول خرداد سال ۹۷؛ برگزیدگان مسابقه ملی بهینه کاوی، مسابقه ملی تجربه‌های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار، مسابقه ملی برترین توان اجرا معرفی و مراسم تجلیل از آن‌ها برگزار می‌شود، لذا شرکت‌ها می‌توانند جهت شرکت در این مسابقات از هم‌اکنون اقدام کنند.

به گفته شکر خدایی تندیس ملی بهره وری فقط به شرکت‌کنندگان در همه مسابقات و به شرط عبور از حد نصاب ها داده می‌شود که در سه سال اخیر شرکتی موفق به دریافت آن نشده است. لازم به ذکر است که تاکنون بهره وری بیش از ۶ هزار بنگاه اقتصادی در قالب ۴۰ صنعت در این جشنواره در سالیان اخیر محاسبه شده است.

این جشنواره در تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۹۶در هتل پارسیان آزادی برگزار خواهد شد