جامع خبر(جامع نیوز):مراسم افتتاحیه کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در مجموعه مهر البرز میزبان آموزش الکترونیکی یونسکو در ایران با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامع خبر، دکتر نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در مراسم افتتاحیه کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو اظهار کرد: کرسی یادگیری […]

جامع خبر(جامع نیوز):مراسم افتتاحیه کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در مجموعه مهر البرز میزبان آموزش الکترونیکی یونسکو در ایران با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامع خبر، دکتر نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در مراسم افتتاحیه کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو اظهار کرد: کرسی یادگیری الکترونیکی یکی از ۱۵ کرسی آموزشی یونسکو در ایران است که فعال شده و تقاضا داریم که این کرسی آموزشی با تمام کرسی ها ارتباط برقرار کند و این تقاضا را از دیگر کرسی ها نداریم و البته آموزش امروزه اولویت اصلی همه کشورهاست و هر چه جلوتر می رویم اهمیت آموزش بیشتر می شود.

وی افزود: روزی یونسکو بر پایه علم، آموزش و فرهنگ ایجاد شد چرا که بشر متوجه شد با جنگ به نتیجه نمی رسد و در سایه فرهنگ و آموزش است که صلح محقق شد و انسان تنها موجودی است که آموزش پذیر است و با فرهنگ رشد می کند و به تعالی می رسد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو تصریح کرد؛ یونسکو تنها نهادی است که قابل نفوذ نیست و تنها مجموعه ای است که فلسطین را به عنوان یک کشور به عضویت پذیرفت و در مجموع مجموعه ای پاک است.

نصیری قیداری در بخشی از سخنانش ضمن معرفی پانزده کرسی یونسکو در ایران و معرفی روسای آنها یادآور شد: یونسکو به دلیل کمبود منابع مالی در ارائه مجوزها و ایجاد کرسی ها با مشکلاتی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: ایران در یونسکو کشوری قابل احترام است و دلیل آن سابقه فرهنگی است و اخیراً دانشگاه جندی شاپور با سابقه بیش از ۱۷۰۰ سال قدیمی ترین دانشگاه دنیا شناخته شد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ضمن تشریح اهداف کرسی آموزش الکترونیکی بیان کرد: پژوهش در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی از طریق ایجاد یا بهره گیری از شبکه ملی یکی از اهداف پیش بینی شده در ایجاد این کرسی است و تلاش شود تا ایران به قطب یادگیری الکترونیکی تبدیل شود.

دکتر جلالی رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ادامه به موقعیت دانش و آموزش الکترونیکی جهان، گفت: به نظر می رسد نباید صرفاً به وضعیت فعلی داخل کشور نگاه داشت و لازم است که دستاوردها و موقعیت های جهان را رصد کنیم و همزمان خودمان را تطبیق دهیم.

وی به مدل های موفق آموزش الکترونیکی در ایران اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بخش خصوصی موفقیت های چشم گیر و سریعی را در آموزش الکترونیکی رقم زده و مناسب است که یونسکو در حوزه های آموزشی با بخش خصوصی نیز همکاری کند.

رئیس کرسی آموزش الکترونیکی یونسکو در ایران، راه اندازی سایت این کرسی آموزشی را کام گام نخست این کرسی عنوان کرد و گفت: آموزش الکترونیکی به سمت آموزش اجتماعی سوق پیدا می کند و آموزش ما لزوماً نباید یک آموزش کلاسیک باشد و لازم است به این جریان متفاوت نگاه کرد تا به قطب آموزش در دنیا تبدیل شویم.

دکتر جلالی در اهمیت آموزش به موفقیت های کره جنوبی پرداخت و افزود: به هیچ عنوان نباید آموزش را به سیاست مرتبط کرد و باید اهمیت آموزش را در کشور بسیار جدی بگیریم و در بخش های مختلف از جمله کسب و کار آموزش ها را توسعه داد.

وی از راه اندازی جایزه ملی خبر داد و در تشریح آن گفت: هم اکنون نمی توانیم جایزه بین المللی تعریف کنیم و هم اکنون یک جایزه ملی تعریف کردیم که در مدل جهانی آن همه ساله بهترین کار در یادگیری الکترونیکی، یادگیری تلفن همراه و یادگیری ترکیبی در دو بخش اکارمی و کسب و کار توسط انجمن بین المللی یادگیری الکترونیکی اهدا می شود.

دکتر کمال خرازی در سخنانی بیان کرد: یونسکو مجموعه ای برای تاثیر گذاری و اثر پذیری است و جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این نهاد جهانی سابقه علمی خوبی کسب کرده و امیدواریم که کرسی های دیگر از جمله کرسی اموزش الکترونیکی در ایران موفقیت های مطلوبی کسب کند.

وی در بخشی از سخنانش به تغییرات آموزش در جهان اشاره کرد و افزود: تغییراتی در دانشگاه های دنیا صورت گرفته و امروز دیگر دانشگاه های بزرگ دنیا استاد محور نیستند و دانشجو محور شدند و در بستر وب ۲ مشارکت دانشجویان در قالب تیم بهربرداری آموزش را افزایش چشم گیری می دهند.

خرازی به هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و گفت: آقای ریموند کروزول مدیر مهندسی گوگل پیش بینی کرده تا ۳۰ سال آینده هوش انسان بیلیون برابر خواهد شد و انسان از کارهای ابتدایی ذهنش فعال تر می شود و با کمک هوش مصنوعی انسان رشد هوش چشم گیری خواهد داشت.

وی اهمیت آموزش الکترونیک در توسعه آموزش را ضروری دانست و افزود: در سالهای اخیر صندلی دانشگاه ها خالی بود در حالیکه با اجرای مدل الکترونیکی نه تنها صندلی خالی باقی نماند که ظرفیت آموزش بسیار ارتقاء یافت و در دانشگاه مهر البرز این مدل به خوبی نتیجه داد.

خرازی خاطر نشان کرد: کرسی آموزش الکترونیکی می تواند ارتباط مناسبی بین دیگر کرسی های آموزشی برقرار کند.

در پایان، میزگرد ماموریت های کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی با حضور روسای کرسی های یونسکو و اساتید حوزه فناوری و یادگیری الکترونیکی برگزار شد همچنین از پوستر جایزه ملی آموزش الکترونیک رونمایی شد.