جامع خبر(جامع نیوز):سپرده‌گذاران و موسسات مالی مجری باز پرداخت دیون سپرده‌گذاران، روشهایی با زمانبندی مشخص برای باز پرداخت دیون تدوین کردند که در این میان موسسه اعتباری ملل نقش بسزایی در اجرای این طرح داشته است. در سال‌های اخیر بحرانی فراگیر موسسات مالی غیر مجاز را در بر گرفت، به طوری که نگرانی از نکول […]

جامع خبر(جامع نیوز):سپرده‌گذاران و موسسات مالی مجری باز پرداخت دیون سپرده‌گذاران، روشهایی با زمانبندی مشخص برای باز پرداخت دیون تدوین کردند که در این میان موسسه اعتباری ملل نقش بسزایی در اجرای این طرح داشته است.

در سال‌های اخیر بحرانی فراگیر موسسات مالی غیر مجاز را در بر گرفت، به طوری که نگرانی از نکول سرمایه یک عمر زندگی، بسیاری از سپرده‌گذاران موسسات غیر مجاز را تهدید می‌کرد. ماجرا از آن زمان آغاز شد که بسیاری از موسسات مالی غیر مجاز برای کسب سود بیشتر به سوی خرید برخی از دارایی‌های واقعی حرکت کردند، در واقع با این ایده که هر روز برخی از دارایی‌ها مانند زمین و یا دلار افزایش می‌یابند، شروع به جذب سپرده با سود بالا کردند. دیری نگذشت که بازار زمین، دلار و سکه از نفس افتاد و قیمت‌ها پایدار و ثابت شدند.
در چنین شرایطی موسسات مالی غیر مجاز باید سودهای بسیار بالایی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کردند، در حالی که بسیاری از دارایی‌های آن‌ها قابل نقد شوندگی نبودند. در این شرایط موسسات مالی غیر مجاز یکی پس از دیگری با مشکلات باز پرداخت وجوه سپرده‌گذاران خود مواجه شدند و با گذشت زمان، عدم بازپرداخت سپرده این موسسات به یک بحران بانکی تبدیل شد. در نهایت بانک مرکزی برای حل مشکل وارد ماجرا شد.
بانک مرکزی به کمک برخی از بانک‌ها و موسسات مالی همچون موسسه اعتباری ملل راهی برای برون رفت از این شرایط طراحی کرد. بانک مرکزی به همراه نماینده سپرده‌گذاران و موسسات مالی مجری باز پرداخت دیون سپرده‌گذاران، روشهایی با زمانبندی مشخص برای باز پرداخت دیون تدوین کردند.
بدین ترتیب برای نمونه موسسه اعتباری ملل (هم اکنون) در حال پرداخت دیون سپرده‌گذاران به دو شیوه است. شیوه اول مربوط به سپرده‌گذارانی با کمتر از یک میلیارد ریال سپرده است. در این روش سپرده‌گذاران بر اساس جدول زمانبندی به شعب موسسه اعتباری ملل مراجعه و اصل به همراه سود ۱۵ درصدی خود را دریافت می‌کنند. روش دوم مربوط به سپرده‌گذاران با بیش از یک میلیارد ریال سپرده است که آنها نیز بر اساس زمانبندی که در سایت موسسه ملل اطلاع رسانی شده است، با مراجعه به موسسه اعتباری ملل به صورت علی الحساب مبلغ یک میلیارد ریال را دریافت می‌کنند. یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام موسسه اعتباری ملل مراجعه نمایید.