جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی موجب نجات صنعت خودروی کشور خواهد شد، خواستار آن شد تا در راه خصوصی سازی این صنعت در کشور موانع برطرف شود. به گزارش جامع خبر، «هاشم یکه زارع» امروز (سه شنبه) در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در محل سالن همایش […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی موجب نجات صنعت خودروی کشور خواهد شد، خواستار آن شد تا در راه خصوصی سازی این صنعت در کشور موانع برطرف شود.
به گزارش جامع خبر، «هاشم یکه زارع» امروز (سه شنبه) در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد افزود: چنانچه امروز سه سرمایه گذار صندلی‌های مدیریت ایران خودرو را در اختیار گرفته و سه سرمایه‌گذار دیگر صندلی های مدیریت سایپا را در اختیار بگیرند، به نفع کشور خواهد شد.
وی پیرامون استانداردهای اجباری جدید خودرو در کشور اظهار داشت: شرکت بنز به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان اعلام کرده که استانداردهای جدید ایران را نمی تواند پشت سرگذارد.
این فعال صنعت خودرو تصریح کرد: همواره به دنبال حرکت جهشی رفتن، نمی تواند راهگشا باشد و مطرح ساخت، باوجود
ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاهی تولید خودرو و رنگ خودرو در کشور، چه دلیلی دارد که خودروسازان در برخی نقاط دیگر کشور وادار به ایجاد ظرفیت مجدد می‌شوند؟
یکه زارع پیرامون ایین موضوع که ایران خودرو و سایپا مخالف ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشورند، توضیح داد: هیچ مخالفتی با قطب سوم نداریم و چنانچه بتوانیم کمک می‌کنیم، زیرا به نفع کشور است.
وی یادآور شد: تاسیس ایران خودرو و سایپا و قرار گرفتن آنها در شرایط کنونی سال‌ها زمان اختصاص یافته و یک شبه نمی توان قطب سوم ایجاد کرد و نباید دچار شعارزدگی شویم.
یکه زارع خاطرنشان کرد: امروز خودروسازی ایران از نظر تولید در رتبه پانزدهم جهان قرار داشته و از نظر رشد تولیدی در سال ۲۰۱۶ در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۷ با ۱۶ درصد افزایش تولید خودرو در ایران، کشورمان به رتبه نخست رشد تولید دست یابد.
یکه زارع گفت: امروز صنعت قطعه‌سازی کشور در دوران نوجوانی و جوانی در حال پیر شدن است و باید به آن رسیدگی شود، زیرا ماشین آلات آن نیازمند نوسازی است و قطعه سازان نیز باید خواهان تغییر و جهش باشند.
وی اضافه کرد: تشکیل کنسرسیومی ۱۰ جانبه برای طراحی پلت‌فرم جدید و ساخت ۲۳ محصول جدید در شرکت ایران خودرو سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده و براساس افق ۱۴۰۴، سه میلیون دستگاه خودرو باید در کشور تولید شود که ۶۰ درصد آن از سوی ایران خودرو ساخته می شود.
یکه زارع برنامه ریزی برای دستیابی به سهم هفت درصدی خودروهای برقی تولیدی ایران خودرو در سال ۲۰۲۵ را خاطرنشان ساخت و گفت:اکنون ایران خودرو و سایپا خودروی برقی تولید کرده اند، اما باید برای تقاضا و مصرف این خودرو ها لازم است تدبیر شود.
وی گفت: ظرف سه سال آینده ایران خودرو و سایپا می‌توانند به تولید انبوه خودروی برقی بپردازند، اما این مهم بدون حمایت امکان پذیر نیست، ضمن اینکه خودروهای برقی در جهان سهم سه درصدی دارند.
یکه زارع تاکید کرد: شایسته است صادر ات خودرو با برند ایرانی انجام شود درعین حال معوق ماندن جوایز صادراتی از سال ۱۳۸۵، دیگر مشخصه مشوق صادراتی ندارد.
بنا به این گزارش، این همایش بین المللی ۲ روزه با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» برپا شده که به گفته کارشناسان، فرصت به دست آمده در این همایش می تواند برای صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور مفید باشد، زیرا پس از تحریم ها، در فضای به وجود آمده می توانیم آزادانه و بدون هزینه کردن ارز اضافی برای دور زدن تحریم ها، به فکر انتقال فناوری و به روز کردن صنعت خودرو و صنایع وابسته باشیم؛ کاری که بیش از سه سال است که پله پله در حال انجام آن هستیم.
علاوه بر میهمانان خارجی در این همایش از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا، یکهزار و ۵۶۰ نفر از متخصصان و فعالان صنعت خودروی کشور نیز حضور دارند.
پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران فردا ( چهارشنبه ) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود خاتمه خواهد داد.