جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت هوشمندانه تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش جامع خبر، ابولقاسم رحیمی انارکی درباره انتقاد انبوه سازان از دریافت تسهیلات ساخت، اظهارداشت: اگرچه انتقاد انبوه سازان برای دریافت تسهیلات وارد است، اما باید برنامه ریزی های لازمی برای تامین مالی­ متناسب با نیاز آنها انجام شود. وی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت هوشمندانه تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش جامع خبر، ابولقاسم رحیمی انارکی درباره انتقاد انبوه سازان از دریافت تسهیلات ساخت، اظهارداشت: اگرچه انتقاد انبوه سازان برای دریافت تسهیلات وارد است، اما باید برنامه ریزی های لازمی برای تامین مالی­ متناسب با نیاز آنها انجام شود. وی ادامه داد: بانک مسکن به دلیل دارا بودن حساب های تعهدی محدودیت های خاصی دارد و حساب های تعهدی در اولویت هستند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: اخیرا شورای پول و اعتبار آیین نامه ای را درباره انتشار اوراق رهنی مصوب کرد که بر اساس آن امکانی برای بانک مسکن فراهم شد تا مطالبات رهنی خود را واگذار، تبدیل و به فروش بگذارد. این امکان باعث شد تا سیاست های اعتباری برای بخش بدون سپرده به ویژه بخش توسعه گران فراهم شود و پرداخت تسهیلات تحت شعاع نوسانات حساب های تعهدی بانک قرار نگیرند.

وی با اشاره به طراحی بسته اعتباری بدون سپرده­ گفت: در این بسته­ ­سعی شد برای اعطای تسهیلات ساخت­ هوشمند سازی صورت گیرد و تسهیلات اعطا شده باید برای ساخت واحدهای دارای تقاضا و متناسب با گروه هدف بانک باشد.

انارکی تصریح کرد: گروه هدف، اقشار میان درآمد و کم درآمد جامعه هستند و واحدها باید در استطاعت این مجموعه باشد. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید حتما باید متقاضی وجود داشته باشد­ تا تسهیلات مورد نیاز را به انبوه ساز پرداخت کند و خیال سازندگان برای داشتن متقاضی و بانک برای اینکه مسکن ها روی دست تولید کنندگان قرار نگیرد تا­تبدیل به مطالبات معوق و غیر جاری نشود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد گفت: پرداخت تسهیلات به سازندگان حرفه ای و دارای صلاحیت به شرط توجه به استانداردها، ساخت، بحث گارانتی، تضمین ساخت خواهد بود و نرخهای ترجیحی هم اعلام خواهیم کرد. مدیرعامل بانک مسکن­ تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۰­ همه­ تسهیلات در حوزه ساخت و ساز هوشمندانه پرداخت خواهد شد.