جامع خبر(جامع نیوز) : مدیرعامل بانک سپه در دیدار با اعضای فراکسیون شاهد مجلس از دست آوردهای بانک در دوران پسابرجام گفت و مشارکت بانک در پروژه های ملی را بیانگر حضور اثرگذار بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد. به گزارش جامع خبر به نقل از بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در این دیدار […]

جامع خبر(جامع نیوز) : مدیرعامل بانک سپه در دیدار با اعضای فراکسیون شاهد مجلس از دست آوردهای بانک در دوران پسابرجام گفت و مشارکت بانک در پروژه های ملی را بیانگر حضور اثرگذار بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش جامع خبر به نقل از بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در این دیدار گفت: فرهنگ بسیجی و ایثارگری در بانک سپه نهادینه شده و حدود ۲۵ درصد پرسنل بانک سپه از خانواده ایثارگران، جانبازان، آزاده و فرزند شهید هستند.

* درک عمیق مدیران بانک سپه از شرایط اقتصادی
وی با بیان این که برنامه محوری شعار اصلی بانک سپه است اظهار داشت: بانک سپه با درک عمیق از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور و به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت اقتصادی پسا برجام، برنامه محوری را به عنوان اصلی ترین رویکرد مدیریتی مورد توجه قرار داده است.
چقازردی با بیان این که بعد از دو سال بانک سپه بالاترین رشد عملیات ارزی را در بین بانک ها به خود اختصاص داده گفت: برای نیل به این موفقیت بدون وقفه تلاش کردیم و با برنامه ریزی جلو رفتیم.

* کسب رتبه نخست در شبکه بانکی از لحاظ حجم فعالیت های ارزی
رئیس هیأت مدیره بانک اظهار داشت: براساس اعلام بانک مرکزی، بانک سپه در دوره پسابرجام از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان آذر ماه ۹۶ از لحاظ حجم فعالیت های ارزی (تعداد و مبلغ) شامل گشایش اعتبارات و بروات اسنادی و صدور حوالجات ارزی با دارا بودن سهم حدود ۱۴ درصدی رتبه نخست را در بین تمامی بانک های کشور به خود اختصاص داده است.

* رشد ۸۱ درصدی سپرده های کل بانک
رئیس هیأت مدیره بانک سپه به بررسی اهم شاخص های عملکردی بانک در مقطع زمانی آذر ۹۴ تا آذر ۹۶ پرداخت و گفت: در دو سال گذشته کل سپرده های بانک سپه ۸۱ درصد رشد داشته که به معنی تلاش و موفقیت چشمگیر همکاران در شاخص های عملکردی بانک است.

* رشد ۷٫۴ برابری سرمایه پایه بانک
وی با اشاره به افزایش ۷٫۴ برابری سرمایه پایه بانک افزود: سرمایه پایه بانک با رشد ۷٫۴ برابری با ۱۱ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال افزایش در آذر ماه ۹۴ به ۸۲ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال در پایان آذر ماه ۹۶ رسیده است.
مدیرعامل خاطر نشان کرد: نسبت کفایت سرمایه بانک از ۲٫۱۲ درصد در آذر ماه ۹۶ با ۸٫۳۵ واحد درصد رشد به ۱۰٫۴۷ درصد در پایان آذر ماه ۹۶ رسیده است.
رئیس هیأت مدیره بانک اظهار داشت: مانده کل سپرده های بانک از ۴۴۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در آذر ۹۴ با ۸۱ درصد رشد به ۸۰۷ هزار و ۳۸ میلیارد ریال در پایان آذر ماه ۹۶ رسیده این در حالی است که نقدینگی طی این دوره حدود ۵۲ درصد رشد داشته است.

* رشد ۸۱ درصدی سپرده های مؤثر بانک
چقازردی با اشاره به رشد ۸۱ درصدی سپرده های مؤثر بانک افزود: سپرده های مؤثر بانک با ۸۰٫۸ درصد رشد از ۴۱۹ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در آذر ۹۴ به ۷۵۹ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال در پایان آذر ماه ۹۶ رسیده است.

* رشد ۴۲ درصدی تسهیلات پرداختی طی دو سال گذشته
مدیرعامل هم چنین درخصوص رشد ۴۲ درصدی تسهیلات اعطایی در مقطع دو ساله گفت: تسهیلات اعطایی بانک از ۳۲۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در آذر ۹۴ با ۱۳۵ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال افزایش رشد ۴۲٫۳ درصدی را تجربه کرده و به ۴۵۵ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال در آذر ماه ۹۶ رسیده است.
رئیس هیأت مدیره با بیان اینکه بانک سپه طی مقطع دو ساله تعداد ۹۰۴ هزار و ۹۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۹۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال به متقاضیان بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت کرده تصریح کرد: بانک سپه تعداد ۱۳۹ هزار و ۷۸۵ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال مدت دو سال پرداخت کرده است.

* پرداخت ۸۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط
وی گفت: بانک سپه تا پایان آذر ماه ۸۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۶ هزار و ۸۴۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

* عاملیت بانک سپه در ابرپروژه مهار آب های مرزی کشور
چقازردی با اشاره به عاملیت بانک سپه در ابرپروژه مهار آب های مرزی اظهار داشت: بانک سپه ۱۷۱ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال بابت ۹۷ طرح به منظور مشارکت در ابر پروژه های مهار و تنظیم آب های مرزی و شبکه های اصلی و فرعی آبکشی و زهکشی پرداخت کرده است.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه این بانک در تامین منابع مالی طرح تضمینی خرید گندم مشارکت دارد افزود: اعطای مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران به منظور پرداخت مطالبات گندم کاران طی سال جاری از جمله دیگر اقدامات این بانک برای حضور در عرصه کلان اقتصادی و کمک به دولت است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه با اشاره به کاهش ۲٫۳۸ واحد درصدی نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی اظهار داشت: نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی بانک سپه در پایان آذر ماه سال ۹۴ بالغ بر ۱۳٫۳۶ درصد بوده که با ۲٫۳۸ واحد درصد کاهش در پایان آذر ماه سال جاری به ۱۰٫۹۸ درصد تنزل یافته است.
وی اضافه کرد: با هدف گذاری انجام شده در برنامه جامع عملیاتی سال ۹۶ بانک، نسبت مذکور تا پایان سال جاری به کمتر از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

* رشد ۳۹۵ درصدی فروش املاک مازاد بانک سپه
وی همچنین در ادامه از رشد ۳۹۵ درصدی فروش املاک مازاد بانک سپه خبر داد.
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به حضور فعال این بانک در بازار بین بانکی یادآور شد: با توجه به نقش حیاتی بازار بین بانکی در سیاست گذاری بانک مرکزی و به تبع آن تأمین نقدینگی بانک ها و مؤسسات اعتباری، بانک سپه با تکیه بر مدیریت بهینه منابع و مصارف، نسبت به نقش آفرینی مؤثر در این بازار اقدام کرده و همواره در موقعیت وام دهی قرار داشته است.

* رشد ۳۸۷ درصدی نقدینگی بانک سپه در بازار بین بانکی
رئیس هیأت مدیره بانک سپه در باره رشد ۳۸۷ درصدی نقدینگی این بانک در بازار بین بانکی اظهار داشت: نقدینگی بانک در بازار بین بانکی از ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در آذر ماه ۹۴ با رشدی معادل ۳۸۷٫۴ درصد به ۵۰ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در آذر ماه ۹۶ بالغ شده است.
وی با بیان این که تعداد دستگاه های خودپرداز بانک از ۲,۷۸۶ دستگاه با رشدی معادل ۴۱٫۷ درصدی به ۳,۹۴۹ دستگاه رسیده افزود: تعداد پایانه های فروشگاهی بانک نیز با رشد ۸۳٫۶ درصدی به ۳۴۰,۰۷۷ دستگاه افزایش یافته است.

* رشد ۱۲۷ درصدی گشایش اعتباری اسنادی بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه در رابطه با رشد فعالیت های ارزی بانک گفت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی بانک ۱۲۷ درصد رشد، بروات اسنادی ۲۴ درصد رشد و حواله های ارزی صادره ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

* ایجاد روابط کارگزاری با ۱۱۶ بانک خارجی
وی درخصوص اقدامات عملکردی بانک در حوزه فعالیت های ارزی به افتتاح تعداد ۶۰ فقره حساب نزد ۳۲ بانک خارجی و ایجاد روابط کارگزاری با ۱۱۶بانک خارجی اشاره کرد و افزود: گشایش اعتبار اسنادی یک میلیارد دلاری طرح پالایش گاز بید بلند که بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور است با عاملیت بانک سپه صورت پذیرفته است.
چقازردی با بیان اینکه اتصال مجدد بانک سپه به سیستم جهانی سوئیفت و برنامه ریزی برای ایجاد حداکثر انطباق از فعالیت ها با قوانین و مقررات بین المللی برخی از اقدامات بانک برای بهره برداری از شرایط پسا برجام در حوزه ارزی است گفت: بسترسازی برای انجام فعالیت های ارزی از طریق تجهیزات سخت افزاری و سامانه های نرم افزاری در بخش های صف و ستاد بانک و آموزش پرسنل ارزی و افزایش سرمایه هر یک از شعب خارج از کشور بانک طبق مقررات کشورهای میزبان و اتصال شعب خارج از کشور به سیستم تارگت ۲ از دیگر اقدامات بانک در حوزه ارزی است.
چقازردی ادامه داد: بانک سپه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همسویی و همگامی با راهبردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید، در تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی در اقصی نقاط کشور مشارکت داشته و حمایت مجدانه از پروژه های ملی و زیربنایی را مدنظر قرار داده و در این مسیر گام های اساسی برداشته است.
وی گفت: این پروژه ها به لحاظ اهمیت راهبردی، نقش کلیدی در کمک به تأمین منافع ملی داشته و عمدتاً در حوزه توسعه میادین نفتی، گردشگری و تولید محصولات استراتژیک بوده است.
رئیس هیأت مدیره بانک با اشاره به مشارکت بانک در تأمین مالی پروژه های کلان اقتصادی یادآور شد: برخی از مهم ترین طرح ها و پروژه هایی که با مشارکت بانک در حال انجام است نفت و گاز صبای اروند، نفت و گاز صبای کنگان، پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، مهندسی و توسعه سروک آذر، حفاری دانا کیش، پتروشیمی لردگان، تولید برق ماهتاب کاسپین، فولاد کاوه اروند، مولد نیروگاهی هریس، سیمان مارگون، شرکت خوشه دشت، شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس، سیمان تیس چابهار، سرمایه گذاری گروه هتل های ملل و هتل اسپینانس پالاس است.

* اعضای فراکسیون شاهد مجلس: بانک سپه در کنار دولت بانکی تأثیرگذار در عرصه کلان اقتصادی است
براساس این گزارش اعضای فراکسیون شاهد مجلس نیز در پایان این دیدار ضمن تشکر از تلاش های ارزشمند بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی و خدمت رسانی به مردم، بانک سپه را بانکی مردمی و تأثیرگذار در کنار دولت عنوان کردند.