جامع خبر(جامع نیوز):علی شالباف در نشست خبری گروه صنتعی ملی از طراحی و تولید «کفش سلامت» از سوی این شرکت با نظارت و همکاری وزارت بهداشت و درمان خبر داد که ۲ نمونه آن تا پایان امسال از سوی شرکت های تامین کننده و همکار کفش ملی در تبریز به بازار عرضه خواهد شد. به […]

جامع خبر(جامع نیوز):علی شالباف در نشست خبری گروه صنتعی ملی از طراحی و تولید «کفش سلامت» از سوی این شرکت با نظارت و همکاری وزارت بهداشت و درمان خبر داد که ۲ نمونه آن تا پایان امسال از سوی شرکت های تامین کننده و همکار کفش ملی در تبریز به بازار عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامع خبر، درنشست خبری گروه صنعتی ملی که صبح امروز برگزارشد ، «علی شالباف» مدیرعامل گروه صنعتی ملی اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته، احیای نام و برند «ملی» در این گروه با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان خبره، انجام تغییرات و به روز رسانی های لازم در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: به روز کردن سبد محصولات و کالاهای این شرکت و پاسخگویی به نیازهای آحاد جامعه بویژه جوانان و نسل جدید و پر کردن شکاف بزرگی که در سال های گذشته بین این شرکت و مردم ایجاد شده بود، در اولویت امور قرار گرفت.
شالباف با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی فروشگاه های کفش ملی پس از نوروز ۹۷ از فروش در مراکز تجاری بزرگ به عنوان رویکرد جدید این شرکت یاد کرد.
وی فروش هرگونه کفش چینی و سایر محصولات خارجی در فروشگاه های کفش ملی را تکذیب کرد و گفت: این شرکت به دنبال احیای صادرات محصولات خود به سایر بازارها بوده و مقدمات این کار اکنون در بازارهای روسیه، عراق و افغانستان فراهم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی خاطرنشان کرد: کفش ملی در سال های نه چندان دور، نه تنها پاسخگوی نیاز هموطنان بوده و کشور را از واردات کفش بی نیاز می کرد؛ به مقصد اروپای شرقی و شوروی سابق هم صادرات چشمگیری داشت و به تنهایی ۴۰ نمایندگی در شوروی سابق داشت و حتی پوتین مورد نیاز ارتش سرخ این کشور را در مقطعی تولید می کرد.
وی تصریح کرد: امروز این برند ملی به دلایلی همچون جنگ تحمیلی و تحریم ها بازارهای صادراتی خود را از دست داده اما به دنبال احیای این بازارها و توجه جدی به بازرگانی خارجی بویژه در کشورهای همسود(CIS)است.
شالباف همچنین از طراحی و تولید «کفش سلامت» از سوی این شرکت با نظارت و همکاری وزارت بهداشت و درمان خبر داد که ۲ نمونه آن تا پایان امسال از سوی شرکت های تامین کننده و همکار کفش ملی در تبریز به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی در ادامه نشست گفت: در راستای حمایت از مصرف تولیدات داخلی توافقنامه ای با آموزش و پرورش امضا کردیم که طبق این توافقنامه کلیه فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش میتوانند طی این طرح تا سقف مبلغ ۲ میلیون تومان با بازپرداخت اقساط ۶ ماهه از محصولات برند کفش ملی طی سال استفاده نمایند.
شالباف گفت:سالانه ۲۰۰ میلیون جفت کفش مصرف داخلی است ولی متاسفانه علیرغم همه هزینه ها فقط توانستیم کمتر از ۱/۵ درصد تقاضا را به خود اختصاص دهیم.
وی افزود :در صدد هستیم که حداقل ۱۰ درصد سهم بازار را با توجه به گستردگی شبکه توزیع به خود اختصاص دهیم .وی اظهار داشت: ما برای پیش بینی اهداف راهبردی خود یک برنامه ۴ ساله برای خود پیش رو ترسیم کرده ایم که امید داریم با حداقل بازه زمانی طی مدت ۵ سال در جایگاه مناسبی قرار بگیریم و شاهد رشد وتوسعه برند ملی باشیم.
در ادامه این نشست خبری «مهندس آذروش ،مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا » گفت: تلاش متولیان شرکت کفش ملی احیا و استفاده از برند ایرانی و حمایت از تولید و اشتغال است و تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مولد غیرمستقیم از سوی این مجموعه ایجاد شده و در بیش از ۲۶۰ فروشگاه وابسته به آن در کشور ۶۵۰ نفر در حال ارائه خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: امروز برند کفش ملی به دنبال همکاری با تولیدکنندگان بزرگ کفش جهان است و این هدف را با آورده شدن برندهای بزرگی نظیر کیکرز به کشور و انعقاد قرارداد احیا، تولید، بازسازی و نوآوری کفش ملی با مشارکت برندهای جهانی در کشور دنبال می کنند.
وی همچنین از همکاری مشترک با یک شرکت فرانسوی در زمینه تولید کفش که از زیرمجموعه شرکت «رویال گروپ» اروپاست و در سال‌های گذشته و متاثر از تحریم‌ها از کشور ما خارج شده بود و اکنون نهایی شده است خبرداد و گفت: در این پیوند یک شرکت شرکت سرمایه مشترک (جوینت ونچر) بین شرکت کفش ملی و شرکت اروپایی رویال گروپ اروپا که کیکرز تحت مجموعه آن قرار دارد، تشکیل شده و متناسب با سهامی که دو طرف خواهند داشت، مدیریت شرکت مشترک را بر عهده خواهند گرفت.
وی با اشاره به روی آوردن مردم به کفش های چینی بی کیفیت و خارجی در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: تلاش شرکت کفش ملی این است تا کفش های چرمی را با قیمت متوسط ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، برخی محصولات چرمی ویژه خود را تا قیمت ۳۵۰ هزار تومان و محصولات غیرچرمی خود را با متوسط قیمت ۱۱۰هزار تومان عرضه کند و در سبد محصولات آن انواع کفش های ورزشی و کتانی و کفش بچه گانه، دمپایی و چکمه نیز وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اظهار داشت: در راستای شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر»، این شرکت طرحی را با مشارکت وزارت آموزش و پرورش توسط فرهنگیان کشور در دست اقدام دارد تا به اشاعه و ترویج هر چه بیشتر استفاده از برند ایرانی بین این قشر فرهیخته، دانش آموزان و خانواده ها بپردازد.