به گزارش جامع خبر(جامع نیوز) ؛ نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته برگزار شد به گزارش جامع خبر امیری مسئول روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی از جمله سیاست‌های اصلی نمایشگاه شهر آفتاب است. بیش از ۵۰ نمایشگاه در زمینه‌های مختلفی مانند […]

به گزارش جامع خبر(جامع نیوز) ؛ نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته برگزار شد

به گزارش جامع خبر امیری مسئول روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی از جمله سیاست‌های اصلی نمایشگاه شهر آفتاب است.

بیش از ۵۰ نمایشگاه در زمینه‌های مختلفی مانند طب سنتی و داروهای گیاهی، نوشیدنی‌های گرم، دریایی و پروازی در نمایشگاه شهر آفتاب برپا می‌شود.

وی بیان کرد: وجه تمایز نمایشگاه‌های شهر آفتاب با سایر نمایشگاه‌ها این است که شرکت کنندگان و بازدید کنندگان نمایشگاه شهر آفتاب کاملا تخصصی هستند.

مسئول روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب، افزود: ما در نمایشگاه‌های شهر آفتاب سعی می‌کنیم که از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم همچنین اتاق‌های مشترک بازرگانی را هم بین ایران و سایر کشورها داریم. ما برای هر نمایشگاه شورای سیاست گذاری ویژه‌ای را ایجاد می‌کنیم.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی

در ادامه مراسم محمد پناهی رئیس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته درباره نمایشگاه برگزار شده در زمینه طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی، اظهار کرد: ما نخستین نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی را برگزار کردیم که خوشبختانه با وجود اینکه مدت برپایی این نمایشگاه کوتاه بود اما استقبال خوبی از طرف مردم صورت گرفت. برپایی این نمایشگاه نقطه آغاز کاری بزرگ است. بنابراین ما قصد داریم این راه را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: ۱۵ درصد از بازدید کنندگان در نخستین نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی را متخصصان این رشته تشکیل می‌دادند و حدود ۲۰ درصد از بازدید کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و نزدیک ۳۶ درصد از بازدید کنندگان دارای مدرک کارشناسی بودند.

رئیس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته، افزود: در نخستین نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی ما حدود ۳ هزار نفر بازدید کننده داشتیم که از این میان حدود ۳۶ درصد از افراد علاقه داشتند که از وضعیت کار در این حوزه آگاهی پیدا کنند و حدود ۴۳ درصد از اشخاص هم قصد داشتند که بدانند آخرین تکنولوژی و ظرفیت‌های طب سنتی چه بوده است.

پناهی تاکید کرد: خوشبختانه سطح نمایشگاه‌های شهر آفتاب بالاتر از تخصصی است و این نمایشگاه‌ها دارای سطح فوق تخصصی هستند. دومین نمایشگاهی که در شهر آفتاب برگزار می‌شود مربوط به نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته است که این نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و با تکیه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل داخلی کشور شکل می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه امروزه برخی از دمنوش‌ها از راه‌های غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و ما شاهد حضور قاچاقچیان این حوزه در کشور هستیم. شناساندن نوشیدنی‌های گرم و دمنوش‌های سلامت محور و با کیفیت داخلی به مردم یکی از محورهای اصلی نمایشگاه نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته است.

رئیس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که در بسیاری از چای‌ها از ترکیبات معطر درون آن‌ها استفاده می‌شود که این ترکیبات بسیار خطرناک و سرطانزا هستند بنابراین ما باید روش‌های صحیح استاندارد سازی ترکیبات معطر موجود در نوشیدنی‌های گرم را فرهنگ‌سازی کنیم. همچنین باید به باغداران در زمینه کشت، داشت و برداشت صحیح چای و قهوه آموزش‌های لازم را بدهیم.

پناهی اظهار کرد: چای در فرهنگ ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و بهتر است که از مهمانانمان با چای و نوشیدنی‌های گرم ایرانی با کیفیت و سلامت محور پذیرایی کنیم. پس از چایی، قهوه هم در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. ما باید شرکت‌های استاندارد در حوزه کشت قهوه را به مردم معرفی کنیم و ایران نباید جولانگاه قاچاقچیان این حوزه شود.

وی تاکید کرد: در نخستین نمایشگاه بین‌المللی طب سنتی، طب مکمل و داروهای گیاهی، اتاق‌های بازرگانی ما بین ایران و کشورهایی مانند چین، بلژیک و ترکیه بود. در نمایشگاه نوشیدنی‌های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته هم ما اتاق‌های بازرگانی بین ایران و کشورهای چین، بلژیک، ترکیه و کانادا داریم.

پناهی یادآور شد: ما باید مردم را به استفاده از دمنوش‌های بهداشتی ایرانی تشویق کنیم همچنین ما باید از فعالان حوزه نوشیدنی‌های گرم هم در کشور تکریم و قدردانی کنیم. نوشیدنی‌های ایرانی با طبع ما سازگار هستند همچنین آن‌ها جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل ایرانی هستند. متاسفانه امروزه مردم ما چای ایرانی را به خوبی نمی‌شناسند، علت اصلی اینکه مردم به استفاده از چای ایرانی چندان رغبت نشان نمی‌دهند این است که اغلب بسته بندی این چای‌ها چندان جذاب و خوب نیست.
گفتنی است این نمایشگاه از۱۴ تا ۱۷اسفندماه در شهرآفتاب برگزار می گردد.