جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی ۴ استان کشور صادر می‌شود. به گزارش جامع خبر؛ سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد در ۳ ماه نسخه […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی ۴ استان کشور صادر می‌شود.
به گزارش جامع خبر؛ سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد در ۳ ماه نسخه الکترونیک را در مراکز درمانی طرف قرارداد در کل کشور پیاده سازی کند و به سایر سازمان‌های بیمه گر نیز کمک کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هم اکنون در ۴ استان صدور نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز در حال اجرا شدن است، به طوری که در استان یزد تقریبا همه پزشکان بدون نسخه نویسی خدمات ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: در زمینه سرویس‌های غیرحضوری، خدمات سازمان تأمین اجتماعی به خوبی توسعه یافته است و در سال ٩٧ نیز برای ارائه خدمات کوتاه مدت به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است.

نوربخش با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که ۴٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر، تمام ابعاد زندگیشان توسط این سازمان تمشیت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که این سازمان در سه عرصه خدمات بیمه، درمان و اقتصادی فعال است، گفت: این سازمان نقش اساسی در ایجاد فضای کسب و کار، رضایتمندی و یا عدم رضایتمندی جامعه و امنیت کشور را بر عهده دارد.

نوربخش به تاریخچه ۶٠ ساله سازمان تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: مکانیزم بیمه‌ای این سازمان، مکانیزم بین نسلی است و این سازمان بیشترین حجم داده‌ها به صورت تاریخی نسبت به سایر دستگاه‌ها را در کشور داشته است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ٩۶ بیش از ۵٠ میلیارد داده در این سازمان ثبت شده است. این داده‌ها باید حفظ شود، اولین دیتا سنتر در سال ۵٢ در این سازمان تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال‌های ٧۶ و ٧٧ با اجرای برنامه ساماندهی سوابق بیمه شدگان، اقدامات موثری در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری اتفاق افتاد و استفاده از فن آوری اطلاعات توسعه قابل توجهی پیدا کرد.

نوربخش ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم، هشت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تغییر یافت و تمام فعالیت‌ها در این سال‌ها فریز شد.

وی گفت: با آغاز کار دولت روحانی برنامه‌های این سازمان مبتنی بر نهضت آی تی جلو رفت و در زمینه زیرساختی نیز شبکه وسیعی ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه این سازمان را در سال جاری، ١٠٠ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد – هزینه‌ای است.

در این مراسم همچنین سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دستگاه پیشگام در حوزه دولت الکترونیک معرفی شد و از سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛ رحیم اردلان، معاون اداری و مالی؛ علیرضا خواک، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر هیأت مدیره و مهندس علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های این سازمان با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به عمل آمد.