جامع خبر(جامع نیوز):دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از امکان پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزیی روستایی، با مشارکت بنیاد برکت خبر داد. به گزارش جامع خبرازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به طرح […]

جامع خبر(جامع نیوز):دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از امکان پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزیی روستایی، با مشارکت بنیاد برکت خبر داد.
به گزارش جامع خبرازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به طرح های اشتغالزایی اجتماع محور بیان داشت: در اجرای سیاست هیات مدیره بانک مبنی بر هدایت عمده تسهیلات به حوزه اشتغال و با هدف رفع رکود و بیکاری در اقتصاد کشور، در مذاکراتی با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ظرف ۲ هفته، برای اعطای تهسیلات اشتغالزایی روستایی به تفاهم رسیدیم و امیدواریم بزودی روند پرداخت عملیاتی شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم هزار و پانصد میلیارد ریال وام با نرخ کارمزد ۳ تا ۴ درصد و در دوره های بازگشت ۴۸ تا ۶۰ ماهه به روستاییان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: سال گذشته، ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار ۸۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که ۵۵ درصد آن مربوط به حوزه اشتغال بود.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بنا بر ماهیت کاری خود در حوزه های معیشت، درمان، ازدواج و اشتغال تسهیلات کم بهره با نرخ کارمزد ۳ تا ۴ درصد به افراد کم بضاعت و کمتر برخوردار اعطا می کند.

هدف گذاری بنیاد برکت برای تولید ۷ هزار شغل

رییس هیات مدیره بنیاد برکت از همکاری بانک قرض الحسنه مهرایران برای پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی با هدف تولید ۷ هزار شغل در سال جاری خبر داد.
محمود عسگری آزاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه جامعه محور گفت: یکی از مشکلات جدی کشور مهاجرت جمعیت روستایی و افزایش جمعیت شهرنشین است بطوریکه از سال ۵۳ که نسبت جمعیت روستایی به کل ۷۵ درصد بود، این رقم امروز به ۲۶ درصد تقلیل یافته است.
وی اشتغالزایی روستایی را یکی از اولویت های ضروری کشور برشمرد و ادامه داد: ساخت راه، مدرسه و خانه بهداشت عامل پایداری جمعیت روستایی نیست و اگر اقدام موثری در زمینه اشتغالزایی صورت نگیرد، تا ده سال آینده نسبت جمعیت روستایی به ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت که مخاطرات اجتماعی اقتصادی و امنیتی بدنبال دارد.
رییس هیات مدیره بنیاد برکت تصریح کرد: دولت با دارا بودن ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار حقوق بگیر، دیگر امکان تولید فرصت شغلی دولتی را ندارد بنابراین، اشتغال مردمی را باید در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به ظرفیت روستاها گفت: پس از دو سال کار مطالعاتی بنیاد برکت ۲ طرح آسمان و آفتاب را برای توسعه اشتغالزایی روستایی در دستور کار قرار داد تا اشتغال روستایی را از انحصار کشاورزی و دامپروری خارج کند.
محمود عسگری آزاد افزود: در طرح آسمان توسعه مشاغل خانگی با روش های فنی و آموزشی دنبال می شود و در طرح آفتاب به عنوان مکمل طرح اول تولیدات روستایی با روش های استاندارد، فرآوری، بازاریابی تا فروش و صادرات پشتیبانی خواهد شد.
وی با اشاره به تامین منابع مالی برای اجرای این طرح در مشارکت با بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: طی این همکاری ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک قرض الحسنه مهرایران به روستاییان پرداخت می شود که تولید ۷ هزار شغل را در پی خواهد داشت.