جامع خبر(جامع نیوز) : همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، کلنگ زنی و عملیات اجرایی یک باب مدرسه در روستای سارلی علیا از توابع شهرستان گنبدکاووس با مشارکت بانک ملی ایران آغاز شد. به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در مراسم کلنگ زنی این […]

جامع خبر(جامع نیوز) : همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، کلنگ زنی و عملیات اجرایی یک باب مدرسه در روستای سارلی علیا از توابع شهرستان گنبدکاووس با مشارکت بانک ملی ایران آغاز شد.

به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در مراسم کلنگ زنی این مدرسه سه کلاسه که با حضور یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: بانک ملی ایران در کنار ایفای نقش موثر در سطح کلان اقتصاد کشور و حمایت از تولید ملی و اشتغال، در پاسخ به اعتماد مردم، علاوه بر توجه به امور معیشتی آحاد جامعه به خصوص جوانان، نگاه ویژه ای به انجام رسالت و مسئولیت اجتماعی خود دارد که از آن جمله می توان به مشارکت در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، حمایت از طرح های دانش بنیان، همایش های علمی، مسابقات ورزشی و همچنین آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این بانک از ابتدای طرح ساخت مدارس از سوی بانک ها تاکنون۷۱ باب مدرسه ساخته است و امیدواریم با توجه به محرومیت و کمبود فضای آموزشی در استان گلستان، تعداد مدرسه بیشتری با مشارکت بانک ملی ایران در این استان احداث شود.

در این مراسم فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: روستای سارلی علیا با کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه مواجه است.

همچنین عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مقام شامخ معلم و نقش موثر و رسالت انبیایی معلمان در هدایت، انسان سازی و تربیت نسل پویا و متعهد، بر پاسداشت و تجلیل مناسب با شان و منزلت این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران همکاری و تعامل با مراکز تولید علم و دانش به ویژه فرهنگیان را افتخار خود می داند، تصریح کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه محسوب می شود لذا کمک به این نهاد انسان ساز، قطعاً در رشد و توسعه همه جانبه کشور موثر است.

کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران در سال های اخیر، ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب های مختلف به فرهنگیان پرداخت کرده است.

نواختن زنگ” سپاس معلم” توسط عضو هیات مدیره بانک و معاون وزیر آموزش و پرورش از دیگر بخش های این مراسم بود.