جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با تمام قطعه سازان غیر اروپایی وارد مذاکره شده ایم و در صورت شروع تحریم ها آمادگی مقابله با آن را خواهیم داشت. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از سایپا نیوز، روز گذشته جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید محصولات […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با تمام قطعه سازان غیر اروپایی وارد مذاکره شده ایم و در صورت شروع تحریم ها آمادگی مقابله با آن را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از سایپا نیوز، روز گذشته جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید محصولات سایپا بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند تولید محصولاتی همچون تیبا، کوییک و سراتو قرار گرفتند.

پس از این بازدید، نمایندگان مجلس در نشستی با مهندس جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر حمایت همه جانبه مجلس از صنعت خودروسازی داخلی تاکید کردند.

در این مراسم پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری بسیاری در صنعت خودروسازی انجام شده و با برنامه ریزی مناسب می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به لزوم آینده نگری و ایجاد راهبردهای اساسی برای افزایش تولید خودرو گفت: باید تمرکز بر روی صادرات محصولات داشته باشیم و از این طریق بتوانیم سیاست افزایش تولید را مدیریت کنیم.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از عملکرد شورای رقابت گفت: ما شاهد افزایش قیمت مواد اولیه و حقوق و دستمزد ها هستیم و می دانیم که شورای رقابت مانع از افزایش قیمت ها شده و از خودروسازان انتظار دارد با این شرایط به راه خود ادامه دهند که البته باید این رویه اصلاح شود.

قاسم جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: در تحریم اخیر صنعت خودروسازی ایران مورد هدف قرار گرفته به نحوی که ورود تمامی قطعات منفصله به کشور ممنوع شده و البته در واردات خودرو هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکایی ها برای ایجاد فشار به ایران، بحث اشتغال کشور را مورد هدف قرار داده اند.

وی در خصوص تعیین قیمت محصولات گفت: تمامی مواد اولیه و نهاده های تولید خودرو همچون فولاد،‌چدن، مواد پتروشیمی و سایر مواد اولیه افزایش یافته ولی مجوز افزایش قیمت خودرو به خودروساز داده نمی شود و این موضوع باعث زیان شده است که باید حتما در این زمینه تصمیم گیری صحیحی صورت پذیرد.

وی گفت: از ابتدای سال پیش بینی وجود شرایط سخت را در نظر داشتیم و بر همین اساس در ایام عید نوروز ستادی را به نام “ستاد تدابیر ویژه” تشکیل دادیم و از آن طریق با تمام قطعه سازان غیر اروپایی وارد مذاکره شدیم و در صورت شروع تحریم ها آمادگی مقابله با آن را داریم.

جهرودی گفت: در این برهه حساس نیاز به حمایت مجلس و دولت داریم چراکه سایه تحریم بر تولید ما تاثیر خواهد گذاشت اما تولید خود را متوقف نخواهیم کرد و بر همین اساس بعد از عید فطر نقدینگی لازم به قطعه سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند سفارش گذاری خود را انجام دهند و روند تولید در سایپا همچنان استمرار داشته باشد.