جامع خبر(جامع نیوز):هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۸ با رویکرد «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای نخستین بار بصورت رسمی در این دوره از نمایشگاه شرکت کرد. فعالان جامعه استارت‌آپی و علاقه‌مندان حوزه فناوری در طی […]

جامع خبر(جامع نیوز):هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۱۸ با رویکرد «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای نخستین بار بصورت رسمی در این دوره از نمایشگاه شرکت کرد.
فعالان جامعه استارت‌آپی و علاقه‌مندان حوزه فناوری در طی سه روز برگزاری نمایشگاه با حضور در غرفه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شدند.
غرفه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در نمایشگاه اینوتکس به محلی برای رفت‌وآمد استعدادهای برتر و صاحبان ایده‌های نوآورانه تبدیل شده بود. بازدیدکنندگان به کمک نمایشگرها و تبلت‌های موجود در غرفه با فعالیت‌های این مرکز آشنا می‌شدند. همچنین عبارت «مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر میزبان استارت‌آپ‌هایی است که می‌خواهند راهکارهایی نوآورانه برای همه بیافرینند» به عنوان شعار اصلی این مرکز روی دیوار غرفه نقش بسته بود.
بهنام انبارلویی، مدیر اجرایی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در مورد حضور این مرکز در هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس می‌گوید: « مرکز فناوری با وجود اینکه مجموعه‌ نوپایی شناخته می‌شود اما توانسته در مدتی کوتاه استارت‌آپ‌های موفقی را توسعه دهد، به همین دلیل و با توجه به اهمیت نمایشگاه اینوتکس تصمیم گرفتیم تا برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه حاضر شویم و از نزدیک فعالیت‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر را به فعالان حوزه فناوری کشور معرفی کنیم.»
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در محل برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.
تمرکز اصلی فعالیت این مرکز در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی سامسونگ مانند بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی، آموزش، پژوهش و توسعه پروژه‌های کاربردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در این مرکز تلاش می‌شود با ارائه پشتیبانی‌های فنی در کنار حمایت‌ تجهیزاتی، امکان توسعه، تولید و معرفی موفق اپلیکیشن‌های نوآور و مفید در حوزه‌های یاد شده فراهم شود.
تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کاری رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و… برخوردار می‌شوند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. این مرکز تاکنون ۶ چرخه شتابدهی را پشت سر گذاشته است و در این مدت توانسته استارت‌آپ‌های موفقی را به جامعه استارت‌آپی ایران معرفی کند.
حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ فرصت خوبی را فراهم کرد تا نخبگان و استعدادهای برتر به صورت رو در رو ایده‌های خلاقانه خود را با کارشناسان مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در میان بگذارند. در سه روز برگزاری این نمایشگاه، غرفه بزرگ مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به محلی برای شناسایی ایده‌های برتر تبدیل شد.
در حال حاضر افراد و تیم‌های خلاق و علاقه‌مند می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای این مرکز ارسال و بعد از تایید اولیه از امکانات گسترده این مرکز برای تحقیق و توسعه همان ایده‌ها استفاده کنند. هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای سه دوره سه ماهه از این فرصت استفاده کند. تیم‌ها بعد از هر دوره سه ماهه ارزشیابی شده و پس از آن برای تولید نمونه اولیه محصول یک دوره سه ماه را پشت سر می‌گذارند. تیم‌هایی که موفق شوند به سلامت از این دوره عبور کنند وارد مرحله ۶ ماهه تجاری‌سازی محصول خواهند شد.
هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ روز شنبه ۱۶ تیر ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) به کار خود پایان داد.