جامع خبر(جامع نیوز):داستان ما و گرمای تابستان و باد کولر برای خودش سریالی دنباله‌دار شده بود. ظهر‌های تابستان گرما واقعا غیرقابل تحمل می‌شد. خب راه‌حل ساده بود، کلید را می‌زدیم و کولر شروع به خنک کردن خانه می‌کرد. اما خیلی طول نمی‌کشید که مادرم مجبور می‌شد توی این گرمای طاقت فرسا، روی پاهایش پتو بیاندازد […]

جامع خبر(جامع نیوز):داستان ما و گرمای تابستان و باد کولر برای خودش سریالی دنباله‌دار شده بود. ظهر‌های تابستان گرما واقعا غیرقابل تحمل می‌شد. خب راه‌حل ساده بود، کلید را می‌زدیم و کولر شروع به خنک کردن خانه می‌کرد. اما خیلی طول نمی‌کشید که مادرم مجبور می‌شد توی این گرمای طاقت فرسا، روی پاهایش پتو بیاندازد تا باد کولر درد پاهایش را شروع نکند.
خب مسلم بود که بعد از مدتی همه به این نتیجه می‌رسیدیم، همان بهتر که کولر را خاموش کنیم. خاموش می‌کردیم و این چرخه دوباره تکرار می‌شد: گرما، کولر، باد مزاحم و خاموش کردن کولر.
اما تغییر زمانی اتفاق افتاد که برادر تازه دامادم برای خانه جدیدش یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ را خریداری کرد. تجربه همان روز اول به همه ثابت کرد راه‌حل مشکل ما هم همین است.
برادرم که عشق فناوری در هر حوزه‌ایست، در انتخاب کولر هم به قول خودش سراغ سلطان فناوری رفت و سری ویندفری سامسونگ را انتخاب کرد. می‌گفت فناوری که در این سری از محصولات سامسونگ استفاده شده چند سال جلوتر از برندهای معمول در بازار است.
برای اثبات هم روش کارش را به ما نشان داد. زمانی که برای اولین بار کولر را روشن کردیم با قدرت زیاد شروع به خنک کردن محیط کرد. خیلی طول نکشید که می‌شد تفاوت دما را احساس کرد. تازه احساس می‌کردیم هوا خنک شده که ناگهان باد کولر قطع شد. همه تعجب کردیم و حتی مادرم نگران شد که چرا کولر به این سرعت خراب شده اما برادرم با خنده توضیح داد این همان فناوری برجسته سامسونگ است.
در سری کولرهای گازی ویندفری سامسونگ، ابتدا محیط با قدرت بالا و سریع به دمای دلخواه شما می‌رسد و بعد از آن حالت ویندفری یا بدون باد فعال شده و دمای اتاق را بدون دمیدن باد، در همان حد نگه می‌دارد. به گفته برادرم روی بدنه کولر ۲۱ هزار سوراخ ریز وجود دارد که هوای خنک خیلی آرام اما بصورت مداوم از آنها بیرون می‌آید. به این ترتیب بدون اینکه کسی ورزش باد را در خانه حس کند، خانه همیشه خنک می‌ماند.
اما نکته جذاب‌تر برای من هوشمند بودن دستگاه بود. برادرم برنامه SmartThings سامسونگ را روی گوشی‌اش نصب کرده بود و به گفته خودش با استفاده از آن می‌توانست از هرجایی کولر را کنترل کند. یعنی در روزهای داغ تابستان قبل از اینکه به خانه برسد کولر را روشن می‌کرد تا وقتی می‌رسیدند هم خانه خنک باشد و هم با فعال شدن حالت ویندفری، دیگر خبری از وزش باد نباشد.
جالب اینکه به گفته برادرم این سری از کولرهای گازی از نمونه‌های معمول در بازار هم بسیار کم مصرف‌تر است. می‌گفت سامسونگ در این کولرها از موتور اینورتر هشت قطبی استفاده کرده که هم قدرت خیلی خوب و هم ماندگاری بالایی دارند.
حالا که ما هم با توصیه برادرم یکی از همین کولرها را نصب کردیم دیگر پایان سریال من و گرما و کولر هم بسیار شیرین شد.