جامع خبر(جامع نیوز) : معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که با حمایت بانک‌ها هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم و بانک ملت رکورددار پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان است. به گزارش جامع خبر از روابط عمومی بانک ملت به نقل از ایسنا، دکتر […]

جامع خبر(جامع نیوز) : معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که با حمایت بانک‌ها هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم و بانک ملت رکورددار پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش جامع خبر از روابط عمومی بانک ملت به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا دلیری در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی، ۳۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به تایید کارگروه احراز صلاحیت معاونت علمی رسیده است و از این تعداد ۱۴۰۰ شرکت موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.
وی، میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان را ۱۲ هزار میلیارد تومان خواند و پیش بینی کرد که تا پایان سال، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها اعطا شود.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و صاحبان ایده را تامین منابع مالی عنوان کرد و افزود: شکل‌گیری و توسعه فعالیت این شرکت‌ها بر منابع مالی استوار است که بر این اساس دو بستر در این زمینه در معاونت علمی ایجاد شده است.
وی منابع بانکی در قالب اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری از سوی هولدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران را از جمله این دو بستر عنوان کرد و ادامه داد: برخی از شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دارند که از همان ابتدای فعالیت به آن‌ها تزریق شود و برخی دیگر نیز نیاز به تجربه افراد متخصص در این زمینه دارند که هر دوی این منابع در معاونت علمی ایجاد شده است.
دلیری تاکید کرد: بر این اساس تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان اعطا شده است که این میزان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ محدود بوده است، ولی با حمایت‌های انجام شده میزان پرداختی‌ها سال به سال افزایش می‌یابد.
به گفته وی، در فروردین ماه سال ۹۶ میزان پرداختی‌های مالی به شرکت‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که این میزان در اسفند ۹۶ به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و بانک ملت رکورددار پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فضای رقابتی برای بانک‌ها در این حوزه ایجاد شده است که دلیل آن اعتماد بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان است،‌ ضمن آن که بانک‌ها به این اعتقاد رسیده‌اند که توسعه شرکت‌های دانشی منجر به توسعه کشور خواهد شد.