جامع خبر(جامع نیوز):مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی باید از کار، کارگر و کالای ایرانی حمایت کنیم تا چرخ اقتصاد و تولید کشور متوقف نشود. به گزارش جامع خبراز ایکوپرس کیومرث کلانتری در نشست با مدیر مسئولیت پذیری اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو لازمه تحقق این امر را تعامل […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی باید از کار، کارگر و کالای ایرانی حمایت کنیم تا چرخ اقتصاد و تولید کشور متوقف نشود.

به گزارش جامع خبراز ایکوپرس کیومرث کلانتری در نشست با مدیر مسئولیت پذیری اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو لازمه تحقق این امر را تعامل دوسویه و ارتباط مستمر و سیستماتیک ایران خودرو و سازمان محیط زیست دانست و گفت: در صورتی که از اقدامات ایران خودرو اطلاع پیدا کنیم می توانیم به عنوان دستگاه دولتی حمایت کرده و در کنار آن باشیم.
وی ضمن تقدیر از فعالیت های ایران خودرو در مقوله محیط زیست گفت: اهمیتی که ایران خودرو به محیط زیست داده قابل توجه است اما کافی نیست و باید با جدیت بیشتری در این زمینه کار شود.
کلانتری، حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی خواند و گفت: این مسئولیت قانونی، شرعی و انسانی ما است و مختص گروه و بخش خاصی نیست.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به جایگاه خودروسازی در کشور و اهمیت مسئولیت های اجتماعی در عملکرد آن تاکید کرد: صنعت و محیط زیست در کنار هم هستند و سازمان محیط زیست استان نیز به دنبال حمایت و کمک به صنعت خودرو و پیشبرد اهداف آن است.
وی تاکید کرد:‌ هدف ما این است که صنایع در ریل اصلی خود حرکت کنند و با توجه به اهمیت محصول نهایی خودروسازان،‌ عمکلرد صحیح آنان در موضوع محیط زیست حایز اهمیت است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: توجه به مسئولیت های اجتماعی یکی از خواست های ما است که نسل آینده را مسئولیت پذیر بار بیاوریم تا منابع موجود را به درستی و مسئولانه استفاده کنند.
کلانتری با تاکید بر مدیریت منابع و کاهش مصرف انرژی تصریح کرد: فعالیت های مثبت ایران خودرو در حفاظت محیط زیست باید به جامعه نشان داده شود، سازمان محیط زیست نیز از آن حمایت می کند.
مدیر مسئولیت پذیری اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به سابقه دیرین مسئولیت های اجتماعی در ایران خودرو گفت: مبنای تاسیس این شرکت با رویکرد خیر جمعی بوده و قبل از ایجاد تشکیلات ساختاری برای این موضوع، دست کم سابقه ده سال فعالیت در قالب کمیته مسئولیت های اجتماعی به ثبت رسیده است.
نادره رضایی تاکید کرد: در سال های گذشته اقدامات موثری فراخور وقت و بودجه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته اما ساختارمند نبوده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع در کشور و توجه شرکت ها و سازمان های بزرگ به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی و قرار گرفتن آن به عنوان یکی از دغدغه های ایران خودرو، در ساختار سازمانی برای نخستین بار در کشور، مسئولیت پذیری اجتماعی در مجموعه‌ی بزرگی مانند گروه صنعتی ایران خودرو در سطح مدیریت مستقل تعریف و بخشی از فعالیت‌های مرتبط در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی تجمیع و مدیریت می‌شود.
در این نشست، گزارشی از دستاوردهای زیست محیطی ارایه شد. کسب استانداردهای ایزو محیط زیست که چرخه کاملی از عملیات زیست محیطی را به دست می دهد، بهبودهای صورت گرفته در کاهش آلایندگی ها،‌ اندازه گیری و بهبود مصرف انرژی و منابع، تصفیه فاضلاب و بازگشت منابع به چرخه مصرف و برنامه بازیافت ۱۰۰ درصدی فاضلاب، جایگزینی تاکسی های فرسوده، حمایت از گونه های گیاهی کم یاب، توسعه فضای سبز و اجرای پروژه دفتر کار سبز ، انتشار کتاب عملکرد پایدارو مسئولیت های اجتماعی و… از جمله محورهای گزارش اقدامات مسئولانه ایران خودرو بود.
در ادامه مدیران و معاونان محیط زیست استان تهران از برخی از سالن های تولیدی از جمله پرس و مونتاژ و همچنین مرکز تست آلایندگی خودرو در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید، تصفیه خانه و آزمایشگاه آب و فاضلاب بازدید کرده و با بخشی از دستاوردهای ایران خودرو در زمینه تولید و حفاظت از محیط زیست آشنا شدند.