جامع خبر(جامع نیوز):دیدار صمیمانه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با طرح موضوعات بیمه ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ارائه تسهیلات به اعضای سازمان برگزار شد. به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور؛ در این جلسه مشترک […]

جامع خبر(جامع نیوز):دیدار صمیمانه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با طرح موضوعات بیمه ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ارائه تسهیلات به اعضای سازمان برگزار شد.

به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور؛ در این جلسه مشترک که با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ICT برگزار شد محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، رسول سراییان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و سیدعلی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران حضور داشتند به طرح موضوعات بیمه ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه پرداختند.
در ابتدای نشست سراییان سازمان نظام صنفی رایانه ای را به عنوان بهترین مرجع مذاکره با بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دانست و افزود: در سازمان فناوری اطلاعات و در بدنه وزارتخانه از این رویکرد تبعیت می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات سپس کلیاتی از مشکلات بیمه ای کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: جهت رشد و توسعه فعالان این حوزه باید جهت رفع مشکلات موجود با هدف توسعه بازار اقدامات موثری انجام شود.
نوربخش نیز ماموریت های سازمان تامین اجتماعی را برشمرد و تلاش برای حمایت از حقوق نیروی انسانی را از جمله اهداف این سازمان دانست و افزود: گزارشی درباره چالش های کسب و کارهای دیجیتال تهیه شده است که حاوی ۱۱۰ موضوع مختلف است که یکی از آنها هم به بیمه تامین اجتماعی مربوط است.
او همینطور به تسهیلاتی که سازمان تامین اجتماعی به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند را یادآور شد و گفت: برای مثال سهامداران شرکت های دانش بنیان مشمول پرداخت حق بیمه نمی شوند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در ادامه به اصلاحاتی که در بخشنامه ۳/۱۴ اعمال شده است، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص بخشنامه ۳/۱۴ وجود دارد که از جمله موارد آن را می توان عدم پوشش مکفی آن به دلیل رشد و توسعه زیاد و سریع کسب‌وکارهای دیجیتال همینطور عدم تمکین شعب بیمه تامین اجتماعی از مفاد تصریح شده در بخشنامه مذکور، یعنی عدم صدور مفاصاحساب بیمه در مدت یک روز، در صورتی که حسابرسی بیمه انجام شده و لیست‌های بیمه به شکل متسمر و منظم پرداخت شده باشد و عدم وجود یک رویه یکسان و یکنواخت در سطح شعب بیمه و تفسیرهای گوناگون از مفاد آن برشمرد.
سپس آذرکار همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان بیمه تامین اجتماعی در زمینه تکمیل بخشنامه ۳/۱۴ یادآور شد و افزود: علاوه بر آن سازمان در جهت کمک و همکاری با به شعب بیمه تامین اجتماعی برای انطباق قراردادهای اعضای سازمان با مفاد این بخشنامه اقدامات موثری انجام داده است.
در این راستا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز خبر از تهیه بخشنامه ۱۱/۱۴ به عنوان جایگزین بخشنامه ۳/۱۴ برای رفع مشکلات موجود داد که با پیشنهاد آقای اثنی‌عشری و تاکید آقای نوربخش، مقرر شد نسخه پیش‌نویس بخشنامه ۱۱/۱۴ طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مطرح و بررسی شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی هم با بیان اینکه موضوع مشاوران آزاد در بخشنامه جدید لحاظ شده اند، گفت: در این راستا توافق‌نامه ای با مرکز عالی فضای مجازی امضا کردیم و نشست های مشترکی با فعالان صنعت فاوا و شرکت هایی مانند اسنپ و تپسی جهت بررسی مشکلات و موانع بیمه ای برگزار کردیم.
نوربخش به «نهضت فناوری اطلاعات» در سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی آمادگی ارائه ۹۰ خدمت بیمه‌ای به شکل الکترونیکی و همینطور امکان ایجاد یک شتاب‌دهنده را دارد.
در پایان نیز نوربخش آمادگی سازمان بیمه تامین اجتماعی را برای ارائه سمینارهای آموزشی در خصوص موضوعات بیمه‌ای به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعلام کرد که با استقبال رئیس سازمان قرار شد در آینده برنامه های مقتضی در این خصوص به انجام برسد.