جامع خبر(جامع نیوز):بیش از ۸۰ توزیع‌کننده عمده قطعات رایانه در سراسر جهان امکان استفاده از فرصت فوری پیش‌خرید پردازنده‌های نسل دوم AMD Ryzen Threadripper 2990WX با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته پردازشی را فراهم می‌کنند. شرکت AMD اعلام کرد امکان پیش سفارش پردازنده‌های پرچمدار AMD Ryzen Threadripper توسط بیش از ۸۰ توزیع‌کننده مطرح جهانی فراهم […]

جامع خبر(جامع نیوز):بیش از ۸۰ توزیع‌کننده عمده قطعات رایانه در سراسر جهان امکان استفاده از فرصت فوری پیش‌خرید پردازنده‌های نسل دوم AMD Ryzen Threadripper 2990WX با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته پردازشی را فراهم می‌کنند.

شرکت AMD اعلام کرد امکان پیش سفارش پردازنده‌های پرچمدار AMD Ryzen Threadripper توسط بیش از ۸۰ توزیع‌کننده مطرح جهانی فراهم شده است. در تست‌های انجام شده توسط Cinebench R15 این پردازنده‌های رکوردشکن با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته پردازشی توانسته‌اند بالاترین امتیاز را در گروه پردازنده‌های دسکتاپ تک سوکت کسب کنند. پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper برای تولیدکنندگان محتوای صوتی و تصویری، برنامه‌نویسان و کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند و نسل دوم این پردازنده‌ها که در چهار مدل وارد بازار خواهند شد دارای معماری ۱۲ نانومتری زن پلاس (ZEN+) هستند. این پردازنده‌ها را می‌توان در مادربردهای مجهز به تراشه X399 مورد استفاده قرار داد. شرکت AMD با معرفی دو مدل رایزن Threadripper 2990WX و ۲۹۷۰WX عملا سری جدید رایزن Threadripper WX را در بالاترین دسته‌بندی پردازنده‌های Threadripper X قرار داده است که به نیاز تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا برای دستیابی به بالاترین سطح توان پردازشی در رایانه‌ها پاسخ می‌دهند.

جیم آندرسون، معاون ارشد AMD و مدیر کل گروه تجاری رایانش این شرکت با اشاره به استانداردهایی که سال گذشته با معرفی نسل اول پردازنده‌های رایزن در بازار HEDT برای ارائه سطح جدیدی از توان پردازش جهت پاسخ به جدی‌ترین نیازهای پردازشی کاربران ایجاد شد، می‌گوید: هدف ما در معرفی نسل دوم پردازنده‌های Ryzen Threadripper افزایش مرزهای عملکرد حتی فراتر از مدل‌های قبلی است و می‌خواهیم به نوآوری در این مسیر ادامه دهیم. از تاریخ ۱۳ اوت، کاربران حرفه‌ای، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مزایای این محصولات جدید را تجربه کنند.

دومین نسل پردازنده‌های Ryzen Threadripper 2990WX در رویدادی با حضور خبرنگاران، تحلیل‌گران و شرکای تجاری AMD از سراسر جهان، مورد بررسی قرار گرفتند. این پردازنده‌ها پیش از این موفق به ثبت رکورد در نرم‌افزار Cinebench R15 آزمونmulti-threaded شده بودند. تیم اورکلاکینگ AMD Ryzen با استفاده از نیتروژن مایع توانسته است فرکانس Threadripper 2990WX را به بیش از ۵.۱ گیگاهرتز افزایش دهد و با غلبه بر رکورد پیشین Core i9-7980XE با امتیاز ۵۸۲۸ در گروه تک سوکت‌ها، امتیاز ۷۶۱۸ را ثبت کند. ابزار Ryzen Master Software کنترل کاملی روی تنظیمات پردازنده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از تمام توان عملکرد پردازنده خود بهره‌مند شوند.