جامع خبر(جامع نیوز):Huawei کنفرانس کیفیت ۲۰۱۸ را با حضور آقای یو و سایر مدیران ارشد شرکت هوآوی برگزار کرد. در این کنفرانس که یو چنگ دونگ، مدیرعامل Huawei سخنران اصلی بود، “مشتری محوربودن، دفاع از نام تجاری با کیفیت و تجربه” را محور صحبت های خود قرار داد. در مراسم رونمایی از آخرین گوشی سری […]

جامع خبر(جامع نیوز):Huawei کنفرانس کیفیت ۲۰۱۸ را با حضور آقای یو و سایر مدیران ارشد شرکت هوآوی برگزار کرد. در این کنفرانس که یو چنگ دونگ، مدیرعامل Huawei سخنران اصلی بود، “مشتری محوربودن، دفاع از نام تجاری با کیفیت و تجربه” را محور صحبت های خود قرار داد.

در مراسم رونمایی از آخرین گوشی سری nova که کمتر از یک هفته از این کنفرانس برگزارشد، یو چنگ دونگ اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی های هوشمند Huawei در شش ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون واحد بوده و این میزان در سال جاری به ۲۰۰ میلیون واحد خواهد رسید. اوهمچنین خاطر نشان کرد که سهم بازار تجارت Huawei که در بین سه برند برتر جهان قرار دارد و هم اکنون دومین شرکت بزرگ جهان در بازار تلفن همراه است.

کنفرانس سالانه کیفیت، مهم ترین کنفرانس داخلی کنفرانس درHuawei است. در جلسه سال گذشته، یو چنگ دونگ تاکید کرد کیفیت مهم ترین الویت ماست . “اهمیت کیفیت بالاتر از هزینه های ما ، بالاتر از سود ما و بالاتر از همه مسائل دیگر است چراکه در نهایت کیفیت بالاترین اولویت را در هوآوی دارد. به گفته او مدیریت ارشد در هوآوی لازم است با دید عمیق تر، مشکلات مصرف کنندگان در استفاده از محصولات Huawei درک کنند. او افزود سنگ بنای اصلی رشد، کیفیت است که تنها در کیفیت محصول خلاصه نمی شود ، بلکه شامل کیفیت کلی تجربه کاربر است.

هدف نهایی Huawei تبدیل شدن به رهبر در صنعت گوشی های هوشمند است. به گفته یو: “مهم نیست که ما چه کاری انجام دهیم، ما باید صنعت را ارزیابی کنیم، از همه رقبا فراتر برویم و حتی از عالی هم عالی تر باشیم. بدون چنین پیگیری، ماقادر نخواهیم بود نتایج قابل توجهی به دست آوریم.”

محتوای اصلی سخنرانی یو چنگ دونگ در کنفرانس کیفیت هوآوی به شرح زیر است:
۱.مشتری محوری: تمام کیفیت حول محور استراتژی تجربه هوشمندانه مصرف کننده در تمام سطوح مصرف میباشد.

هدف Huawei این است که یک برند برتر باشه که اعتماد وعلاقه ی مصرف کنندگان در سراسر جهان را جذب کند. Honor یک نام تجاری اینترنتی است که افراد جوان دوستش دارند وبه آن اعتماد دارند. چگونه عشق و اعتماد مصرف کنندگان را جذب کنیم؟ این یک استراتژی هوشمندانه تجربه است که مشتریان را به عنوان مرکزاصلی برای ایجاد تجربه زندگی هوشمندانه و کاملا متصل اماده می سازد، از جمله خانه هوشمند و سخت افزار هوشمند، سرویس های ابری و غیره.
ماتنها به یک محصول تک اکتفا نمی کنیم. امروزه ما نقش جبهه ی جنگی را در تجربه هوشمند مصرف کنندگان ایفا میکنیم . کروزرها، ناوشکن ها و ناوها وجود دارد. ما همچنین نمونه کارها را برای استراتژی بهتر در آینده ایجاد می کنیم.
۲. هدف ما این است که رهبر و پادشاه صنعت جهانی ترمینال هوشمند باشیم. من امیدوارم که تمام تیم ها و مدیران ما در همه سطوح دنبال قدرتمند کردن این پادشاه باشند. این مهم ترین عامل رشد ما در راستای توسعه بیشتر در اینده است.
صرف نظر از زمینه کاری، ما باید صنعت را معیار قرار دهیم، تا از همه رقبا فراتر برود و حتی از نمره کامل هم پیشی بگیرد. بدون چنین پیگیری، نمیتوانیم نتایج قابل توجهی به دست آوریم.
اگر ما تنها یک هدف کم را تعیین کنیم، ما بدتر از هدف خواهیم بود. در این صورت همه کارکنان و هر بخش کم کیفیت تر کار میکنند و در نتیجه هر زنجیره ای کم کیفیت تر می شود، ما وقتی ۰.X را ضرب می کنیم بسیار ضعیف است و حتی ۰.۸ ضرب می شود و حتی نمی تواند ۰.۵ را بدست آورد.
ما امیدواریم که هر کس کمی تغییر کند، حتی اگر تنها ۱.۰۵ باشد، تعداد ضریب n * 1.05 بسیار بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید انتظارات بالاتری برای خودمان تعریف کنیم.
مهمترین مسئله این است که تجربه مفهوم کیفیت کاربر می تواند به قلب هر مدیر و کارمند منتقل شود. وتوجه همه را جلب کنند.
۳. سنگ بنای اصلی رشد، کیفیت است. تنها کیفیت محصول مهم نیست بلکه کیفیت کلی تجربه کاربرحائز اهمیت است.
ما یک کیفیت تک بعدی نیستیم، بلکه یک کیفیت کلی هستیم. کیفیتی که ما قبلا درک کردیم کیفیت تک بعدی بود، یعنی در حدی که بگوییم محصولات ما بد نیستند. “بد نیست” تنها یک خط عبور است.چنین خط مشی غیر ممکن است که تبدیل به یک ابر قدرت صنعتی شود. برای تبدیل شدن به یک رهبر و به دست آوردن سهم بازار بزرگتر، ما باید برتری داشته باشیم.
“عالی” صرفا به این معنی نیست که محصول، سخت افزار و میزان تعمیر و نگهداری تلفنها کم و در حد پایه باشد. ما همچنین می خواهیم کیفیت تمام جوانب تجربه کاربر را بهبود دهیم. آیا استفاده از نرم افزار آسان است، آیا کاربران دوست دارند که از آن استفاده کنند، این اهمیت در حال حاضر حتی ممکن است از تجربیات سخت افزاری نیز فراتر رود.
۴. ارتقاء نرم افزار و سرویس های ابر، کلید رشد ما در بازار پیشرفته ی امروزیست.
نوآوری های فعلی ما در سخت افزار، از جمله دوربین ها، عمر باتری، ارتباطات و تراشه ها، شروع به رهبری صنعت کرده اند و بزرگترین شکاف با معیار صنعت در نرم افزار و اکوسیستم نرم افزار ابر است. سرویس های نرم افزاری و ابرها باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد، که کلیدی است که به صعود ما در بازار کمک میکند.
مفهوم کیفی امسال حول تجربه کاربری است و کیفیت آن در سراسر کیفیت تجربه متمرکز است. به طور مداوم ساخت محصولاتی که بیش از انتظارات کاربران هستند به ما کمک می کند سریع تر رشد کنیم.
۵. کیفیت عالی” باید در کل پروسه ی فرآیند مد نظر باشد.
من سال گذشته یک اصطلاح ساختم کیفیت خوب نیست، که معادل آلودگی از منبع رودخانه یانگ تسه (طولانیترین چینی چینی) به پایین دست است. اگر استراتژی تیم مدیریت ما به خوبی انجام نشد، این معادل با مشکل در منبع رودخانه یانگ تسه است.
در کیفیت کل فرآیند، کیفیت استراتژی مسئله ی اصلی است. اگر از رودخانه یانگ تسه برای مقایسه تمام فرآیند کیفیت استفاده کنیم، کیفیت استراتژی ما مانند رودخانه Tuotuo رودخانه یانگ تسه است. رودخانه Tuotuo منبع رودخانه یانگ تسه است که سلامت تمام رودخانه یانگ تسه را تعیین می کند. و اگر رودخانه Tuotuo به خوبی برنامه ریزی نشده باشد، تمام رودخانه یانگ تسه آلوده خواهد شد؛ اگر استراتژی ما دارای کیفیت پایین و جهت نادرست باشد،باعث پایین امدن کل کیفیت فرایند خواهد شد.
هر ساله صدها میلیون واحد گوشی به فروش میرسد. اگر در هر یک از لینک ها مشکلی وجود داشته باشد، حتی اگر تنها مشکل دستگاه باشد،اثر منفی آن چند صد میلیون بار افزایش خواهد یافت. امیدوارم تیم ها و مدیران در تمام سطوح به دنبال برتری باشند و بهترین بازیکنان را در همه زمینه ها هماهنگ کنند و تبدیل به شاه واقعی همه مشارکت ما شوند.
در Huawei، مفهوم کیفیت، مفهوم کیفیت کامل فرایند است. از برنامه ریزی استراتژیک و منبع تقاضا، از جمله برنامه ریزی محصول، طراحی، مدیریت زنجیره تامین و کنترل، کنترل کیفیت ورودی، تحقیق و توسعه سخت افزار و نوآوری، توسعه نرم افزار، تولید، بازاریابی، خرده فروشی، خدمات پس از فروش، و غیره، ما باید به شدت پایبند کیفیت پایه ای باشیم. به طور خلاصه، کیفیت محصول سنتی نیست، بلکه در جزئیات کل فرایند منعکس می شود، ما باید از طریق مدیریت کیفیت فرآیند کل محصول را با کیفیت برتر به مصرف کنندگان عرضه کنیم.
۶. امنیت و حریم خصوصی پایه ی بقای ما است.
رشد فزاینده ی تجارت جهانی ما را در مقابل تقاضای بیشتری قرار میدهد. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا سال جاری GDPR (مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی) را معرفی کرده و ما باید قانونی و سازگار با آن باشیم.
امیدوارم مدیران فراموش نکنند که حفاظت از امنیت و حفظ حریم خصوصی، پایه ی بقای ما است. دپارتمان حقوقی نیاز به حمایت از حق ثبت اختراع و حفاظت از حریم شخصی IPR (مالکیت معنوی) دارد.
علاوه بر کنفرانس سالانه کیفیت، Consumer BG سال جاری را نیزبا “سال با کیفیت ” آغاز کرد، با مرکزیت قرار دادن مصرف کنندگان ، بر اساس “مورد علاقه” و “اعتماد”، با NPS (net promoter score) و FFR (نسبت بازخورد خطا) به ایجاد مزایای محصولات با کیفیت ادامه میدهد ، راه حل ها و مدیریت کاربران به عنوان خط اصلی، تقویت ساخت و ساز محیط کاربر و کیفیت زنجیره ای صنعتی، به طور سیستماتیک ارتقاء کیفیت، ارتقاء کیفیت مترادف با کیفیت بالا صنعت و تشویق مصرف کنندگان برای انتخاب نام تجاری Huawei به عنوان برندی با کیفیت بالا.