جامع خبر(جامع نیوز) : گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۳۹۶ بانک انصار منتشر شدو برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۹۵ به ازای هر سهم ۳۹۰ ریال سود پیش‌بینی کرد. بانک انصار برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۹۵ به ازای هر سهم ۳۹۰ ریال سود پیش‌بینی کرده است که در ۶ ماهه تنها ۲۸درصد این رقم […]

جامع خبر(جامع نیوز) : گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۳۹۶ بانک انصار منتشر شدو برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۹۵ به ازای هر سهم ۳۹۰ ریال سود پیش‌بینی کرد.

بانک انصار برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۹۵ به ازای هر سهم ۳۹۰ ریال سود پیش‌بینی کرده است که در ۶ ماهه تنها ۲۸درصد این رقم را پوشش داده است، که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵درصد کاهش داشته است. علت اصلی این کاهش، درامد ناشی از فروش سهام شرکت دانایان پارس می‌باشد. بانک در ۶ماهه ۴۵درصد از درامدهای مشاع خود را پوشش داده است. اما به دلیل مصوبات مجمع عمومی سالیانه، درامد حاصل از سرمایه گذاری در حساب‌های بانک منظور نشده است و موجب شده تا این بانک تنها ۲۸درصد از سهم درامدهای مشاع را در ۶ماهه پوشش دهد.
این در حالی است که با احتساب درامد حاصل از سرمایه گذاری، بانک ۴۶درصد از سهم درامدهای مشاع خود را در ۶ماهه پوشش داده است. مانده اصل تسهیلات بانک در پیش‌بینی ۹۵ نسبت به ۹۴، حدود ۱۵درصد رشد یافته است، که پیش‌بینی می‌شود ۵۰درصد در قالب عقود مشارکتی و ۵۰درصد در قالب عقود مبادله‌ای مصرف گردد. سود سپرده‌های بانک در پیش‌بینی ۹۵ نسبت به ۹۴، حدود ۹درصد افزایش یافته است.
از طرفی نرخ تسهیلات اعطایی شرکت در سال۹۴ حدود ۲۱درصد بوده است که برای سال ۹۵ به ۱۸درصد رسیده است. سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌های بانک در مقایسه با سال۹۴، حدود ۱۹درصد کاهش یافته است، که علت اصلی آن کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر می‌باشد. درآمدهای کارمزدی بانک نسبت به سال ۹۴، ۱۶درصد افزایش یافته است و در ۶ماهه ۹۵ حدود ۴۴درصد پوشش داده است.