جامع خبر(جامع نیوز):دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه برگزاری سمینار توسعه بیمه‌های زندگی را آغازی برای برگزاری سمینارهای تخصصی دانست که در آینده با موضوعات مختلف مطابق ضرورت‌ها و اولویت‌های صنعت بیمه برگزار خواهند شد. وی در تشریح اهداف این سمینار اعلام کرد: سمینار توسعه بیمه‌های زندگی به دنبال ارایه خروجی ملموس به صنعت بیمه […]

جامع خبر(جامع نیوز):دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه برگزاری سمینار توسعه بیمه‌های زندگی را آغازی برای برگزاری سمینارهای تخصصی دانست که در آینده با موضوعات مختلف مطابق ضرورت‌ها و اولویت‌های صنعت بیمه برگزار خواهند شد.

وی در تشریح اهداف این سمینار اعلام کرد: سمینار توسعه بیمه‌های زندگی به دنبال ارایه خروجی ملموس به صنعت بیمه و برگزاری پنل توسعه سیاستی برای ارایه نتایج آن به شرکت‌های بیمه و نهادهای مختلف است.
وی افزود گرایش جامعه به بیمه های زندگی و تمایل افکار عمومی به شفافیت ابعاد مختلف آن کاملا احساس می‌شود. به علاوه علاقه زاید الوصف شبکه‌های بازاریابی و فروش بیمه‌های عمر ایجاب می کند به طور مستمر اطلاعات کافی را برای افزایش دانش روز این شبکه فراهم نمائیم.
رئیس پژوهشکده بیمه پیرامون اهمیت توسعه بیمه‌های زندگی و ضرورت بررسی ابعاد عمیق آن به عنوان یک بیمه‌نامه پرکشش خاطر نشان کرد: با وجود فروش بالای بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه باید در پی متناسب‌سازی این محصولات با نیاز بیمه‌گذاران باشیم و به فرهنگ‌سازی فروش و توسعه بیمه‌هایی نظیر عمر به شرط فوت و همچنین بیمه‌های مستمری برای حل مشکلات بیکاری، بازنشستگی زودهنگام، رکود اقتصاد و پیری جمعیت کارگر نیز توجه کنیم تا در کنار فعالیت‌های اقتصادی به رسالت اجتماعی خود برای پیش‌بینی پوشش‌های درآمدی متناسب با وضعیت اقتصادی و درآمدی خانوارهای ایرانی عمل کرده باشیم.
دکتر صفری افزود: این سمینار با همت خانواده صنعت بیمه برپا شده است تا برای توسعه بیمه عمر و افزایش ضریب نفوذ آن در صنعت بیمه تلاش کند و در عین حال پاسخگوی برنامه ششم برای افزایش ضریب نفوذ بیمه بر اساس تکلیف قانونی تعیین شده باشد.
وی پیرامون محورهای مقالات دریافتی گفت: مقالات عمدتاً در سه محور اصلی شامل توسعه بیمه‌های زندگی، محصولات جدید بیمه‌های زندگی و بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی است که در مهلت اعلام شده ۶۲ مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شد و هر مقاله بدون نام توسط دو داور ارزیابی شد و سرانجام یازده داور طی دو جلسه نشست کمیته علمی ۱۲ مقاله را برای ارایه و ۱۰ مقاله را به صورت پوستری پذیرش کردند و عناوین آن در سایت http://lis.irc.ac.ir/ قابل مشاهده است.
دکتر صفری در خاتمه گفت سمینار توسعه بیمه‌های زندگی به نقد و بررسی سوالات اساسی همچون بررسی سهم پورتفوی بیمه‌های زندگی و عوامل و مولفه‌های موثر در آن است. مباحثی نظیر بررسی ابهامات در مقررات مربوط به عرضه ‌های مستمری، محاسبات ذخیره‌گیری، دوره پرداخت مستمری، محدودیت‌هایی مانند شرح سود فنی آن‌ها که به نقد و بررسی صاحبنظران گذارده خواهد شد و راهکارهای دریافتی در قالب بسته‌های سیاستی به شرکت‌های بیمه و مراجع مسئول ارائه خواهد شد.