جامع خبر(جامع نیوز):مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان می توانند لیست حقوق و دستمزد هرماه را حداکثر تا پایان ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند. به گزارش پایگاه خبری جامع خبربه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب افزود: کارفرمایان طبق ماده ۳۶ […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان می توانند لیست حقوق و دستمزد هرماه را حداکثر تا پایان ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبربه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب افزود: کارفرمایان طبق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی هستند و می بایست در موقع پرداخت مزد یا حقوق ومزایا سهم بیمه شده را کسر و سهم خود را افزوده و به این سازمان تادیه نماید. درصورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهند بود. لذا جهت ممانعت از این امر لازم است در مهلت مقرر قانونی نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند.
وی توصیه کرد: کارفرمایان می توانند لیست حقوق و دستمزد را به جای ارسال در پایان ماه بعد، در طول ماه بعد ارسال و پرداخت نمایند تا با ترافیک خطوط اینترنتی پایان ماه و مشکلات ناشی ازآن مواجه نگردیده و با آرامش خاطر نسبت به ارسال لیست وپرداخت حق بیمه اقدام و از ارسال آن اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است در اینصورت چنانچه مشکلی در ارسال لیست ایجاد گردد، باتوجه به مهلت باقی مانده تا پایان ماه موضوع قابل بررسی و حل فصل با شعبه تامین اجتماعی مربوطه خواهد بود.