جامع خبر(جامع نیوز):جلسه مشترک پست بانک و سازمان و پژوهشگاه فضایی با حضور دکتر خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران، دکتر مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و دکتر حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران دکتر فرحی در این جلسه […]

جامع خبر(جامع نیوز):جلسه مشترک پست بانک و سازمان و پژوهشگاه فضایی با حضور دکتر خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران، دکتر مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و دکتر حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران دکتر فرحی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های بانک،بخش ICT را از بخش های پر ظرفیت اقتصاد کشور دانست و گفت: پست بانک در توسعه صندوق های خطر پذیر و تامین مالی طرح های ICT فعال خواهد بود .
فرحی افزود: پست بانک به عنوان عضو دائم کارگروه اشتغال دولت، عملکرد خوبی در حوزه توسعه اشتغال به ویژه در مناطق محروم داشته و هر خدمتی که مردم شهر می گیرند در حوزه پولی و بانکی ، ما در روستاها هم ارائه می دهیم.
وی افزود: حدود ATM 2000 در روستاها داریم و پست بانک در بین ۳۱ بانک کشور یکی از بانک های سود ده است، از نظر شفافیت هم یکی از بانک های برتر کشور است .
فرحی تامین مالی طرح های حوزه فناوری اطلاعات را از اولویت های این بانک دانست و افزود: برای رونق بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه ICT تسهیلات داده ایم .
دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران نیز در این جلسه گفت: در پست بانک تحول بسیار خوبی ایجاد شده است و این بانک دو مزیت ویژه دارد، یکی از این مزیت ها این است که بانک توسعه ای ICT است و در حال حاضر سهم ICT در اقتصاد دنیا بالای ۴۰۰۰ میلیارد دلار و بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان در اقتصاد داخل کشور است .
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: انقلاب صنعتی نسل چهارم و انقلاب دیجیتال با ICT با بازار ۱۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ در حوزه اینترنت اشیاء همراه است که پست بانک باید در این اقتصاد سهم قابل توجهی داشته باشد و بطور مستمر این نقش را پررنگ کند.
براری افزود: نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد ولی سرمایه گذاری استارت آپ های موفق ایرانی با سرمایه های خارجی است که این یک خلاء است و جذب سرمایه گذار داخلی در این حوزه می تواند توسط پست بانک صورت پذیرد.
براری نقطه قوت بعدی پست بانک را حضور در روستاها دانست و افزود: هدف ما در روستا باید این باشد که اقتصاد روستایی را پایدار کنیم تا منجر به ایجاد اشتغال شود .
وی تصریح کرد: اطلاعات مکانی که از طریق ماهواره صورت می پذیرد امروز در دنیا ۲۹۰ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم و ۲۲۰۰ میلیارد دلار اقتصاد غیر مستقیم دارد و ۳۴۵ میلیارد دلار اقتصاد بخش فضایی است که سهم ما در آن بسیار کم است
دکتر براری رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه در بخش فضایی کشور در مرحله گذر قرار داریم بر لزوم تشکیل کمیته مشترک برای توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل کارگروه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه فضا است و قطعاً تشکیل «کارگروه توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی» می تواند کمک بسیار زیادی به توسعه این بخش کند.