جامع خبر(جامع نیوز):دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کارخانه نستله در قزوین دیدار کرد و به‌روزترین آزمایشگاه شیمی و میکروبی کشور افتتاح شد سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان روز پایانی بازدیدهای خود از کارخانجات تولید شیر خشک در کشور، از کارخانه نستله در استان […]

جامع خبر(جامع نیوز):دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کارخانه نستله در قزوین دیدار کرد و به‌روزترین آزمایشگاه شیمی و میکروبی کشور افتتاح شد
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان روز پایانی بازدیدهای خود از کارخانجات تولید شیر خشک در کشور، از کارخانه نستله در استان قزوین بازدید کرد. در این مراسم وزیر بهداشت و هیات همراه شامل استاندار قزوین عبدالمحمد زاهدی، ابتدا با تاریخچه و نوع فعالیت‌های کارخانه نستله آشنا شدند و سپس از بخش‌های مختلف این کارخانه و خط تولید آن بازدید کردند.
در این مراسم همچنین آزمایشگاه تازه تأسیس نستله ایران که از لحاظ تجهیزات در زمره بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور است توسط شخص وزیر افتتاح شد. به گفته مسئولان نستله برای تجهیز این مرکز بیش از یک میلیون دلار هزینه شده است و این شرکت را قادر می‌سازد تا ضمن آنالیز تمامی مواد موجود در خط تولید، هیچ نمونه‌ای به خارج از کشور ارسال نشود و زمان آنالیز مواد از ۷ به ۴ روز کاهش پیدا کند.
در ابتدای این دیدار جوزپه کارلا مدیرعامل نستله ایران در توضیح درباره این شرکت گفت: «نستله بیش از ۱۶ سال است که در جمهوری اسلامی ایران حضور دارد. ما هرگز حتی در دوران سخت این کشور را ترک نکردیم و تابه‌حال بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. همان‌طور که چندی پیش از طریق خبرگزاری رویترز به‌صورت جهانی اعلام کردیم وضعیت کنونی، هیچ تاثیری بر کسب و کار نستله در ایران ندارد؛ بنابراین نستله ایران را ترک نخواهد کرد. برای نمونه ما در حال حاضر با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در حال ساخت و تجهیز خط تولید محصولات مگی و نسکافه در این واحد هستیم.»
وی در ارتباط با مشکلات پیش‌آمده و حاشیه‌های موجود حول شیرخشک در کشور خطاب به وزیر بهداشت گفت: «نستله ایران معادل نیاز مردم کشور در این واحد، تولید مازاد شیر خشک دارد که این محصولات به کشورهای منطقه نظیر سوریه ارسال می‌شود. حجم این صادرات حدود ۲۵ میلیون دلار در سال است و ما آمادگی خود را برای حضور بیشتر در بازار ایران اعلام می‌کنیم.»
وزیر بهداشت در پایان بازدید از خط تولید واحد شیر خشک نستله، ضمن اشاره به رفع مشکلات مردم و تولیدکنندگان داخلی به‌عنوان هدف بازدیدهای چندروزه خود به خبرنگاران گفت: «کارخانه‌های کشور بدون وقفه در حال تولید شیر خشک هستند. مشکلاتی در ارتباط با گمرک و ورود برخی مواد اولیه وجود داشت که خوشبختانه با اولویت قرار گرفتن این مواد می‌توانیم تضمین بدهیم که تا پایان سال ۹۸، کشور هیچ مشکلی در این رابطه نخواهد داشت. بنابراین بنده به مردم اطمینان می‌دهم که نیازی به انبار کردن شیرخشک در خانه‌هایشان نیست.»
وی افزود: «در این واحد تولیدی بیش از ۳٬۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده که بی‌شک ارزشمند است و دولت همواره از این قبیل فعالیت‌های داخلی حمایت خواهد کرد. شرکت‌های داخلی حتی بازار منطقه را در دست دارند و اگر مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود، می‌توانند همچنان با آرامش به صادرات محصولاتشان ادامه دهند.»
همچنین در جریان این مراسم اولین نسخه از کتاب فعالیت‌های نستله در ایران با نام «نستله در جامعه: منبع‌یابی مسئولانه، ایجاد ارزش مشترک» از طرف مدیرعامل این شرکت به وزیر بهداشت اهدا شد.