جامع خبر(جامع نیوز):Huawei اخیراً آخرین دستگاههای سری nova را معرفی کرده است. ازجمله آنها میتوان به HUAWEI nova 3i اشاره کرد. آخرین دستگاه nova بر مبنای روند نسلهای پیشین پیشرفت میکنند.HUAWEI nova 3i در کنار طراحی شیک و مدرن، از دوربینهای چهارگانه با ویژگیهای جدید و بهبودیافته قدرت گرفته از هوش مصنوعی یاAI قدرت میگیرد. […]

جامع خبر(جامع نیوز):Huawei اخیراً آخرین دستگاههای سری nova را معرفی کرده است. ازجمله آنها میتوان به HUAWEI nova 3i اشاره کرد. آخرین دستگاه nova بر مبنای روند نسلهای پیشین پیشرفت میکنند.HUAWEI nova 3i در کنار طراحی شیک و مدرن، از دوربینهای چهارگانه با ویژگیهای جدید و بهبودیافته قدرت گرفته از هوش مصنوعی یاAI قدرت میگیرد.

امروزه همه برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند به عکاسی اهمیت زیادی می دهند چراکه عکاسی با موبایل به بخش جدانشدنی از زندگی روزمره همه ما بدل شده است. همانطور که میگویند: “یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد”. عکسها به طریق بسیار خوبی وظیفه انتقال پیامها انجام میدهند. زیرا عکسها به گونهای بیانگر تمامی اتفاقات مهم و احساسات در زمان تصویربرداری است. به همین دلیل، عکاسی یکی از اولین چیزهایی است که سازندگان در هنگام رشد صنعت هوش مصنوعی یا AI بر روی آن تمرکز میکنند. امروزه تولیدکنندگان بسیاری از AI پشتیبانی میکنند.HUAWEI nova 3i شاید از تمام قابلیتهای هوش مصنوعی درزمینه تصویربرداری استفاده نکند اما در رده قیمتی باهم نوعان خود بهترین عملکرد ممکن را دارد.

سری HUAWEI nova همیشه حرف های جدیدی برای کاربران داشته اند و HUAWEI nova 3i به خوبی این روند را ادامه داده است. ولی در این نسل قرار است پیشرفتهای اعمالشده، یک قدم بهسوی جلوتر بروند و با ایجاد چهار دوربین بر روی این دستگاه، معنایی تازه را به این نسل ببخشند.

چیپست یک دستگاه، مغز آن است.HUAWEI nova 3i مجهز به Kirin 710 بوده که به پردازش عصبی برای هوش مصنوعی مجهز شده است. بر روی این چیپست ISP برای پردازش سیگنال های تصویری بهروز قرارگرفته و همچنین دارای DSP جدید برای پردازش تصویر است. این دو پردازنده سیگنال تصویری بهصورت گسسته با هم کار میکنند تا عملکرد عکاسی به میزان قابلتوجهی بهبود یابد. HUAWEI nova 3i تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری به نسبت نسلهای قبلی در زمینه پردازش دارد.

HUAWEI nova 3i از چیپستی جدید ساختهشده است که از الگوریتمهای پیشرفته دوربین استفاده میکند که میتواند بهطور خودکار افراد را درزمینههای مختلف تشخیص دهد. دوربینهای جلویی آن متشکل از یک دوربین ۲۴ به همراه یک دوربین ۲ مگاپیکسلی بوده که تصاویر را با وضوح عالی ضبط میکند و سپس از الگوریتمهای کاربردی هوآوی برای ثبت نهایی استفاده میکند. عکسهای ثبتشده فوقالعاده واقعبینانه و متمایز هستند. ازنظر پردازش زیبایی در تصاویر، HUAWEI nova 3i برخلاف دیگر دستگاههای بازار، تنها بهصورت مصنوعی پوست را صاف نمیکند و با تشخیص بافت، زیبایی را اعمال میکند. هیچکس دوست ندارد تصویری خشک و صاف داشته باشد!

علاوه بر این، آنچه که HUAWEI nova 3i را بیشتر از رقبا نشان میدهد، این است که دوربین جلو آن نیز از تشخیص صحنه پشتیبانی میکند. هوش مصنوعی میتواند افراد را از پسزمینه تشخیص دهد و جدا کند و بهطور مستقل با قرارگیری در هشت دسته از صحنه اعم از آسمان آبی، ساحل، گیاه، شب، گل، منظره و برف، تصویر را بهینهسازی کند. این الگوریتم اطمینان میدهد که نه تنها سوژه انسانی در یک عکس خوب بلکه در پسزمینه خوب هم است.

HUAWEI nova 3i مجهز به دوربینهای پشتی ۱۶ و ۲ مگاپیکسل است. سیستم AI این دو دوربین با صد میلیون عکس آموزش داده شده است. نوانایی آن برای تشخیص ۵۰۰ سناریو در ۲۲ دسته از جمله پرتره، آسمان آبی، برف، ساختمان باستانی، آتشبازی، سبزی، گربه، سگ، متن، غذا و خودرو آمادهشده است. بر این اساس پارامترهای از پیش تعیینشدهای بر روی هر عکس اعمال میشود. همچنین دوربین میتواند تصاویر بسیار خوبی را در تاریکی شب ثبت کند. قابلیتهای دوربین در این دستگاه به نحوی است که هم میتواند کاربرانی را که به سراغ سرگرمی آمدهاند، راضی کند و هم کاربران حرفهای را سیراب کند.

HUAWEI nova 3i ویژگیهای گستردهای را برای سرگرمی دارد. AI در دستگاه میتواند از یک بسته سفارشی را تحت عنوان ۳D Qmoji در قالب GIF یا فرمتهای ویدیویی از کاربر تولید کند. این ویژگی AR به کاربران اجازه میدهد تا بهراحتی پسزمینه خود را به گزینههای مختلف انتخابی جایگزین کنند و حتی عکسهایی ایجاد کنند که به نظر میرسد با آنها مشهور شدهاند! این ویژگیهای سرگرمکننده باعث میشود عکاسی حتی لذتبخش تر و شفافتر از همیشه باشد.

امروزه بسیاری از گوشیهای هوشمند با پشتیبانی از نرمافزارهای خیرهکننده در بازار عرضه میشوند که در دوربینهای چهارگانه و همچنین ویژگیهای AI مشابه هستند. بااینحال، HUAWEI nova 3i قادر است بهطور کامل تمامی تکنولوژیهای مطرح را در یک دستگاه ارزانقیمت ارائه کند. ما معتقدیم که این دستگاه در بازارهای متوسط واقعاً خوب عمل خواهد کرد.