جامع خبر(جامع نیوز):به‌تازگی سرویس VoLTE همراه اول (Voice over LTE) برای تجربه صدای باکیفیت بر بستر ۴G برای تمام کاربران راه‌اندازی شده است. در این مطلب نگاهی به مزایا و نحوه فعالسازی آن خواهیم انداخت. سرویس VoLTE همراه اول راه‌اندازی شد؛ تجربه تماس صوتی با کیفیت اچ‌دیاگر به خاطر داشته باشید پیش از این در […]

جامع خبر(جامع نیوز):به‌تازگی سرویس VoLTE همراه اول (Voice over LTE) برای تجربه صدای باکیفیت بر بستر ۴G برای تمام کاربران راه‌اندازی شده است. در این مطلب نگاهی به مزایا و نحوه فعالسازی آن خواهیم انداخت.
سرویس VoLTE همراه اول راه‌اندازی شد؛ تجربه تماس صوتی با کیفیت اچ‌دیاگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مورد VoLTE نوشته‌ایم. این قابلیت را که در گوشی‌های هوشمند چند سال اخیر و همچنین اپراتورهای پیشرو در فناوری ۴G LTE پیدا کرد در واقع با هدف کیفیت بالاتر تماس صوتی توسعه داده شده است. اگر تاکنون با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتس‌اپ تماس صوتی را تجربه کرده باشید می‌دانید که کیفیت صدا به مراتب بهتر از تماس صوتی عادی با تلفن همراه است. دلیل این تفاوت پهنای باند محدود شبکه ۲G و ۳G برای تماس صوتی است که در VoLTE بر بستر ۴G رفع شده است.
فناوری VoLTE همراه اول برای تمام کاربران راه‌اندازی شد
با این‌که پیش از این سایر اپراتورها نیز این فناوری را تست کرده بودند اما حالا برای اولین‌بار سرویس VoLTE همراه اول برای تمام کاربران قابل استفاده است. به این ترتیب اگر مشترک همراه اول هستید می‌توانید با کیفیت HD مکالمه کرده و تجربه‌ آخرین استانداردهای جهانی را داشته باشید.
مزایای VoLTE همراه اول چیست؟
استفاده از سرویس VoLTE نسبت به مکالمه عادی در شبکه تلفن همراه مزایای فراوانی دارد. مهم‌ترین مزایای VoLTE به شرح زیر است:
کیفیت بالاتر تماس به دلیل پهنای باند گسترده LTE
امکان برقرار تماس در شبکه LTE باعث عدم نیاز به سوییچ به ۳G و صرفه‌جویی در دوام شارژ می‌شود.
زمان برقراری تماس (Call Setup) در VoLTE بسیار پایین‌تر است.
امکان استفاده همزمان از مکالمه و دیتا فراهم می‌شود. به این‌ترتیب اگر از گوشی خود به عنوان هات‌اسپات استفاده می‌کنید اتصال اینترنت هنگام برقرار تماس قطع نخواهد شد.
آیا استفاده از VoLTE هزینه بیشتری برای مشترک دارد؟
خیر. خوشبختانه تماس صوتی VoLTE با وجود کیفیت بسیار بالاتر همان تعرفه مشابه تماس صوتی عادی را دارد.
کدام گوشی‌ها از VoLTE همراه اول پشتیبانی می‌کنند؟
در حال حاضر VoLTE همراه اول به شکل محدود روی گوشی‌های زیر آزمایش شده و فعال است:
هواوی: هواوی پی ۱۰ – هواوی پی ۱۰ پلاس
سامسونگ: گلکسی اس ۸ – گلکسی اس ۸ پلاس
ال‌جی: ال‌جی کیو ۶ (KG M700) – ال‌جی کیو ۶ پرایم
در آینده سایر گوشی‌های دارای این فناوری نیز قرار است به لیست گوشی‌های پشتیبانی شده اضافه شوند. کافیست مشخصات گوشی هوشمند خود را در سایت سازنده جستجو کنید تا از وجود این قابلیت مطمئن شوید.
آموزش فعال کردن VoLTE همراه اول
ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از سیم‌کارت USIM استفاده می‌کنید. اگر یوسیم ندارید می‌توانید از این صفحه اطلاعات لازم برای تعویض سیم‌کارت را دریافت کنید. خوشبختانه برای برقراری تماس VoLTE در همراه اول نیازی به داشتن اینترنت یا بسته دیتا هم نیست.
حال اگر یکی از گوشی‌های پشتیبانی شده بالا را دارید می‌توانید ابتدا با شماره‌گیری کد دستوری #۲۴۵۱*۱۰* این سرویس را به رایگان فعال کنید. سپس می‌توانید طبق این آموزش قابلیت VoLTE را برای گوشی خود در تنظیمات فعال کنید