جامع خبر(جامع نیوز):با توجه به پیگیری های بورس برای انتشار گزارش های مورد نیاز و همچنین همکاری متقابل این بانک برای گذراندن مراحل بازگشایی نماد و گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی ۹۷ با سود، به نظر می رسد به زودی شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانک پاسارگاد پس از ماه ها انتظار باشیم. به گزارش […]

جامع خبر(جامع نیوز):با توجه به پیگیری های بورس برای انتشار گزارش های مورد نیاز و همچنین همکاری متقابل این بانک برای گذراندن مراحل بازگشایی نماد و گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی ۹۷ با سود، به نظر می رسد به زودی شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانک پاسارگاد پس از ماه ها انتظار باشیم.
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از اخبار پولی مالی- از آن جایی که یکی از اصلی ترین دلایل بسته بودن نماد معاملاتی بانک پاسارگاد عدم انتشار صورت های مالی میاندوره ای بوده و با توجه به این که این بانک اقدام به انتشار جدیدترین گزارش عملکرد میان دوره ای خود کرده است، به نظر می رسد که با رفع این مشکل بورس نماد معاملاتی این بانک را به زودی بازگشایی کند.
این بانک در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۷ توانست به ازای هر سهم سود ۱۲۴ ریالی محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۱۹ درصد رشد یافته است. همین موضوع حکایت از بهتر شدن اوضاع در بانک پاسارگاد داشته و نوید بخش روزهای خوبی برای سهامداران این بانک است که از مدت ها پیش در انتظار بازگشایی نماد آن به سر می برند.
گفتنی است سرمایه ثبت شده این بانک خصوصی مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است و مبلغ ۱۳ هزار و ۲۶۹ میلیاردریال سود انباشته بانک در نیمه اول سال ۹۷ بوده است. این در حالی است که بانک در نیمه اول سال مالی ۹۶ با زیان ۱۱۴۹ میلیارد ریال مواجه شده بود و بانک موفق به جبران این زیان و انباشت سود قابل توجهی شده است.
بنابراین گزارش مبلغ ۴۸ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال به عنوان سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در حساب های این بانک ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل ۱۷ درصد بیشتر شده است.
بانک پاسارگاد یکی از بزرگترین بانک های خصوصی کشور بوده که تعداد زیادی سهامدار جز دارد و از آن جایی که این بانک همواره به دنبال جلب رضایت سهامداران خود بوده، تمام تلاش خود را برای بازگشایی نماد معاملاتی خود در بورس کرده و با ارائه گزارش های مالی درخواستی بورس، سعی در احراز شرایط جهت بازگشایی نماد کرده و همکاری همه جانبه را در این زمینه انجام داده است.
با توجه به پیگیری های بورس برای انتشار گزارش های مورد نیاز و همچنین همکاری متقابل این بانک برای گذراندن مراحل بازگشایی نماد و گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی ۹۷ با سود، به نظر می رسد به زودی شاهد بازگشایی نماد معاملاتی بانک پاسارگاد پس از ماه ها انتظار باشیم