جامع خبر(جامع نیوز):سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به اقدامات مطلوب سال های اخیر بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: این بانک به مسئولیت های اجتماعی اعتقاد خاص و عملی دارد و در این حوزه گام های موثری برداشته است. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل […]

جامع خبر(جامع نیوز):سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به اقدامات مطلوب سال های اخیر بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: این بانک به مسئولیت های اجتماعی اعتقاد خاص و عملی دارد و در این حوزه گام های موثری برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سلیمان توکلی در این باره اظهارداشت: بخشی از منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای مسئولیت اجتماعی هزینه شده که می توان از طرح هایی مانند پرداخت ۳۳ هزار فقره تسهیلات به زنان سرپرست خانواده، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، احداث مدرسه در مناطق زلزله زده، احداث مدرسه در سیستان و بلوچستان و … نام برد. بانک با توجه به بضاعت خود توانسته این طرحها را در همین راستا عملیاتی کند.
وی در خصوص اجرایی شدن طرح همیاران مهر در شعب سراسر کشور بیان داشت: طرح همیاران مهر، ابعاد گسترده ای دارد و در زمینه های مختلف میتواند به نیازمندان جامعه کمک کند. این طرح زمینه مناسبی برای صلح وهبه است و در این بخش میتواند موثر باشد.
توکلی تصریح کرد: به صورت ساده میتوانم اینگونه تشریح کنم که برای نمونه هزینه های کلانی در مراسم ختم انجام میشود که می تواند صرف کمک به نیازمندان شود و به عنوان صدقه جاریه برای روح فرد متوفی صرف شود.
وی خاطر نشان کرد: صدقه جاریه به اموری گفته می شود که بعد از دنیا رفتن به روح متوفی می رسد و طرح همیاران مهرایران بهترین صدقه جاریه است. زیرا از برکات همین طرح مشکل بسیاری از مردم حل شده و پولهایی که در عرض چند روز در مراسم ختم خرج می شود برای همیشه برای متوفی سبب خیرات و مبرات شده و از همین محل پویایی جامعه را رقم می زند.
وی افزود: این پول را می توان درقالب عقد صلح، هبه کرد و در اختیار بانک قرار داد، در این طرح نام خیری که از دنیا رفته به فردی که می خواهد تسهیلات را بگیرد گفته میشود تا دعای فرد متضاضی متوفی را در بربگیرد. تمام افراد میتوانند با وقف پول خود به بانک در این طرح شرکت کرده و محدودیتی برای افراد وجود ندارد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره ضمانت این تسهیلات بیان داشت: در طرح همیاران مهر برای افراد متقضی وام شرایط را تا جایی که میشد راحت کرده ایم، سفته را برای وام حذف کرده و به شعب تاکید کرده ایم که اگر فردی ضامن کارمند نداشت میتواند با جواز کسب یا با چک خود وام بگیرد.
وی در رابطه با نحوه شناسایی افراد نیازمند در این طرح افزود: اگر فردی که پول را هبه می کند تعیین کند که در کدام بخش این پول خرج شود حتما در آن بخش هزینه میشود و چنانچه فردی هم مراجعه کند که مبلغ، زیر ۱۰ میلیون وام بخواهد، این درخواست بررسی و وام به فرد نیازمند داده می شود. بانک قرض الحسنه مهرایران از معدود بانک هایی بوده که تعهدات خود را ۱۰۰ درصد اجرایی کرده و این امر یکی از افتخارات بی نظیر این بانک است.