جامع خبر(جامع نیوز):دومین نشست خبری سومین نمایشگاه ایران اکسپو با حضور دکتر امامی امین ، حسن پور نماینده مجلس ، قادری ریس نمایشگاه شهر آفتاب و کبیری ریس ستاد برگزاری نمایشگاه برگزار شد. به گزارش جامع خبر ، تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه گفت: در صنعت نمایشگاهی گفته می شود که نمایشگاهها هاب توسعه صادرات […]

جامع خبر(جامع نیوز):دومین نشست خبری سومین نمایشگاه ایران اکسپو با حضور دکتر امامی امین ، حسن پور نماینده مجلس ، قادری ریس نمایشگاه شهر آفتاب و کبیری ریس ستاد برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش جامع خبر ، تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه گفت: در صنعت نمایشگاهی گفته می شود که نمایشگاهها هاب توسعه صادرات هستند و سومین نمایشگاه ایران اکسپو با هدف معرفی کالاها و برندهای ایرانی برگزار می شود.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف بی اثر کردن تحریم ها و توسعه دیپلماسی اقتصادی برگزار می شودو تاکنونبیش از ۶۰۰ تاجر از از ۵۷ کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸یک جهش بزرگ در راستای شکست سیاست‌های آمریکا است که با ابزار تحریم در صدد تضعیف وضع اقتصادی مردم ایران بر آمده است.
تکبیری در ادامه ، افزود: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم‌نامه تجاری و صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رصد شد.در این دوره نیز پیش‌بینی شده است تا با برگزاری حدود ۳۰۰ نشست بی تو بی، رویداد ایران اکسپو۲۰۱۸ منجر به عقد قراردادهای تجاری و صادراتی بیشتری شود.
وی بیان کرد: امیدواریم با طراحی‌های انجام‌شده و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بتوانیم رویداد تجاری خوبی را در روزهای برگزاری این نمایشگاه رقم بزنیم.
وی یادآوری کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهت بررسی راههای جذب و تحلیل فرآیند تعاملات تجار و بازرگانان کشورهای حاضر در این نمایشگاه با بازرگانان ایرانی صورت گرفته، ضمن آنکه برنامه ریزی شده تا عوامل تسهیل کننده از جمله مترجم و مشاورین حقوقی در حوزه قراردادها در فضای نمایشگاه مستقر شوند تا زمینه ایجاد تعامل و تفاهم و در نهایت انعقاد قرارداد بین متقاضیان عقد قرارداد فراهم شود.
تکبیری در خاتمه تاکید کرد: تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاهی در این وسعت، توان تولید کالای ایرانی را در جهان مطرح سازیم.
وی بیان کرد: دراین دوره نسبت به دوره قبل، شاهد رشد چشمگیری هستیم به طوری که در دومین دوره از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۴۸ کشور و ۵۷۳ تاجر و بازرگان حضور داشتند در حالیکه در ایران اکسپو ۲۰۱۸،برای حضور ۶۰ کشور و ۶۰۰ تا ۷۰۰ بازرگان وتاجر خارجی هدف‌گذاری کردیم و تاکنون به میزان زیادی به این هدف‌گذاری نزدیک شده‌ایم.
تکبیری ادامه داد: همکاری و تلاش مسئولان در سازمان‌ها ونهادهای مختلف به ویژه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه موجب شد تا بتوانیم با وجود وضع جدید اقتصادی،به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در سال جاری دست یابیم.
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تاکنون،۵۳۷ تاجر وبازرگان از ۵۴ کشور آمادگی نهایی خود را برای شرکت در ایران اکسپو۲۰۱۸ اعلام کرده‌اند هر چند که پیش‌بینی می‌کنیم تا زمان برگزاری نمایشگاه، این آمار از ۶۰ کشور هم فراتر رود.

ضرورت تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار تجارت جهانی
در ادامه این نشست دکتر امامی امین معاون اقتصادی استانداری تهران گفت: استان تهران بیش از ۱۷ هزار کارخانه، ۷۲ هزار واحد تولیدی و ۴۰۰ هزار واحد صنفی فعال دارد که نشان از ظرفیتهای گسترده اقتصادی دارد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار تجارت جهانی گفت: به دلیل عدم حضور و حمایت اتاق ایران و اتاق اصناف وظیفه برگزاری نمایشگاه به ما سپرده شده است و ضرورت دارد تا همگان در جهت برگزاری ایران اکسپو و معرقی توانمندیهای صادراتی تلاش کنند
وی تاکید کرد: در وضع فعلی بخش خصوصی با توان بیشتری در حال رشد و ترقی است، نگاه به این بخش باید یکی از مهمترین اولویت‌ها در دولت و مجلس باشد، ضمن آنکه دولت باید از تصدی‌گری خود دست بردارد تا با نیروی محرکه خصوصی بتوانیم صادرات را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی گفت: امیدواریم دولت با تدبیر صحیح بتواند اهرم پیشرفت اقتصاد نمایشگاهی باشد و در صدد اجرای قانون حمایت است تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان محصولات ایرانی باشد.
هدفگذاری ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در تهران
در ادامه این نشست قادری ریس نمایشگاه شهر آفتاب گفت: صادرات کشور در دوره تحریم ها افزایش یافته است
عبدالوهاب قادری، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب نیز در نشست سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت:‌ سه استراتژی در نمایشگاه شهرآفتاب تعریف شده است که یکی از آنها انتقال تمامی نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهرتهران به محل شهرآفتاب بوده است اما هنوز هم مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد.
وی ادامه داد: تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به مرکز همایش‌های بین‌المللی یکی دیگر از اهداف تعیین‌شده است و با ایجاد جاذبه‌هایی مانند باشگاه‌های ورزشی، احداث هتل و سایر امکانات از محل مصوبه‌های شورا و جذب فاینانس این هدف اجرایی خواهد شد.
قادری عنوان کرد: تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست و تصمیم‌های کلان اقتصادی که بر امور تمامی بخش‌های اقتصادی تاثیرگذاراست در تهران اتخاذ می‌شود. اگرچه مناطق آزاد و تجاری زیادی در کشور ایجاد شده‌اند اما این مناطق تنها در اقتصاد همان منطقه تاثیرگذارند و بزرگترین چالش شهر تهران نداشتن منطقه ازاد و ویژه اقتصادی است به همین دلیل ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در مجاورت شهرآفتاب در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد:‌ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در تهران محلی برای دیدار فعالان اقتصادی و جذب سرمایه به کشور خواهد بود.