جامع خبر(جامع نیوز):مدیر فناوری ال¬جی در مورد بهبود زندگی با نسل بعدی هوش مصنوعی و تمرکز آن روی نیازهای مشتری صحبت کرد دکتر I.P. Park ، رئیس و مدیر فناوری ال¬جی در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه CES 2019 با عنوان «هوش مصنوعی برای زندگی بهتر» در مورد چشم انداز ال¬جی برای آینده صحبت کرد. در نمایشگاه […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر فناوری ال¬جی در مورد بهبود زندگی با نسل بعدی هوش مصنوعی و تمرکز آن روی نیازهای مشتری صحبت کرد

دکتر I.P. Park ، رئیس و مدیر فناوری ال¬جی در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه CES 2019 با عنوان «هوش مصنوعی برای زندگی بهتر» در مورد چشم انداز ال¬جی برای آینده صحبت کرد. در نمایشگاه CES که به عنوان برترین نمایشگاه فناوری دنیا شناخته می¬شود، مدیر فناوری ال¬جی در مورد این صحبت کرد که چگونه سه ستون اصلی هوش مصنوعی یعنی تحول، ارتباط و دسترسی آزاد می¬توانند راهکارهای سودمند برای جهان واقعی را در اختیار اکوسیستم هوش مصنوعی بگذارند.
ال¬جی به عنوان یکی از پیشگامان فناوری هوش مصنوعی با تمرکز بر مصرف کننده، همچنان نقش رهبری خود را در پیشبرد نقش سودمند هوش مصنوعی در زندگی مصرف کنندگان حفظ کرده است. در این سخنرانی از فناوریهای هوش مصنوعی ال‌جی استفاده شده است و در سناریوهای زندگی روزمره به کار گرفته شده¬اند تا بیش از ۳۰۰۰ شخصیت صنعتی، اینفلوئنسرها و روزنامه نگاران بدانند ال¬جی چگونه قرار است آینده را تغییر دهد. ربات راهنمای LG CLOi GuideBot نقطه عطف سخنرانی دکتر پارک بود و تبدیل به اولین ربات برای کمک به ارائه سخنرانی افتتاحیه در روند CES شد.
“آیا تکنولوژی زندگی شما را بهتر می‌کند؟” دکتر پارک با گفتن این جمله به مخاطبان، سخنان خود را آغاز کرد. “در طول ۱۰۰ سال گذشته، لوازم‌خانگی مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و جاروبرقی زمان صرف شده برای انجام کارهای خانه را حدود ۷۵ درصد کاهش داده است، اما میزان “بار ذهنی” که درگیر آن است، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.” دکتر پارک توضیح داد: “پاسخی که به دنبال آن هستیم در هوش مصنوعی است، ولی اگر بتوانیم هوش واقعی را بدست آوریم.”
محصولات مجهز به برند هوش مصنوعی ThinQ ال¬جی از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ ، به سرعت در حال افزایش است و شامل تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، تلویزیون، گوشی‌های هوشمند و جاروبرقی‌های رباتیک می¬شود. دکتر پارک جدیدترین نوآوری‌های ال¬جی که از هوش مصنوعی قدرت می¬گرفتند را در این وسایل به نمایش گذاشت: پیشرفته‌ترین تراشه هوش مصنوعی برای لوازم‌خانگی، ماشین لباسشویی با یادگیری بهبودیافته و ماشین‌های “خود درمانگر” که می‌توانند بدون وقفه به صورت خودکار تشخیص و تعمیر صحیح را بدون تداخل با عملکردشان انجام دهند.
دکتر پارک ادامه داد: “اما من می‌خواهم درباره پیشرفت‌های بیشتری صحبت کنم.” هدف ما این است که به سمت فراتر از نقش فعلی ال‌جی به عنوان یک تولیدکننده پیشرو در تولید لوازم الکترونیکی مصرفی حرکت کنیم و به یک شرکت مبتکر در سبک زندگی تبدیل شویم که سبک زندگی واقعا هوشمندانه را عرضه می‌کند.” ، دکتر پارک با توضیح چشم انداز ال¬جی برای عصر هوش مصنوعی توضیح داد که چگونه سه ستون اصلی هوش مصنوعی یعنی تحول، ارتباط و دسترسی آزاد ، فناوری هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا هر جنبه‌ای از زندگی روزمره را متحول کند. محصولات LG ThinQ در طول زمان با درک کاربر و ارتباط با او، یک اکوسیستم مبتکرانه که از طریق مشارکت و همکاری قوی‌تر شده است را به وجود آورده و در نهایت “تعریف جدید و جسورانه از زندگی بهتر” ارائه می‌دهد.
دکتر پارک روی اهمیت هوش در حال رشد در لوازم الکترونیکی مصرفی را تاکید کرد. برای فراتر رفتن از تشخیص صدای ساده و اجرای خودکار کار، هوش مصنوعی باید قادر به درک هدف و قصد پشت هر فرمان باشند. چنین درکی نیاز به نوعی هوش مصنوعی دارد که از طریق تعامل هرچه بیشتر با کاربر تکامل یابد.
همچنین ال¬جی با ارائه پیشنهادات نوآورانه خود در زمینه امکانات داخلی خودرو، چشم انداز مصرف کننده را از خانه به جاده کشاند. در عصر ظهور ماشین¬های بدون راننده، ال¬جی قصد دارد تعریف از وسایل نقلیه را در فضای گوشی همراه گسترش و تغییر دهد.هوش مصنوعی ال‌جی در داخل کابین خودرو کمک خواهد کرد که کاربران به جای رانندگی، با تبدیل وسایل نقلیه خود به اتاق کنفرانس، سینما و یا حتی بوتیک شخصی از زمان خود کمال استفاده را بکنند.
دکتر پارک گفت “ایجاد این تجربه جدید در ماشین نیاز به طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های مختلف در هر دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد … به همین دلیل ما نیاز به همکاری آزاد و بی قید و شرط با دیگر شرکت‌ها داریم؛ همچنین دکتر پارک تلاش‌های ال‌جی برای تسهیل فرهنگ نوآوری با دسترسی آزاد به اطلاعات را او از طریق همکاری ال¬جی با تولیدکننده پیشرو صندلی Adient به نمایش گذاشت. همکاری جدیدی که قرار است صندلی‌های هوشمند را برای یک تجربه شخصی¬تر در خودرو بهبود بخشد. دکتر پارک همچنین اعلام کرد که ال‌جی طرح جدیدی برای سیستم عامل WebOS دارد. سیستم عاملی که از ماه مارس ۲۰۱۸ متن باز شده است. از سال جاری، ال¬جی دسترسی آزاد به پلتفرم اختصاصی هوش مصنوعی خود را برای توسعه دهندگان سراسر جهان مهیا می¬کند.
دکتر پارک سپس هدف ال‌جی برای شکوفا کردن پتانسیل فناوری هوش مصنوعی در مقیاس بسیار بزرگتر با اتصال واحدهای مجزا به یک سیستم‌ هوشمند را معرفی کرد. پلتفرم خدماتی تحویل ربات ال‌جی (RSDP) به صورت سیستماتیک، قابلیت‌های دیدن، شنیدن و یادگیری روبات‌های متفاوت را هماهنگ کرده و نحوه کار ما و محیط زیست ما را متحول می¬کند. شبکه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به ما اجازه می‌دهد که بهره‌وری اکوسیستم انرژی را از تولید و ذخیره‌سازی تا چرخه مصرف، به اوج برسانیم. همچنین تابلوهای هوشمند عناصر فیزیکی فضا مانند دیوارها، تابلوها و حتی طبقه را به بخشی فعال و هوشمند از محیط تبدیل می‌کند.
در سخنرانی افتتاحیه ال‌جی کارشناسان معتبر جهانی از جمله بنیان‌گذار بنیاد XPRIZE دکتر پیتر دیاماندیس، محقق هوش مصنوعی دکتر اندرو نگا، مدیر عامل خودرو در Luxoft Alwin Bakkenes ، معاون ارشد مهندسی در کوالکام دورگا مالدی و مدیر موسسه رباتیک دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو پروفسور هنری کریستنسن حضور داشتند.
گری شاپیرو، رئیس و مدیر عامل شرکت CTA، گفت: ال‌جی با قدرت و دانش بالای خود در خط مقدم انقلاب هوش مصنوعی است و تقریبا روی هر صنعت بزرگی مثل مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، حمل و نقل، مهندسی و فراتر از آن تاثیر می‌گذارد. ما مفتخریم که ال‌جی در مورد” هوش مصنوعی برای یک زندگی بهتر “به عنوان اولین سخنرانی خود در تاریخ CES صحبت کرد.”