جامع خبر(جامع نیوز):تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پرگل برابر یمن پشت سر گذاشته بود، ویتنام را هم شکست داد تا صعودش به مرحله بعد قطعی شود. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ویتنام درحالی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه […]

جامع خبر(جامع نیوز):تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پرگل برابر یمن پشت سر گذاشته بود، ویتنام را هم شکست داد تا صعودش به مرحله بعد قطعی شود.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ویتنام درحالی از ساعت ۱۴:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی آغاز شد که ایران در نخستین دیدار خود با پنج گل یمن را شکست داده بود اما ویتنام برابر عراق ۲ به ۳ نتیجه را واگذار کرد.

این دیدار با برتری۲ بر صفر ایران به پایان رسید. سردار آزمون در دقیقه ۳۸ و ۶۹ برای ایران گل زد تا پاسخ اعتماد کی روش برای بازگرداندنش به تیم ملی را بدهد.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ویتنام با این نفرات به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، وحید امیری(۶۳ احمد نوراللهی)، مهدی طارمی( ۶۳مهدی ترابی)، اشکان دژاگه و سردار آزمون(۷۹ کریم انصاریفرد).

دقیقه ۲ : ملی پوشان ایران بازی را تهاجمی شروع کردند و سعی در نزدیک شدن به دروازه ویتنام را داشتند. در این دقیقه تیم ملی پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ارسال اشکان دژاگه را مدافعان حریف برگرداندند.

دقیقه ۵ : ویتنامی ها که خیلی هم حریف دست و پا بسته ای نبودند در ضد حملات تا نزدیکی دروازه ایران حضور پیدا کردند اما نتوانستند خطری را روی دروازه بیرانوند ایجاد کنند.

دقیقه ۷: توپ ربایی و پاس عمقی خوب اشکان دژاگه درون محوطه جریمه فرصت را برای سردار آزمون فراهم کرد که با دروازه بان حریف تک به تک شود اما سردار کمی دیر به توپ رسید و دروازه بان حریف توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۲: تیم ملی ایران که سعی می کرد درون محوطه جریمه ویتنام خطرساز شود حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کرد اما دفاع پرلایه ویتنام اجازه نداد دروازه این تیم با خطر جدی مواجه شود.

دقیقه ۱۵: بازهم اشکان دژاگه توانست با حرکت خوب خود توپ عمقی را درون محوطه جریمه ارسال کند اما سامان قدوس هم دیر به توپ رسید و دروازه بان حریف توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۸: مهدی طارمی به خاطر خطایی که روی بازیکن ویتنام انجام داد از داور کارت زرد گرفت که این کارت بی مورد با اعتراض کی روش همراه شد.

دقیقه ۲۵: سد دفاعی تیم ملی ویتنام همچنان مقابل حملات ایران مقاومت کرد و با وجود خطراتی که شاگردان کی روش ایجاد کردند اما بازیکنان حریف با چنگ و دندان از دروازه حراست کردند. در این دقیقه شوت محکم سردار آزمون را دروازه بان حریف برگشت داد.

دقیقه ۳۵: روندی که از ابتدای بازی بر زمین حاکم بود کماکان ادامه داشت و تیم ملی ایران در حملات پرتعداد بود در مقابل ویتنامی ها با بازیکنان زیادی به دفاع چند لایه پرداختند.

دقیقه ۳۸: وریا غفوری از جناح راست مدافع مستقیم خود را جا گذاشت و توپ در عمقی را برای سامان قدوس ارسال کرد که این بازیکن هم توپ را سانتر کرد که سردار آزمون با حضور به موقع و ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا سد دفاعی ویتنام شکسته شود.

* دقیقه ۴۵: ویتنامی ها که بعد از گل تا حدود زیادی از لاک دفاعی خارج شده بودند در ثانیه های پایانی برای رسیدن به گل تلاش کردند اما نتوانستند دروازه بیرانوند را با خطر جدی مواجه کنند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر ایران به پایان برسد.

دقیقه ۵۱: ویتنام که در نیمه دوم یک مهاجم با کیفیت را وارد زمین کرده بود در این دقیقه می توانست دروازه ایران را باز کند اما علیرضا بیرانوند با خروجی به موقع اجازه نداد دروازه ایران باز شود و بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۵۲: سردار آزمون پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه محکم این بازیکن را دروازه بان ویتنام دفع کرد که توپ به طارمی رسید اما این بازیکن با خودخواهی توپ را با فاصله زیادی به بیرون زد.

دقیقه ۶۰: ویتنامی ها با انجام دومین تعویض به دنبال نزدیک شدن به دروازه ایران بودند و نسبت به نیمه اول بازی هجومی تری را در دستور کار قرار دادند. این تیم در صورت شکست برابر ایران شانس صعود را از دست خواهد داد.

دقیقه ۶۳: کی روش برای بهتر شدن روند بازی در نیمه دوم دو تعویض همزمان انجام داد و مهدی ترابی و احمد نوراللهی را به جای طارمی و امیری وارد زمین کرد.

دقیقه ۶۹: سردار آزمون پشت محوطه جریمه ویتنام صاحب توپ شد و با قدرت بدنی خوبی که در این صحنه به نمایش گذاشت توپ را از مدافع حریف ربود و درون محوطه جریمه با ضربه ای دقیق با پای چپ دروازه ویتنام را برای بار دوم باز کرد.

دقیقه ۷۵: ضد حمله خطرناک ایران روی دروازه ویتنام با پاس خوب اشکان برای ترابی همراه شد که توپ رو به جلوی این بازیکن عرض دروازه را طی کرد و سامان قدوس هم نتوانست از این توپ استفاده خوبی ببرد. در این دقیقه احسان حاجی صفی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۵ : تیم ملی ایران که با همین دو گل هم می توانست صعودش به مرحله بعدی را قطعی کند، بازی آرامی را در میانه های زمین در دستور کار قرار داد که سهم دوندگی نوراللهی بیشتر از سایر بازیکنان بود.

دقیقه ۸۸: آشفتگی خط دفاعی تیم ملی ایران این فرصت را به ویتنامی ها داد که دروازه بیرانوند را باز کنند اما ضربه آرام بازیکن حریف از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: ملی پوشان ایران دقایق پایانی را با حفظ توپ سپری کردند تا به دومین پیروزی دست پیدا کنند و با شش امتیاز صعود خود به مرحله بعدی جام ملت های آسیا را قطعی کنند. دیدار آخر ایران در مرحله گروهی با تیم ملی عراق خواهد بود که روز چهارشنبه ۲۶ دیماه در دبی برگزار خواهد شد.