جامع خبر(جامع نیوز):با حضور خانواده های و جاماندگان شهدا ؛یادواره شهدای کربلای پنج در باقرشهر برگزار شد .در این مراسم که مصادف با ۱۹ دی ماه ، سی و دومین سالروز عملیات غرورآفرین کربلای پنج در مسجد صاحب الزمان عج باقرشهر ،برگزار شد از خانواده هشت شهید این عملیات تجلیل شد. به گزارش جامع خبراین […]

جامع خبر(جامع نیوز):با حضور خانواده های و جاماندگان شهدا ؛یادواره شهدای کربلای پنج در باقرشهر برگزار شد .در این مراسم که مصادف با ۱۹ دی ماه ، سی و دومین سالروز عملیات غرورآفرین کربلای پنج در مسجد صاحب الزمان عج باقرشهر ،برگزار شد از خانواده هشت شهید این عملیات تجلیل شد.

به گزارش جامع خبراین مراسم که به همت امور ایثارگر شهرداری باقرشهرو با همکاری حوزه مقاومت بسیج ادارات شهید پلارک ، حوزه های ۴۵۱ و ۴۵۲ بسیج باقرشهر ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله ره ، و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر و هیئت رزمندگان اسلام در قالب ستاد برگزاری یادواره شهدای کربلای پنج برگزار گردید.
فرمانده حوزه بسیج کارمندان شهید پلارک هدف از همکاری در برگزاری این مراسم را اجرای فرامین رهبری حصرت امام خامنه ای مبنی بر زنده نگهداشتن فرهنگ جهاد و شهادت و ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه دانست و افزود ؛ برگزاری اینگونه مراسمات و یادآوری رشادتها و جانبازیهای شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس ، کمترین کار برای انتقال این فداکاری ها به نسلهای آینده است .
داریوش علی حیدری با تشکر از همکاری همه کسانی که در برگزاری این یادواره همراهی نموده اند افزود ؛ راه شهدا و فرهنگ شهید و شهادت همچنان در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جامعه و در بین نسلهای سوم و چهارم انقلاب به چشم می خورد و دشمنان را از هرگونه انحراف و … نا امید کرده است .
شهردار باقرشهر نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به در پیش بودن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن پروژه های عمرانی این شهرداری در این روزهای خاطره انگیز گفت ؛ مرور خاطرات و یادآوری افتخارات گذشته و سالهای پیروزی انقلاب موجب نشاط در جامعه شده و امید به پیشرفت را در دلها زنده می کند .
ناصری پور در ادامه افزود ؛ امروز هرآنچه که ما داریم و به آن می بالیم و افتخار می کنیم ثمره خون شهدا و پایداری خانواده های معظم و معزز شهداست و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان یکی از برنامه های اصلی ما در شهرداری باقرشهر است .
جناب سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) ضمن گرامیداشت یاد خاطره رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خصوصا دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ اشاره نمودند. تجلیل از یادگاران شهدا و خانواده معزز آنها قدر دانی از رشادت مردهای کسانی هست. از جان گرانقدر خود در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب گذشتند و این وظیفه همه ما را در پاسداشت دستاوردهای این انقلاب سنگین تر می‌کند.
جواد مغروری مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر هدف از برگزاری این مراسم و تشکیل ستاد برگزاری یادواره شهدای کربلای پنج را استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در اجرای این یادواره دانست و افزود ؛ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا یک وظیفه همگانی است و ما با برنامه ریزی و اجرای این مراسم ، ضمن یادآوری خاطرات شهدا ، دوستان و جاماندگان از شهدا را گردهم جمع نمودیم تا پویایی و زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه استمرار بخشیم .

لازم به ذکر است مراسم یادواره شهدای کربلای پنج با حضور خانواده های معظم و معزز شهدا ، ایثارگران و جانبازان ، بسیجیان و پیشکسوتان ایثار و شهادت ، جناب سرهنگ آرزومندی فرمانده ناحیه حضرت روح اله ره ، جناب سرهنگ مغروری فرمانده ناحیه مالک اشتر ، خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، صادقی بخشدار قلعه نو ، رجبی فرمانده بسیج باقرشهر، حیدری و رفیعی فرماندهان حوزه ادارات ری و باقرشهر ، پورمحمدی مسئول هیئت رزمندگان اسلام و قشرها مختلف مردم برگزار شد .
در پایان مراسم نیز از خانواده های هشت شهید عملیات کربلای پنج ، شهیدان سید مصطفی سید عبدالمحمد ، جواد و سعید حاجی عسگری ، مجید اسدیان ، محمد حسین منتظری ، صمد بیک محمدی ، اسداله آزادفرد و خانعلی تیزچنگ با اهدای لوح سپاس و آقایان حاج علی اکبر ساده وند و حاج علیرضا باشتنی دوتن از رزمندگان اسلام که در این عملیات حضور داشتند تجلیل شد .
گزارش خبری مجتبی حاجی یوسفی.سردبیر