جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از جذب بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش تولید از آغاز امسال تا پایان دی ماه در این منطقه خبر داد. امروز (یکشنبه) نشست خبری سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از جذب بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش تولید از آغاز امسال تا پایان دی ماه در این منطقه خبر داد. امروز (یکشنبه) نشست خبری سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این نشست محسن نریمان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.

به گفته وی ۹۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید و در صنایع سلولزی، آهن آلات، فولاد، نفت، محصولات پالایشگاه‌ها، روغن، فرآوری و بسته‌بندی بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همچنین با اشاره به تحریم‌ها، میزان صادرات از آغاز امسال تاکنون را ۲۱۳ میلیون دلار عنوان کرد؛ در حالیکه مجموع صادرات این منطقه تا ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته معادل ۲۱۵ میلیون دلار بوده است.

نریمان میزان واردات ۱۰ ماهه نخست امسال در این منطقه را نیز ۴۹ میلیون دلار اعلام کرد که به گفته وی در مقایسه با واردات ۱۳۳ میلیارد دلاری در سال گذشته کاهش داشته است.

وی همچنین ضمن انتقاد از تعدد صدور بخشنامه‌ها در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: در سال جاری حدود ۳۰۰ بخشنامه صادر شد که بیشتر درباره واردات و صادرات بوده، اما با اعتراض به اینکه این موارد به منطقه آزاد مربوط نمی‌شود توانستیم صادرکنندگان بخشنامه را مجاب کنیم که مناطق آزاد باید طبق قوانین اصلی مشمول این بخشنامه‌ها نشوند.

نریمان همچنین از افزایش تولید در منطقه آزاد ارس نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال تا ۲۵ بهمن ماه، ۶۸ هزار تن گواهی تولید صادر و برای هزار و ۴۵۱ نوع کالا در منطقه آزاد ارس گواهی صادر شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ هزار تن گواهی تولید صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس همچنین معافیت‌های مالیاتی، واگذاری زمین و عدم دریافت عوارض برای واردات ماشین آلات را از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد عنوان کرد.