جامع خبر(جامع نیوز):اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فیلم «پرواز» با حمایت بانک صادرات ایران و با هدف فرهنگ‌سازی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت برگزار شد و با تقدیر از پنج هنرمند پیشکسوت سینما و اعطای ٩ جایزه ویژه به عوامل تولید فیلم‌های شرکت‌کننده، به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از […]

جامع خبر(جامع نیوز):اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فیلم «پرواز» با حمایت بانک صادرات ایران و با هدف فرهنگ‌سازی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت برگزار شد و با تقدیر از پنج هنرمند پیشکسوت سینما و اعطای ٩ جایزه ویژه به عوامل تولید فیلم‌های شرکت‌کننده، به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، چهارمین دوره این جشنواره در حالی با حضور چهره‌های برجسته هنر سینما همراه بود که فرهنگ‌سازی در مورد مسائل و توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در قالب میزگردهای تخصصی و بیان راه‌کارهای کارشناسی در این حوزه، در کنار آثار به نمایش درآمده، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
جشنواره پرواز از ٧ تا ٩ اسفند ماه در پارک موزه قصر برگزار شد و در اختتامیه آن در پردیس سینمایی مگامال اکباتان، از محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، ژاله علو، محسن قاضی‌مرادی و فردوس کاویانی، ضمن نمایش فیلم‌هایی از هنرمندی‌های آنان، تجلیل شد.
سریال‌های «روزی روزگاری» و «مختارنامه» و فیلم سینمایی «مهمان مامان» از ژاله علو، مجموعه‌های «آژانس دوستی» و «همسران» و فیلم سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» از فردوس کاویانی، مجموعه «هزاردستان» از جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز و فیلم سینمایی «پسر آدم دختر حوا» از محسن قاضی‌مرادی از جمله آثاری بود که برای تماشاگران حاضر در سالن به نمایش درآمد. همچنین با توجه به وضعیت نامساعد جسمانی محمدعلی کشاورز و فردوس کاویانی، حضور این دو بازیگر در سالن مقدور نبود و هدایای آنها برایشان ارسال شد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره، جوایز بهترین فیلم داستانی: به فیلم «ذبح» به کارگردانی مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، بهترین بازیگر مرد، فریدون حامدی برای فیلم «ذبح»، بهترین بازیگر زن، مریم کاظمی برای فیلم «cp»، بهترین انیمیشن،«پر» به کارگردانی مشترک رها فرجی و هادی امیری، بهترین مستند، عزت‌الله پردازه برای کارگردانی فیلم «عروسک کاموایی»، بهترین فیلمساز معلول، مژگان گلیان برای ساخت فیلم «یک روز با من زندگی کن»، بهترین فیلم از نگاه داوران معلول، «یک روز با من زندگی کن» ساخته مژگان گلیان، بهترین فیلمنامه، «گل سر» به نویسندگی لیلا نوری و سیروس همتی و بهترین فیلم بخش کوتاه به فیلم «شش خونه» به کارگردانی عباد ادیب‌پور تعلق گرفت.
بانک صادرات ایران در تلاش برای حضور حداکثری در حمایت از حوزه‌های فرهنگی و هنری در قالب مسئولیت‌ اجتماعی، گام‌های بلندی در پشتیبانی از جشنواره‌های هنری، بزرگداشت هنرمندان مردمی، تفاهم‌نامه همکاری با موسسه شهر کتاب در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی و نشر و حمایت از هنر سینمای متعهد برداشته که این روند ادامه خواهد یافت