جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت سه میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در این بانک خبر داد. محمدحسین حسین زاده در نشست اعضای دوره DBA بازار سرمایه اسلامی گفت: این تعداد تسهیلات با میانگین ۱۱میلیون تومان از سال ۹۲ تاکنون پرداخت شده است. به گفته وی ۵/۱ درصد از این تعداد […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت سه میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه در این بانک خبر داد.

محمدحسین حسین زاده در نشست اعضای دوره DBA بازار سرمایه اسلامی گفت: این تعداد تسهیلات با میانگین ۱۱میلیون تومان از سال ۹۲ تاکنون پرداخت شده است.

به گفته وی ۵/۱ درصد از این تعداد تسهیلات، مطالبات غیرجاری است.

حسین زاده با تشریح ابعاد هویتی بانک(خرد، قرض الحسنه و اجتماعی) اظهارداشت: بانک قرض الحسنه رسالت تنها بانک خرد و خصوصی کشور است و با نزدیک به شش میلیون سپرده گذار، رویکرد شرعی، آسان وارزان را در پیش گرفته است.

حسین زاده با اشاره به اجرای مدل بانکداری اجتماعی در این بانک گفت: توسعه فرهنگ قرض الحسنه ، کارآفرینی اجتماعی و توسعه دسترسی عامه مردم به خدمات بانکی سه عامل مهم در عملیاتی کردن بانکداری اجتماعی و ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه بانکداری اجتماعی بر سه پایه همیاری اجتماعی، اعتماد اجتماعی و بانکداری نوین قابل اجراست، افزود: تاکنون ۷۶درصد از منابع بانک قرض الحسنه رسالت در بانکداری اجتماعی متمرکز شده است.

وی همچنین تعداد کانون های بالای ۱۵نفر در بانکداری اجتماعی را هشت هزار و ۳۴۰ کانون برشمرد و اظهارداشت: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

حسین زاده غیرحضوری، آسان و ارزان بودن خدمات را مهمترین حُسن این مدل بانکداری برشمرد و گفت: افق بانک قرض الحسنه رسالت در سال ۱۴۰۰، بانکداری بدون شعبه است و با توسعه بانکداری اجتماعی و کانون های همیاری اجتماعی به این مهم دست خواهیم یافت.