جامع خبر(جامع نیوز):سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه باشد، گفت: اجرای پروژه های مبتنی بر زنجیره ارزش در حوزه شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی قابل انجام است که با هماهنگی و هم افزایی در بین شرکتها باید دنبال شود. به گزارش جامع […]

جامع خبر(جامع نیوز):سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه باشد، گفت: اجرای پروژه های مبتنی بر زنجیره ارزش در حوزه شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی قابل انجام است که با هماهنگی و هم افزایی در بین شرکتها باید دنبال شود.

به گزارش جامع خبرازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در جلسه ای با مدیران شرکتهای تابعه این سازمان اظهار داشت: سال ۹۸ سال رونق تولید است و با استفاده از تمامی امکانات در اختیار و با مشارکت و هم افزایی باید برای رونق تولید تلاش کنیم.

زدا با بیان اینکه در حوزه های درمان، فن آوری اطلاعات، ساخت و ساز و فرهنگی امکان همکاری شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی بیش از سایر حوزه ها فراهم است، اظهار داشت: با تفکر صحیح می توانیم بین شرکتهای مختلف و سازمان تأمین اجتماعی پیوند برقرار کنیم.

وی ادغام و چابک سازی برخی از شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی را نیز ضروری ارزیابی کرد و گفت: یک معیار مهم برای ارزیابی موفقیت شرکتها، مقایسه قیمت تمام شده محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط آن شرکت با بخش خصوصی است که بایستی مبنای ارزیابی شرکتها باشد و از این طریق امکان ارزیابی دقیق قابل انجام است.

جلسات هم اندیشی بین مدیران شرکتهای تابعه به صورت منظم برگزار می شود و امیدواریم نتیجه این جلسات ارائه پیشنهادات مناسب برای اجرای برنامه های مشترک باشد.

وی اجرای دقیق قانون تأمین اجتماعی در شرکتهای تابعه این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای کامل قانون در شرکتهای تابعه باید الگویی برای سایر شرکتها باشد.

دکتر حسین امیری گنجه، سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: زمینه ها و فرصتهایی برای همکاری بین شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و محدودیت ها می توان با هماهنگی و هم افزایی درونی بین شرکتهای تابعه سازمان بسیاری از مشکلات و محدودیت ها را برطرف کرد.

دکتر امیری گنجه با بیان اینکه شرکتهای مأموریتی برای بهبود عملکرد سازمان و ارتقاء همکاری درون سازمانی می توانند نقش مهمی داشته باشند، گفت: این شرکتها به موضوعات مرتبط با سازمان و مأموریت های محوله تمرکز کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات هم اندیشی مدیران شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کمیته کارشناسی نیز برای تحقق برنامه ها و پیشبرد اهداف مشترک شرکتها شکل می گیرد.

محمدرضا احمدی، مدیرکل دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: نهادهای نظارتی برعملکرد سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای تابعه از طریق دفتر بازرسی نظارت موثری دارند و انتظارات نهادهای نظارتی پاسخگویی دقیق و به هنگام است که دفتر بازرسی این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

وی با اشاره به فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری که در سال ۱۳۸۰ به عنوان منشور مبارزه با فساد به قوای سه گانه ابلاغ شده است، گفت: در موضوعاتی که نیاز به پاسخگویی و یا اعلام به مراجع برون سازمانی و نهادهای نظارتی وجود دارد از طریق دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود و همکاری کامل از سوی شرکتهای تابعه سازمان در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مشاوری امین برای شرکتهای تابعه این سازمان است و موارد نظارتی با همکاری مدیران شرکتها به خوبی پیگیری می شود.

محمد باقری، مدیرکل دفتر تلفیق برنامه و بودجه و امور شرکتها نیز در این جلسه گفت: در ماه های اخیر هیأت مدیره برخی شرکتها که بلاتصدی بودند، منصوب شدند و مراحل تصویب بودجه و برگزاری مجامع شرکتها نیز مطابق با روال قانونی انجام می شود.

مهدی رضایی، مشاور معاونت اقتصادی گفت: براساس برنامه استراتژیک سازمان، شرکتهای تکلیفی وظایفی برعهده دارند و بایستی سند برنامه عملیاتی برای این شرکتها تهیه شود.

وی افزود: معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان آماده همکاری و مساعدت به شرکتها برای تهیه برنامه عملیاتی است و فعالیت براساس برنامه می تواند منجر به بهبود همکاری ها و هم افزایی بین شرکتها شود.

حسن باقری، معاون دفتر امور ذخایر و سرمایه گذاری معاونت اقتصادی نیز در این جلسه گفت: نظام نامه هم افزایی بین شرکتها تهیه شده است و نحوه هم افزایی بین شرکتها براساس این نظام نامه مشخص شده است.

وی افزود: با افزایش همکاری و هم افزایی بین شرکتها می توانیم برای خلق ارزش افزوده و تأمین مالی گروهی تلاش کنیم. پروژه های سرمایه گذاری شرکتها نیز می تواند از موضوعات مهم برای همکاری و هم افزایی باشد و از امکانات و تجربیات یکدیگر در اجرای برنامه ها بهره برداری صورت گیرد.

حسین رحمتی، عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران در این جلسه گفت: در سال ۹۷ اهداف و برنامه های بانک رفاه کارگران محقق شده است و فعالیت ها و اقدامات این بانک در راستای تقویت خدمات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش بوده است.

وی ارتقاء جایگاه بانک رفاه در نظام بانکی و افزایش پورتفوی این بانک را از دیگر موفقیت های سال ۹۷ برشمرد و افزود: درحوزه اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه های بانکی رشد خوبی در سال ۹۷ داشته ایم و از شرکتها و موسسات تابعه سازمان تأمین اجتماعی نیز دعوت می کنیم که این بخش از امور مالی را از طریق بانک رفاه انجام دهند.

دکتر مسعود کوثری، مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی نیز در این جلسه گفت: ارتباط بین سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای تابعه بایستی تقویت شود و انتصاب اعضای هیأت مدیره شرکتها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تسریع در پاسخگویی به مکاتبات شرکتها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: افزایش همکاری و تعامل مناسب سازمان با شرکتهای تابعه می تواند منجر به بهبود عملکرد و افزایش کارایی این شرکتها باشد.

مشهدی، مدیرعامل موسسه املاک و مستغلات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برقراری ارتباط سازنده و تعامل بین شرکتها باید مورد توجه قرار گیرد و پتانسیل های شرکتها در این جلسات معرفی شود تا زمینه همکاری مناسب فراهم شود.

دکتر هدایت الله ادیب نیا، مدیرعامل شرکت رفاه گستر گفت: نحوه تعامل و هم افزایی بین شرکتها بایستی مطابق با روال صحیح باشد و این تعامل منجر به بهبود فرآیند انجام کار و دریافت خدمات با کیفیت بالاتر و قیمت ارزان تر شود.

بیژن رمضانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه گفت: در سال های اخیر برای برقراری ارتباط و هم افزایی بین شرکتهای تابعه اقداماتی انجام شده است و اجرای پروژه های مشترک نیازمند عزم و اراده قوی در مدیریت شرکتها است.

دکتر شهرام غفاری، مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: برای افزایش همکاری و هم افزایی بین شرکتها در ابتدا بایستی خدمات تمامی شرکتها معرفی شود.

وی ادامه داد: همکاری بین شرکتهای موفق و کارآمد منجر به هم افزایی می شود و درمورد شرکتهای تکلیفی بایستی لزوم تداوم فعالیت این شرکتها نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

دکتر محمد مهدی باباخانی، مدیرعامل شرکت کار و تأمین گفت: شرکت کار و تأمین در زمینه تأمین نیروی انسانی فعالیت دارد و ۲۸۲ قرارداد با واحدهای مختلف دارد و نیروهای همکار این شرکت در تخصص های مختلف و با رعایت کامل قانون کار و قانون تأمین اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

دکتر علی دستجردی، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) گفت: در سال گذشته ظرفیتها و امکانات هگتا را به طور کامل معرفی کرده ایم و آماده همکاری با سایر شرکتها هستیم.

وی تغییر رفتار بنگاه ها و مدیریت اقتصادی و سودآور را از ملزومات همکاری و هم افزایی بین شرکتها برشمرد .

دکتر ساسان مهرانی، مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی گفت: موسسه حسابرسی آماده همکاری و ارائه خدمات مربوط به حوزه های مالیاتی و حسابرسی به سایر شرکتها و موسسات تابعه سازمان است.

دکتر محمود رضا فیاض، مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: بیمارستان میلاد به عنوان یکی از بهترین برندهای وابسته به سازمان تأمین اجتماعی به صورت خود گردان اداره می شود و با توجه به فعالیت بر اساس تعرفه های دولتی با محدودیت های منابع مواجه شده است که باید برای برون رفت از شرایط فعلی تغییراتی در این مجموعه صورت گیرد.

دکتر عباس جندقی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ میلاد هم گفت: با توجه به موفقیت برند بیمارستان میلاد، بیمارستان های هیأت مدیره ای و خودگردان سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور که راه اندازی می شوند با نام میلاد به فعالیت می پردازند و هلدینگ میلاد برای هماهنگی و هم افزایی بین این مجموعه ها شکل گرفته است.