جامع خبر(جامع نیوز): رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و موضوع اقتصاد و تولید را در سال ۹۸ نیز مانند سال های گذشته در محور توجهات قرار دادند. مقام معظم رهبری همواره بر موضوع بهبود وضعیت اقتصادی و تقویت بخش تولید در نامگذاری های سال های مختلف تاکید ویژه دارند. به […]

جامع خبر(جامع نیوز): رهبر معظم انقلاب امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و موضوع اقتصاد و تولید را در سال ۹۸ نیز مانند سال های گذشته در محور توجهات قرار دادند. مقام معظم رهبری همواره بر موضوع بهبود وضعیت اقتصادی و تقویت بخش تولید در نامگذاری های سال های مختلف تاکید ویژه دارند.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری ، می توان یکی از گام های جدی و موثر در سال ۹۸ و در راستای حمایت از بخش تولید را تحقق اصلاح نظام بانکی که از سوی دولت و مجلس پیگیری می شود قرار داد. تحقق این مهم می تواند قدم محکم رو به جلو برای بهبود فرایندها و عملکردهای نظام بانکی تلقی شود.

امید است نظام بانکی بتواند هم راستا با دولت و برنامه های کلان اقتصادی کشور و در سال رونق تولید، اقدامات ارزشمند و ماندگاری در حمایت از تقویت بخش تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی داشته باشد. مسئله بانک محور بودن اقتصاد کشور و تامین مالی بیش از ۹۰ درصد پروژه های کشور از طریق سیستم بانکی، بار مسئولیت بانک ها در برنامه ریزی برای رونق بخش تولید در سال ۹۸ را بیش از پیش کرده است.در همین راستا بانک گردشگری تمام توان خود را بکار میگیرد تا با حمایت از بنگاه های تولیدی به خصوص صنعت گردشگری با تجهیز منابع و توسعه اشتغال در خدمت اقتصاد ملی به ایفای نقش خود بپردازد.در همین راستا بر اساس بررسی صورتهای مالی بانک منتهی به پایان سال ٩٧ در بانک گردشگری شاخصها از تغییر مثبت وضعیت سودآوری بانک در پایان سال مالی حکایت دارد .

با افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی این بانک تراز عملیاتی آن بهبود یافته و متعادل خواهد شد ضمن آنکه بررسی صورت سود و زیان «وگردش» در ۹ ماهه نخست امسال حکایت از رشد ۳۷۸ درصدی درآمدهای غیرمشاع آن همچنین رشد ۲۹ درصدی مجموع درآمدها است.

بانک گردشگری که با سرمایه ثبت شده ۶۰۰۰میلیارد ریالی در بازار فرابورس تهران حضور دارد، درصدد افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی است که مرحله نخست این افزایش سرمایه از ۶۰۰۰ به ۱۵۰۰۰میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود و در مرحله دوم افزایش سرمایه از ۱۵۰۰۰ به ۳۶۰۰۰ میلیارد ریال در مرحله دوم اجرایی خواهد نمود

مطابق با آخرین صورت های مالی منتشر شده بانک گردشگری منتهی به دوره مالی سی ام آذر ماه سال ۹۷ دارایی های ثابت مشهود این بانک با رشد ۲۰ درصدی۴۲۲۰ میلیارد ریال و سایر دارایی ها با رشد ۱۶۸ درصدی ۸۳۴٫۷میلیارد ریال بوده است.

افزایش هزینه مطالبات مشکوک الوصول در این بانک علی رغم آنکه سود بانک را کاهش داده گویای شفافیت و درستی صورت های مالی و عدم شناسایی سودهای کاغذی و غیر واقعی است.

بر این اساس با عملیاتی شدن برنامه تجدید ارزیابی دارایی های این بانک تراز عملیاتی بانک گردشگری که اکنون بدهی های آن از دارایی هایش پیشی گرفته، متعادل می شود و برخی اظهارات ناشی از عدم بررسی دقیق وضعیت بانک و اتفاقات پیش رو است.

بانک گردشگری در راستای اصلاح ساختار مالی، توسعه خدمات بانکی و بهینه نگه داشتن نسبت نطارتی، پیشنهاد افزایش سرمایه را به مجمع عمومی فوق العاده طی دو مرحله در نظر دارد.

مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ ۶٫۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵٫۰۰۰ میلیارد ریال (همزمان با مجمع عمومی فوق العاده) انجام شود و مرحله دوم افزایش سرمایه نیز از مبلغ ۱۵٫۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۶٫۰۰۰ میلیارد ریال در طی مدت دو سال و با اختیار هیأت مدیره صورت پذیرد.