ج‌امغ خبر(جامع نیوز):رویکرد ویژه صنعت بیمه به مقوله ارتباطات با هدف شفاف سازی و تبیین ظرفیت ها و شناساندن قابلیت های این صنعت، نقشه راه روابط عمومی ها به شمار می رود. در روزگاری نه چندان دور اهالی رسانه اعتقاد داشتند که پشت هر خطری، خبری پنهان شده اما در هزاره سوم این باور را […]

ج‌امغ خبر(جامع نیوز):رویکرد ویژه صنعت بیمه به مقوله ارتباطات با هدف شفاف سازی و تبیین ظرفیت ها و شناساندن قابلیت های این صنعت، نقشه راه روابط عمومی ها به شمار می رود.

در روزگاری نه چندان دور اهالی رسانه اعتقاد داشتند که پشت هر خطری، خبری پنهان شده اما در هزاره سوم این باور را باید به گونه ای دیگر تفسیر کرد. حقیقت این است که در عصر انفجار اطلاعات و ظهور رسانه های فراگیر و دوران “هر شهروند یک رسانه” پشت هر اتفاق یک فرصت طلایی نهفته است که می توان با کشف و همگانی سازی آن مسیر تحقق اهداف سازمانی را هموارتر کرد.
گام نخست در محقق سازی این امر تکیه بر ظرفیت ها و قابلیت های موجود و پرهیز از بزرگنمایی دستاوردهاست که می تواند در کسب اعتماد عمومی و القای حس باورمندی مخاطبان، نقش برجسته ای را ایفا کند.
بی تردید سازمان بی رسانه یک سازمان بی صداست و کم توجهی و گاه بی اعتنایی به حوزه اطلاع رسانی، گرد مظلومیت را بر چهره سازمان ها می نشاند.
خوشبختانه روابط عمومی های صنعت بیمه با رهبری و حمایت نهادناظر و بهره گیری از امکانات بروز ارتباطی با همراهی اصحاب رسانه در عرصه فرهنگ سازی کارنامه قابل قبولی ارائه کردند که حضور جدی صنعت بیمه در بازارهای جدید پولی و مالی، ورود مفاهیم بیمه ای به کتب درسی، برپایی نشست ها و آموزش های تخصصی و عمومی، هدفمندسازی تبلیغات و نگاه ویژه به مقوله ارتباط مستقیم و رودرو با مخاطبان از دستاوردهای درخشان صنعت بیمه به حساب می آید.
ضمن سپاس از تلاش های دلسوزانه تمامی فعالان این عرصه و تاکید دوباره بر ضرورت حرکت جمعی، ضابطه مند و حرفه ای خانواده روابط عمومی صنعت بیمه در راستای اهداف استراتژیک صنعت، روز ارتباطات را به تمامی اصحاب رسانه، مدیران و کارکنان روابط عمومی و همه عزیزانی که در حوزه ارتباطات خدمت می کنند، صمیمانه تبریک می گویم.
غلامرضا سلیمانی