جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تامین نیاز بنگاه های تولیدی به تامین سرمایه درگردش با توجه به افزایش نرخ ارز در اولویت برنامه های این بانک است. به گزارش جامع خبر دکتر علی صالح آبادی، در نشست تخصصی صادرات اتاق بازرگانی کاشان با اعلام این مطلب افزود: هرچند منابع ما به نسبت […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تامین نیاز بنگاه های تولیدی به تامین سرمایه درگردش با توجه به افزایش نرخ ارز در اولویت برنامه های این بانک است.

به گزارش جامع خبر دکتر علی صالح آبادی، در نشست تخصصی صادرات اتاق بازرگانی کاشان با اعلام این مطلب افزود: هرچند منابع ما به نسبت گذشته چندان افزایش نداشته اما در رفع این نیاز بنگاه های تولیدی عزم جدی داریم.
دکتر صالح آبادی اضافه کرد: امروز فرصت خوبیست که پس از دو سال از افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان، عملکرد خود را در حوزه حمایت از صادرات ارزیابی کنیم.
وی یادآور شد: تلاش ما این بوده که نرخ های مصوب بانک مرکزی را رعایت کنیم در این راستا منابع صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۱ درصد و سایر منابع با نرخی بین ۱۶ تا ۱۸ درصد در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: خوشبختانه شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان در مدت فعالیت خود تا امروز مشتریان خوبی را جذب کرده و توانسته ضمن تعامل مطلوب با مجموعه بانک، بسته ای متنوع از خدمات و تسهیلات را به مشتریان ارائه دهد.
صالح آبادی تاکید کرد: بر این باورم که کلید حل مشکلات کشور، صادرات غیر نفتی است، در شرایط فعلی آنچه وضعیت شرکت ها را بهبود می دهد، صادرات است.
به گفته وی، در حالیکه دشمن تلاش دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند و برای کاهش هرچه بیشتر درآمدهای ارزی سختترین انواع تحریم را به کار بسته، این فرصت فراهم است که از طریق صادرات سایر گروه ها، نیاز ارزی کشور را تامین کنیم؛ حتی اگر صادرات نفتی کشور به صفر برسد با صادرات غیر نفتی و اولویت بندی نیازهای اساسی، می توان نیاز ارزی کشور را برای واردات تامین کرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به ظرفیت های کاشان در نساجی، فرش و گلاب و سایر محصولات متنوع صادراتی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی صادرات محور کاشان می توانند در حوزه ارزآوری نقش مهمی ایفا کنند.
وی ادامه داد: به مشکلات صادرکنندگان را در حوزه نرخ ارز، مقررات گمرکی و … اشراف داریم که باید مرتفع شود چرا که اگر بخواهیم بعنوان یک اصل ملی، امری مهم و مقدس، نیاز ارزی کشور را از محل صادرات غیر نفتی تامین کنیم باید در مسیر رفع موانع صادرات همفکر و همدل باشیم.
صالح آبادی اظهار داشت: ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات بر کسی پوشیده نیست لذا باید در مطرح کردن حرف حق، مصر بود تا شنیده شود؛ بنابراین برای برگشتن ارز حاصل از صادرات اهتمام کامل را داریم.
دکتر صالح آبادی تصریح کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی بانک، کاشان پتانسیل خوبی برای توسعه صادرات دارا بوده و در حوزه صادرات در حد و اندازه های یک استان ظاهر شده است و تصمیم برای افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات نیز در همین راستا اخذ شد؛ خوشبختانه در طی این دو سال نیز عملکرد مطلوبی نیز داشته است.
وی گفت: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید برای سربلندی و تحقق اهداف کشور باید همدل باشیم. امیدوارم با همکاری یکدیگر ایرانی آبادتر بسازیم.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز افتتاح بانک توسعه صادرات در کاشان را یک اتفاق خوب برای فعالان اقتصادی و خصوصا صادرکنندگان استان توصیف کرد و گفت: همزمان با افتتاح شعبه بعنوان نماینده فعالین اقتصادی منطقه قول همکاری با این شعبه را به مدیرعامل بانک توسعه صادرات دادیم و امروز بیش از ۱۰۰ نفر از افراد موثر کاشان با بانک همکاری داشته و از خدمات آن استفاده می کنند.
به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز ، محمود تولایی با تاکید بر سابقه درخشان کاشان در حوزه صادرات و تولید صادرات محور گفت: خوشبختانه برای افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات، ظرفیت کاشان و شهرهای اطراف آن خصوصا درصنعت فرش و نساجی دیده شد.
تولایی افزود: هرچند سال گذشته افزایش صادرات را تجربه کرده ایم اما در بخش سرمایه درگردش و واردات ماشین آلات مورد نیاز شرکت های صادرات محور نیازمند حمایت هستیم.
به گزارش اگزیم نیوز، رضا ساعدی فر، مدیر اعتبارات، حمیدرضا معبودی مدیر بین الملل و ابوالفضل سلمان رئیس شعبه بانک توسعه صادرات کاشان نیز پاسخگوی سوالات فعالین اقتصادی حاضر در نشست بودند.