جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل شرکت پارس سرام از به سوددهی رسیدن این شرکت در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش خبرنگار جامع خبر در بازدید گروهی از خبرنگاران از مجموعه تولیدی- صنعتی پارس سرام که پنجشنبه(۲۳ خردادماه) صورت گرفت، دکتر محسن عالی خانی مدیرعامل شرکت پارس سرام طی سخنانی با اشاره به زیان انباشته […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل شرکت پارس سرام از به سوددهی رسیدن این شرکت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار جامع خبر در بازدید گروهی از خبرنگاران از مجموعه تولیدی- صنعتی پارس سرام که پنجشنبه(۲۳ خردادماه) صورت گرفت، دکتر محسن عالی خانی مدیرعامل شرکت پارس سرام طی سخنانی با اشاره به زیان انباشته این شرکت اظهارداشت: مدیریت این شرکت از هشتم بهمن ماه سال گذشته به اینجانب محول شد که از آن زمان تا کنون برخی اقدامات در دستور کار قرار گرفته تا این شرکت در شهریورماه به سوددهی برسد.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت قبلی این شرکت گفت: شرکت در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و با توجه به سرمایه ۶ میلیاردی تومانی شرکت، جزو شرکت های ورشکسته محسوب می شود که برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت، سرمایه شرکت باید افزایش یابد.

عالیخانی با بیان آن که افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: با افزایش سرمایه اگرچه شرکت از وضعیت بحرانی کنونی خارج خواهد شد اما همزمان باید مشکل نقدینگی شرکت نیز برطرف شود.

پارس سرام

وی با اشاره به ظرفیت اسمی کارخانه پارس سرام گفت: کارخانه پارس سرام چهارده هزار و ۲۰۰ تن در سال ظرفیت اسمی تولید دارد که بر اساس ۳ شیفت کاری طراحی شده است در حالی که ظرفیت واقعی حدود ۹ تا ۱۰ هزار تن در سال و با دو شیفت کاری است.

مدیرعامل پارس سرام با بیان آن که ظرفیت کارخانه باید به ۷۵۰۰ تن در سال افزایش یابد تصریح کرد: سهم بازار این محصولات شرکت از ۱۱ درصد در بهمن ماه گذشته به ۲۵ درصد رسیده است و مدیران شرکت مصمم هستند تا بیشترین سهم از بازار را عاید خود کنند.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی حجم فروش نسبت به سال گذشته گفت: این افزایش حجم فروش در حالی است که ضایعات کارخانه به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به آن که در صورت بهبودی بازار ساخت و ساز مسکن، آینده فعالیت این کارخانه نیز روند مطلوب تری را خواهد داشت یادآور شد: شرکت پارس سرام در ۵ سال گذشته هیچ محصول جدیدی به بازار عرضه نکرده و میانگین عمر ماشین آلات شرکت ۳۵ سال است.

عالیخانی یادآور شد: ما از هیچ ماده اولیه فرآوری شده از بیرون از استفاده نخواهیم کرد و برنامه های عملیاتی تا رسیدن به کارخانه به سوددهی در اولویت قرار دارد.

وی همچین تاکید کرد: برخی تخلفات که در گذشته انجام شده حتما پیگیری و نتیجه آن به سهامداران اعلام خواهد شد.