جامع خبر(جامع نیوز):در کامپیوتکس امسال ایسوس علاوه بر غرفه های عمومی در طبقه چهارم سالن Nangang hall، در طبقه پنجم نمایشگاه دو اتاق ویژه را به منظور نمایش آخرین دستاوردهای مخصوص کسب و کار خود به نمایش گذاشت. در غرفه خصوصی مادربردهای ایسوس، امسال از محصولات ویژه کسب و کار و راهکارهای مبتنی بر شبکه […]

جامع خبر(جامع نیوز):در کامپیوتکس امسال ایسوس علاوه بر غرفه های عمومی در طبقه چهارم سالن Nangang hall، در طبقه پنجم نمایشگاه دو اتاق ویژه را به منظور نمایش آخرین دستاوردهای مخصوص کسب و کار خود به نمایش گذاشت.

در غرفه خصوصی مادربردهای ایسوس، امسال از محصولات ویژه کسب و کار و راهکارهای مبتنی بر شبکه ۵G و Edge Computing به صورتی جذاب برای بازدیدکنندگان VIP که عمدتا از بازار رده محصولات تجاری و صنعتی بودند، برای نمایش در دسترس قرار داشت.

ایسوس مادربردهای صنعتی جدیدی را به لیست بلند بالای مهمترین محصول خود اضافه کرد. ویژگی های مهم این سری، پوشش ضد سولفات، پوشش ضد رطوبت و گرد غبار، استفاده از آخرین تکنولوژی های ارتباطی ، دوام بالا و تحمل حرارت در بازه وسیعی نسبت به مادربردهای عادی می باشد. در دنیای محصولات صنعتی، یکی از مهم ترین مباحث، ابعاد تمام شده یک سیستم است که امسال هم طبق انتظار، ایسوس فرم فاکتور های بسیار کوچک را برای مادربردهای مجهز به چیپ ست های جدید طراحی کرده بود.

مادربردهای EX-B365M-V5، EX-B365M-V دو مدل جدید با چیپست B365 اینتل، H81I-G، Prime H310T2 R2.0 D3 و H310T-A R2.0 با ابعاد Thin Mini-ITX، Prime A320I-K و Prime H310I-Plus R2.0 با ابعاد Mini-ITX، Prime H310M-C R2.0، Prime B365M-C، Prime H310M2 R2.0/FPT II، Pro H310M-R R2.0 Wi-Fi با فرم فاکتور Micro-ATX تولید و معرفی شده اند. از ویژگی های مشترک همه این مادربردها دمای کاری ۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و تحمل رطوبت ۰ تا ۸۵ درصد می باشد.

این مادربردها از نقشه راه CSM ایسوس تبعیت می کند و بر حسب مدل های خاص، امکان دریافت سرویس ویژه، اطلاع از تاریخ عدم تولید از طریق ایسوس برای مشتریان این سری از محصولات در دسترس است. علاوه بر ویژگی های خدمات پس از فروش متفاوت و همراهی با نام افزار ASUS CONTROL CENTER، محصولات گروه CSM، طول عمر خط تولید بیشتری نسبت به مادربردهای دیگر دارند.

ایسوس در این قسمت جدیدترین مادربردهای سری ایستگاه کاری یا Workstation خود را نیز با جدید ترین چیپ های موجود معرفی کرد. برای نخستین بار ایسوس مادربردی با چیپست AMD برای استفاده در ورکستیشن ها با نام Pro WS X570-ACE را عرضه کرده است. همچنین نسل جدید چیپست های میانرده سطح تجاری اینتل یعنی C422 و C246 نیز با مادربردهای Pro WS C422-ACE و Pro WS C246-ACE میزبان مادربردهای سری جدید ایسوس برای مصارف تجاری و صنعتی شدند. این مادربردها از قطعاتی با سطح کیفی و استاندارد سرور عرضه شده و آخرین فناوری های مورد نیاز در سرورها را نیز ایسوس در مادربردهای سری Pro به کار گرفته است.

مدتی است که ایسوس برای خلق محصولاتی سازگار با هوش مصنوعی (AI)، هوش مصنوعی اشیاء (AIoT) و اینترنت اشیاء (IoT) یک واحد کاری مجزا دایر کرده است تا علاوه بر تحقیق و توسعه، محصولات سازگار با فناوری های جدید تولید کنند.

هوش مصنوعی، پردازش ابری، شبکه ۵G و فناوری Edge Computing در حال فراگیر شدن است و ایسوس نیز محصولاتی متناسب و بهینه برای این بخش از بازار معرفی کرده است.

همانطور که می دانید مرز بین هوش مصنوعی اشیاء (AIoT) و پردازش ابری، Edge Computing وظیفه پردازش، فیلتر و آنالیز داده های دریافت شده را در حالت بلادرنگ بر عهده دارد و این اطلاعات پردازش شده باید بی وقفه و بدون درنظرگرفتن ترافیک شبکه با کمترین وقفه ارسال و دریافت شود. ایسوس امسال سیستم های با دوام بالا و پایداری ۷/۲۴ به این منظور معرفی کرده است.

ایسوس برای پردازش سریع اطلاعات، سه سری از کامپیوتر های کوچک یا Mini PC با نام های PE200U ، PE200S و PE100A را به طور خاص طراحی و معرفی کرده است. این Mini PC ها از طراحی بدون فن در رده صنعتی بهره می برند و با کار کردن در دمای از منفی ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد سازگارند. مدل PE200U از پردازنده های نسل هشتم پردازنده سری Core اینتل بهره می برند. PE200S نیز از پردازنده های سری Atom™ X برای پردازش استفاده می کنند و هر دو سری به طور کامل از سیستم عامل های Win10/Linux/ Windows 10 IoT Enterprise پشتیبانی می کند. مدل PE100A نیز با پردازنده NXP i.MX 8M mini برای پردازش استفاده کرده و سیستم عامل آن نیز Linux Yocto می باشد.

ایسوس سری مینی سیستم های سری PB و PN را نیز در کامپیوتکس امسال به عنوان محصولی سازگار با نیازهای روزمره بهینه ساخته و این دو سری علاوه بر سخت افزار کارآمد، دارای طراحی لوکس و تنوع بسیار بالا در پورت های مورد استفاده مصارف تجاری که در آنها تعبیه شده است میباشد.

ایسوس برای هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیز سری Tinker را معرفی کرده است. این سری در واقع از کامپیوتر های Single Board تشکیل شده است و فرم فاکتور Pico-ITX و کوچکتر از آن می باشد. علاوه بر کاربرد های آموزشی، Tinker board امسال به عنوان ابزاری ویژه برای استفاده در IoT به کار گرفته می شود. ایسوس با معرفی Tinker Edge آخرین نیاز های مرتبط با IoT را پاسخگو خواهد بود.