جامع خبر(جامع نیوز): مجتمع چادرملو در سال ۸۶ به بهره برداری رسید و اکنون در سال ۳۴۰۰ تن ظرفیت تولید دارد که به زودی ۳۶۰۰ تن میرسدو به سمت ۴ میلیون تن در سال افزایش ظرفیت داده خواهد شد. به گزارش جامع خبر محمود مصری نژاد در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه گندله سازی و […]

جامع خبر(جامع نیوز): مجتمع چادرملو در سال ۸۶ به بهره برداری رسید و اکنون در سال ۳۴۰۰ تن ظرفیت تولید دارد که به زودی ۳۶۰۰ تن میرسدو به سمت ۴ میلیون تن در سال افزایش ظرفیت داده خواهد شد.

به گزارش جامع خبر محمود مصری نژاد در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه گندله سازی و فولادسازی چادرملو در اردکان گفت: ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی چادرملو در شهرستان اردکان، ۳.۴ میلیون تن است که سال گذشته ۳.۷ میلیون تن گندله در این مجتمع تولید شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید گندله این مجتمع به ۴ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
او افزود: علاوه بر این کارخانه، سه واحد آهن اسفنجی، ارفع به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن، غدیر ایرانیان به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و چادرملو به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن مشغول فعالیت هستند که سالانه حداقل ۳.۲ میلیون تن آهن اسفنجی را به تولید می رسانند.
مصری نژاد تصریح کرد: در کنار واحدهای ذکر شده یک واحد تولید شمش فولاد به ظرفیت ۱.۸ میلیون تن در سال مشغول فعالیت است که بر اساس نیاز مشتریان اقدام به تولید انواع شمش فولادی می کند.
مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: بیش از سه هزار نفر در واحدهای تولید گندله و فولاد این مجتمع مشغول کارند که با در نظر گرفتن چهار هزار نفری که در معدن چادرملو به فعالیت مشغولند، کل اشتغال مستقیم ایجاد شده از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکای آن بیش از ۷ هزار نفر است.
وی اعلام کرد: میزان تولید شمش فولاد در سال گذشته ۸۴۰ هزار تن بوده که ۳۰ هزار تن آن صادر شده است؛ اما برنامه ای که برای صادرات در سال جاری در نظر گرفته شده معادل ۸۰ هزار تن است.
مصری نژاد خبر از احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این مجتمع داد و افزود: این نیروگاه در تامین برق شبکه سراسری کشور نقش بسزایی داشته و باعث درامدزایی برای چادرملو نیز شده است..
مدیر مجتمع صنعتی چادرملو در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات چادرملو مشارکت در طرح احداث یک تصفیه خانه(آب شیرین کن) در بندرعباس به همراه کارخانه های صنعتی گل گهر و مس سرچشمه است که قابلیت دارد در هر ثانیه ۴هزار لیتر آب را شیرین کند.
این تصفیه خانه آب تصفیه شده را از بندر عباس به گل گهر سیرجان، از سیرجان به مس سرچشمه در کرمان و از کرمان به مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد منتقل می کند. در واقع چادرملو در این طرح در دورترین منطقه واقع شده و امید است تا پایان سال جاری در گل گهر و تا سال ۱۳۹۹ در چادرملو به بهره برداری برسد.
پیش بینی شده این تصفیه خانه بتواند در ۳ مسیر مجزا آب رسانی را انجام دهد و آب قابل شرب استان های مرکزی ایران را تامین کند.