جامع خبر(جامع نیوز):استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین اجتماعی بازوی توانمند دولت و یاور نیروی کار در راستای خدمات‌رسانی به جامعه است. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، اقبال عباسی در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر درمان این استان افزود: دولت با کمک و یاری سازمان تامین اجتماعی، […]

جامع خبر(جامع نیوز):استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین اجتماعی بازوی توانمند دولت و یاور نیروی کار در راستای خدمات‌رسانی به جامعه است.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، اقبال عباسی در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر درمان این استان افزود: دولت با کمک و یاری سازمان تامین اجتماعی، خدمات بسیاری را به آحاد جامعه ارائه داده است و آمارهای مستند حکایت از بسط و گسترش خدمات‌رسانی از سوی این سازمان در استان دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی در راستای رونق تولید و رفع موانع این حوزه، تصریح کرد: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب و کمک به کارگاه‌های تولیدی مشکل‌دار از سوی این سازمان اقدامات موثری در رونق تولید بوده و امید است این سیاست‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به نقش اجتماعی و اقتصادی این سازمان در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: وجود تنوع در پوشش بیمه‌ای اقشار گوناگون مردم نشان از عزم جدی این سازمان در بهره‌مندی حداکثری جامعه از خدمات تامین اجتماعی است.

غلامرضا محمدی تصریح کرد: هم اینک ۴۸۸ هزار و ۴۲۰ نفر از جمعیت استان شامل بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که این جمعیت در مقایسه با سال ۹۶ از افزایش ۴ درصدی برخوردار شده است.

وی بیشترین جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی در استان را بیمه شدگان اجباری برشمرد و افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۷۶ هزار و ۶۳ نفر از نیروی کار فعال در کارگاه‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار بوده اند که این تعداد تا پایان سال گذشته به ۸۰ هزار و ۱۳۰ نفر افزایش یافت و از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری به نقش این سازمان در کمک به رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: از افتخارات این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام داوطلبانه و ارادی آن در تصویب طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب بر اساس ظرفیت‌های موجود در ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۱ بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه قانون ذکر شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در دو مرحله اجرا شد، افزود: در این دو مرحله ۷۳ کارفرمای کارگاه‌های تحت پوشش این سازمان به شعب تامین اجتماعی مراجعه و درخواست بخشودگی جرائم کردند که در نهایت با ۶۲۰ درخواست بالغ بر بیش از ۲۶ میلیارد ریال موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نیز ۶۱۲ درخواست به کمیته بررسی شعب استان ارسال شد که پس از رسیدگی با ۱۸ درخواست موافقت و مرحله چهارم این طرح در سالجاری از ۱۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

وی همچنین به کمک‌های دولت در راستای حمایت از بیمه اقشار مختلف از قبیل بافندگان فرش، رانندگان و کارگران ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: این ۳ قشر در سال گذشته در مجموع از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال کمک دولت برخوردار شدند.

تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ۲۷ مرکز بیمه‌ای به همراه ۳۰۰ پرسنل به بیمه شدگان این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه با عنوان هفته تامین اجتماعی در تقویم کشور نامگذاری شده است.