جامع خبر(جامع نیوز):پنل پرسش و پاسخ مسئولان و شرکت های دانش بنیان در دومین گردهمایی مدیران عامل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جامع خبربه نقل از روابط عمومی شرکت های دانش بنیان سلامت، پنل تخصصی دوم با حضور مهرعلیان مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو، صفوی رئیس اداره […]

جامع خبر(جامع نیوز):پنل پرسش و پاسخ مسئولان و شرکت های دانش بنیان در دومین گردهمایی مدیران عامل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبربه نقل از روابط عمومی شرکت های دانش بنیان سلامت، پنل تخصصی دوم با حضور مهرعلیان مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو، صفوی رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری، سلیمی مسئول کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت و ملکی معاون ت برگزار شد.
در ابتدای پنل حاضران به صورت خلاصه به شرح فعالیت ها و برنامه ها و اهداف سازمان های متبوع خود پرداختند.
مهرعلیان مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در وضعیتی هستیم که محدودیت های مالی و اقتصادی مواجه هستیم که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزیهای آینده ما تاثیرگذار است گفت: در سازمان غذا و دارو تمام تلاش خودمان را به کار میگیریم تا نیازهای کشور را به موقع در دو بخش تنظیم قیمت بازار دارو و تامین دارو برای شهروندان عزیزمان برآورده سازیم.
او افزود: انتظاری که از شرکت های دانش بنیان داریم این است که فعالیت های دانشی شما بتواند ما را در حوزه تامین ارز یاری دهد تا مشکلاتمان در این حوزه کمتر شده تا کمکی به اقتصاد کشورمان شود.
سیاوش ملکی‌فر در دومین گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت با اشاره به خدمات حمایتی این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در حال حاضر ما به منظور ارائه تسهیلات مناسب‌تر به شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به فعال‌سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری اقدام کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: در این راستا ما تسهیلاتی بالغ بر ۲۶۹ میلیارد تومان را با نرخ ترجیحی در اختیار ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم.
به گفته معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی، تاکنون این تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعطا شده است، ضمن آنکه از ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری، ۶ مورد آن در حوزه سلامت فعالیت دارند.
ملکی‌فر ادامه داد: علاوه بر آن ما به منظور کاهش صف‌های انتظار برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده‌ایم آن دسته از شرکت‌هایی که تسهیلاتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان درخواست دارند، به صندوق‌های پژوهش و فناوری مراجعه کنند. در چنین شرایطی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری مراجعه کنند.
به گفته وی، شرکت‌هایی که تقاضای تسهیلات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را دارند، باید درخواست‌های خود را به صندوق شکوفایی و نوآوری ارائه دهند.
ملکی مدیر کل تشکل های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت طی تفاهم نامه ای میان اتاق بازرگانی تهران و وزارت بهداشت تشکیل شده است. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه دانش بنیان و استارتاپ قدم های موثری برداشته شود در همین راستا در حوزه آموزش و پژوهش برنامه هایی در اتاق تهران داریم که آماده اجرایی سازی است.
در ادامه پنل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به طرح سوالات خود پرداختند و حاضران در پنل نیز متناسب با موضوع پاسخ هایی را ارائه کردند.