جامع خبر(جامع نیوز):موقع خرید کولرگازی برای مقابله با گرمای تابستان همیشه به دنبال گزینه‌ای هستیم که علاوه بر داشتن برترین فناوری روز کمترین مصرف انرژی را نیز داشته باشد تا بدون نگرانی از هزینه‌ برق زمستان را به خانه بیاوریم. یکی از جدیدترین فناوری‌های کولرگازی که چند سال پیش معرفی شد و اکنون در بسیاری […]

جامع خبر(جامع نیوز):موقع خرید کولرگازی برای مقابله با گرمای تابستان همیشه به دنبال گزینه‌ای هستیم که علاوه بر داشتن برترین فناوری روز کمترین مصرف انرژی را نیز داشته باشد تا بدون نگرانی از هزینه‌ برق زمستان را به خانه بیاوریم.
یکی از جدیدترین فناوری‌های کولرگازی که چند سال پیش معرفی شد و اکنون در بسیاری از مدل‌ها دیده می‌شود کمپرسور اینورتر است که مصرف انرژی پایین و قدرت خنک‌کنندگی بالایی ارائه می‌دهد. ولی این فناوری برخلاف تصور بسیاری از مردم جدیدترین فناوری این حوزه نیست. در حقیقت جدیدترین فناوری این حوزه کمپرسور اینورتر دوگانه یا Dual Inverter است.
کمپرسور فوق‌العاده Dual Inverter توانسته مشکلات کمپرسورهای معمول در زمینه کارایی، بهره‌وری و تولید صدا را حل کند و ۴۰ تا ۷۰ درصد در میزان انرژی مصرفی شما صرفه‌جویی کند.
یکی از محصولاتی که این کمپرسور در آن به‌کاررفته، کولرگازی جدید ART COOL ال‌جی است. در این محصول کمپرسور Dual Inverter به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا با توجه به میزان دمای هوای اتاق، فرکانس کمپرسور را تنظیم کرده و درنهایت باعث می‌شود هزینه کمتری بابت مصرف انرژی بپردازید. همچنین قدرت این کمپرسور نیز نسبت به نسل قبل افزایش‌یافته است. با این فناوری قدرت خنک‌کنندگی کولر تا ۴۰ درصد افزایش‌یافته و هوای سرد به نقاط دورتری پرتاب می‌شود. خود کمپرسور نیز به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا از سروصدای اضافی در هنگام کار کردن بکاهد. این طراحی خاص توانسته صدای کمپرسور اینورتر دوگانه را کاهش داده و بدون آنکه متوجه روشن بودن آن شوید، به کار خود ادامه دهد.
کولر DUAL COOL و یا همان Dual Inverter شرکت ال‌جی می‌تواند علاوه‌ بر کاهش مصرف انرژی، افزایش کارایی و بهره‌وری را برای شما به ارمغان بیاورد. به‌طورکلی کمپرسورهای اینورتر به دلیل سازوکار انعطاف‌پذیری که دارند ازلحاظ مصرف انرژی عملکرد بهینه‌ای ارائه می‌دهند. کمپرسورهای معمولی برای تأمین سرمای لازم، مدام خاموش و روشن می‌شوند و این موضوع علاوه‌ بر افزایش استهلاک دستگاه، باعث بالا رفتن مصرف برق می‌شود.
در کولرهای گازی متداول، نیرویی که برای هر بار شروع به کار کمپرسور مصرف می‌شود به‌اضافه‌ی این حقیقت که کمپرسور تنها با یک دور و آمپراژ ثابت کار می‌کند، باعث هدر رفت انرژی می‌شود. برعکس، در کمپرسورهای اینورتر با دورمتغیر، عملکرد کمپرسور بر اساس نیاز سرمایشی تنظیم می‌شود و دستگاه به‌جای خاموش و روشن شدن‌های مکرر، از فرکانس‌های مختلف بسته به نیاز شما استفاده می‌کند.
ال‌جی، مبتکر کمپرسورهای دورمتغیر، اولین بار در سال ۲۰۱۱، کولرگازی Econo Inverter را با فناوری کمپرسور اینورتر روانه‌ی بازار کرد و توانست تا حد زیادی روی قبض‌های برق کاربران خود تأثیر مثبت بگذارد و هزینه‌ی برق ماهانه‌ی خانواده‌ها را کاهش دهد. همین موضوع باعث استقبال کاربران و موفقیت محصول موردبحث شد و شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۳ مدل‌های موفق Titan Tropical Inverter را بادوام بالا راهی بازار کرد. ادامه‌ی روند توسعه‌ی فناوری اینورتر امروز به دستاورد غیرقابل‌انکاری به نام دوآل اینورتر یا دوآل کول ختم شده است.
در ضمن درحالی‌که مدت‌زمان گارانتی کولرهای گازی برندهای دیگر نهایتاً تا ۵ سال می‌رسد، فناوری کمپرسور اینورتر کولرگازی ART COOL ال‌جی به خاطر دوام بالا در عین بهره‌وری و کارایی، فعالیت مفید بسیار طولانی‌تر دارد. به همین خاطر ال‌جی ۱۰ سال گارانتی برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این یعنی یک خرید هوشمندانه و البته یک دهه هوای خنک و بهداشتی در محیط داخلی خانه بدون هیچ دردسر و نگرانی برای خرابی یا عدم کارایی مناسب.